Dnes je 13.11. – svátek slaví Tibor

Aktuální generace strojů Hitachi řady -6

Zveřejněno: 12. 7. 2018

V průběhu uplynulého roku byla na evropský trh postupně uváděna nejnovější řada strojů Zaxis-6 a ZW-6 od firmy Hitachi. Střední, velká a kolová rypadla a střední řada kolových nakladačů byly navrženy a zkonstruovány s využitím špičkové technologie Hitachi, přizpůsobené pro uspokojení požadavků Evropských zákazníků.

Nakladač ZW550-6 s provozní hmotností 47 060 až 47 780 kg a výkonem 382 kW

Stroje Hitachi aktuální modelové řady si postupně nacházejí své zákazníky i v České republice a na Slovensku, kde jsou nabízeny prostřednictvím obchodní sítě výhradního dovozce – společnosti NET spol. s r.o. a jejích obchodních partnerů.

Nové modely představují vysokou kvalitu zpracování materiálů, spolehlivost a odolnost komponentů a byly navrženy tak, aby nabízely vynikající všestrannost. Byla spuštěna marketingová kampaň pod křídly HCME s názvem „Bez kompromisů” která zdůrazňuje, jak zákazník může ze stroje Hitachi -6 „dostat více” při nižších nákladech na provoz.

Nižší spotřeba paliva

Rozsah strojů řady Zaxis-6 zahrnuje pět modelů střední řady od ZX130-6 po ZX210LC-6 a dvě nová velká rypadla ZX690LCH-6 a ZX890LCH-6. Taky je nově zaveden model ZX240N-6 (úzký podvozek dělá snadnější průjezd malými prostory) a modely s krátkým poloměrem otáčení ZX135 US-6 a ZX225USLC/USRLC-6 ideální pro manipulaci ve zúžených prostorech. V těchto modelech je zakomponováno více než 200 vylepšení a rozšíření komponentů. I při dodržení normy EU Stage IV disponují stroje vysokou efektivitou a mají menší dopad na životní prostředí. Jsou taktéž osazeny unikátní technologií hydraulického systému Hitachi, která redukuje hydraulické ztráty a přispívá k nižší spotřebě paliva až o 12 % (ZX190LC-6 v ECO módu) ve srovnání se stroji předchozí řady -5.

O snížení míry emisí ve výfukových plynech se stará zařízení pro následnou úpravu výfukových plynů. To zahrnuje systémy DOC (oxidační katalyzátor pro naftové motory) a SCR (selektivní katalytická redukce). Systém SCR funguje na principu vstřikování AdBlue do směšovacího potrubí do výfukových plynů, kde následně probíhá reakce přeměňující oxid dusičitý na dusík a vodní páry.

Dalších vylepšení se dočkalo pracoviště strojníka v kabině, kde byly pro konstrukci ovládacích konzol použity odolnější materiály se zvýšenou odolností proti působení UV záření. Zvýšena byla také těsnost hydraulických systémů, pro lepší přístup k mechanismům stroje při provádění údržby byl navržen větší kryt motoru s vyztužením pochozích částí pro větší bezpečnost.

Lepší výkon

Hitachi uvedlo také 4 nové modely kolových rypadel, včetně ZX145W-6 s krátkým poloměrem otáčení. Bylo provedeno dalších více než 100 vylepšení, od drobných těsnění, O-kroužků až po vyztužení kabiny, ramene, výložníku a motorů splňujících emisní směrnice Stage IV. Sofistikované spojení těchto vylepšení vedlo k vyladění výkonu a ke zvýšení provozní efektivity.

Stroje nové řady -6 jsou vybaveny vylepšeným hydraulickým systémem, který je vyladěn pro sníženou spotřebou paliva. Samozřejmostí je všestrannost jako u pásových rypadel a jednoduchý systém pro upevnění různých příslušenství. Pevný a spolehlivý podvozek spolu s vyšší světlou výškou brání poškození dalších částí stroje.

Burkhard Janssen, Generální manažer a Produkt manažer firmy Hitachi Construction Machinery (Europe) říká: „S hrdostí představujeme našim zákazníkům nejnovější řadu strojů označenou -6. Tyto modely byly v Japonsku dovedeny k dokonalosti a přizpůsobeny nejnáročnějším požadavkům evropských zákazníků, a to při zachování nízkých nákladů na provoz.

Tiché a komfortní

Nejnověji představeným kolovým nakladačem řady -6 je patnáctitunový model ZW180-6. Tento stroj je navržen tak, aby poskytoval obsluze ze stroje dokonalý rozhled a to díky pozměněnému rozmístění koncovky výfuku a čističe nasávaného vzduchu, upravenému krytu motoru a využití zadní kamery s monitorem. Snadnost používání stroje je pak podpořena výrazným snížením hlučnosti a zvýšením uživatelského komfortu.

V souvislosti s nakládací kapacitou, vysokou trhací sílou a impozantní pojezdovou rychlostí se pak jeví velmi efektivní spotřeba paliva. Plnění požadavků emisní směrnice Stage IV napomáhají systémy EGR, DOC, SCR a vstřikování common rail. Vše je kromě snahy o snížení míry emisí navrženo s cílem snížit náročnost údržby.

Produktový manažer firmy HCME Vasilis Drougkas říká: „Výhled z místa na obsluhu a malá hlučnost vyzdvihuje kolové nakladače Hitachi nad konkurenci. Naše stroje nabízí komfortní pracovní prostředí pro obsluhu a snadnou ovladatelnost pro rozmanitá pracovní prostředí.

1 S využitím zdrojů a fotografií od Hitachi Construction Machinery (Europe) NV
Autor: Štěpán Jelének<sup>1</sup>)
Foto: Hitachi Construction Machinery

Nové

Výkonná hydraulická kladiva Renomag pro všechny nosiče a druhy prací

Zveřejněno 12.11. Hydraulické kladivo značky Renomag využijete nejen při všech lehčích i náročných stavebních pracích spojených s výstavbou silnic, bouráním, recyklacemi, ale i v lomech při těžbě a rozbíjení velkých kamenných bloků. Pro tyto práce potřebujete nástroj… jít na článek

Unikátní dopravník TELESTACK TS 242. První svého druhu ...

Zveřejněno 11.11. Teleskopické dopravníky jsou nesmírně technicky zajímavým produktem, který navíc ušetří mnoho času, peněz a poskytne možnosti, jaké Vám žádný klasický haldovací pás prostě nemůže nabídnout. Unikátní dopravník TELESTACK TS 242 totiž umí měnit nejenom… jít na článek

Metso uvádí na trh nový efektivnější Lokotrack LT200HP

Zveřejněno 10.11. Mobilní kuželový drtič Metso Lokotrack® LT200HP™ je určen pro sekundární případně terciální stupeň drcení. Využití nalezne při výrobě kameniva pro drážní stavby, silniční stavby, asfaltové směsi a uplatní se též při drcení betonových frakcí. jít na článek