TECHBUD - Generální zástupce John Deere Power Systems
Dnes je 21.10. – svátek slaví Brigita

Autonomní řízení

Zveřejněno: 2. 8. 2015

Myšlenka realizovat autonomní jízdu, tedy jízdu bez řidiče, je stará již hezkou řádku let. Otázka ovšem je, kdy bude autonomní jízda pro dálkovou dopravu realitou.

První prezentace autonomní jízdy Mercedes-Benz na dálnici nedaleko Magdeburgu v loňském roce

Mercedes jako průkopník

Několik set novinářů více než 30 národností přihlíželo dne 3. července 2014 na dálničním úseku A 14 poblíž Magdeburgu autonomní jízdě tahače v rámci světové premiéry, na níž Mercedes-Benz prezentoval tahač, resp. soupravu roku 2025.

Autonomní jízda s nákladními vozidly pro dálkovou dopravu bude podle stuttgartské automobilky realitou za deset let. Studie Mercedes-Benz Future Truck má tedy první krok za sebou. Jako technický základ posloužil Mercedes-Benz Actros v provedení pro rok 2014.

Soupravy DAF – bezdrátově propojené prostřednictvím Wi-Fi – jedou v malém rozestupu
Soupravy DAF – bezdrátově propojené prostřednictvím Wi-Fi – jedou v malém rozestupu

Reálný DAF

DAF patří ke skupině „rozvážných”, kteří si nechávají dosti dlouho „trumfy v ruce”, aby pak konkurenty překvapili. Tak je tomu i s prezentací projektu EcoTwin.

První prezentace originálního projektu se uskutečnila za poněkud neobvyklých okolností, a sice za přítomnosti představitelek vrcholových pozic dvou států v březnu letošního roku.

Nizozemská ministryně pro infrastrukturu a životní prostředí Schultz van Haegenová a její belgická kolegyně Jacqueline Galantová si tento projekt prohlédly během akce „Automotive Week”. Jde o společnou vizi společností DAF a TNO. Během této prezentace na dálnici N270 poblíž Helmondu jely dvě nákladní soupravy – bezdrátově propojené prostřednictvím Wi-Fi – a řidič druhé soupravy nemusel vozidlo vůbec řídit. V Nizozemsku byl takový projekt představen poprvé. Cílem společného projektu se společností TNO je zmenšení vzdálenosti mezi nákladními soupravami na minimum.

Řidič se během jízdy s Actrosem věnuje vedlejší činnosti
Řidič se během jízdy s Actrosem věnuje vedlejší činnosti

Slovo odborníka

A jak hodnotí nejnovější projekt společnosti DAF Ron Borsboom, člen představenstva společnosti DAF Trucks N.V., odpovědný za vývoj produktů?

Předvedli jsme, že automatická jízda dvou vozidel za sebou je technicky možná, ale to neznamená, že je vše připraveno. Ještě nás čeká hodně práce ve vývoji a zdokonalení, než bude tato technologie zcela spolehlivá v každé jízdní situaci. Je nutné také vyjasnit otázky legislativy, spolehlivosti a přijetí této technologie veřejností. Se společností TNO sdílíme vizi, že přepravní společnosti budou moci bezpečně využívat první vozidla vybavená touto technologií na nizozemských dálnicích a některých hlavních regionálních komunikacích kolem roku 2020.

Autor: Vlastislav Tůma
Foto: Archiv autora
 

Nové

Nová výbavová sada pro kolové nakladače Develon DL-7 pracující v segmentu zpracování odpadu a recyklace

Zveřejněno 29.9. Značka Develon představila novou aktualizovanou sadu výbavy pro populární řadu kolových nakladačů DL-7 využívaných v provozech zpracování odpadu a recyklace. Je navržena tak, aby obsluze pomáhala bezpečně pracovat v těchto náročných a nebezpečných… celý příspěvek

Kde to všechno začalo aneb Jak se zrodil první Lokotrack

Zveřejněno 27.9. Inovace často začíná jiskrou inspirace, ale k tomu, aby se tato jiskra proměnila v něco revolučního, jsou zapotřebí odvážné myšlenky a odhodlaní lidé. Příběh vzniku Lokotracku není jiný – je to vyprávění o vizi, tvrdé práci a odhodlání naslouchat… celý příspěvek

Nové trendy ve zhodnocení nejen stavebních odpadů

Zveřejněno 25.9. Technologie pro zpracování stavebních odpadů, sutí, zeminy, kompostů a dalších materiálů dnes nabízí mnoho společností. Přesto, abychom například z vybouraných cihel získali opravdu kvalitní surovinu vhodnou pro výrobu betonu, je nutné pečlivě… celý příspěvek