RENOMAG

Aktuální generace strojů Hitachi řady -6

Zveřejněno: 12. 7. (aktualizováno 12. 7.)

V průběhu uplynulého roku byla na evropský trh postupně uváděna nejnovější řada strojů Zaxis-6 a ZW-6 od firmy Hitachi. Střední, velká a kolová rypadla a střední řada kolových nakladačů byly navrženy a zkonstruovány s využitím špičkové technologie Hitachi, přizpůsobené pro uspokojení požadavků Evropských zákazníků.

Aktuální generace strojů Hitachi řady -6
Nakladač ZW550-6 s provozní hmotností 47 060 až 47 780 kg a výkonem 382 kW

Stroje Hitachi aktuální modelové řady si postupně nacházejí své zákazníky i v České republice a na Slovensku, kde jsou nabízeny prostřednictvím obchodní sítě výhradního dovozce – společnosti NET spol. s r.o. a jejích obchodních partnerů.

Nové modely představují vysokou kvalitu zpracování materiálů, spolehlivost a odolnost komponentů a byly navrženy tak, aby nabízely vynikající všestrannost. Byla spuštěna marketingová kampaň pod křídly HCME s názvem „Bez kompromisů” která zdůrazňuje, jak zákazník může ze stroje Hitachi -6 „dostat více” při nižších nákladech na provoz.

Nižší spotřeba paliva

Rozsah strojů řady Zaxis-6 zahrnuje pět modelů střední řady od ZX130-6 po ZX210LC-6 a dvě nová velká rypadla ZX690LCH-6 a ZX890LCH-6. Taky je nově zaveden model ZX240N-6 (úzký podvozek dělá snadnější průjezd malými prostory) a modely s krátkým poloměrem otáčení ZX135 US-6 a ZX225USLC/USRLC-6 ideální pro manipulaci ve zúžených prostorech. V těchto modelech je zakomponováno více než 200 vylepšení a rozšíření komponentů. I při dodržení normy EU Stage IV disponují stroje vysokou efektivitou a mají menší dopad na životní prostředí. Jsou taktéž osazeny unikátní technologií hydraulického systému Hitachi, která redukuje hydraulické ztráty a přispívá k nižší spotřebě paliva až o 12 % (ZX190LC-6 v ECO módu) ve srovnání se stroji předchozí řady -5.

O snížení míry emisí ve výfukových plynech se stará zařízení pro následnou úpravu výfukových plynů. To zahrnuje systémy DOC (oxidační katalyzátor pro naftové motory) a SCR (selektivní katalytická redukce). Systém SCR funguje na principu vstřikování AdBlue do směšovacího potrubí do výfukových plynů, kde následně probíhá reakce přeměňující oxid dusičitý na dusík a vodní páry.

Dalších vylepšení se dočkalo pracoviště strojníka v kabině, kde byly pro konstrukci ovládacích konzol použity odolnější materiály se zvýšenou odolností proti působení UV záření. Zvýšena byla také těsnost hydraulických systémů, pro lepší přístup k mechanismům stroje při provádění údržby byl navržen větší kryt motoru s vyztužením pochozích částí pro větší bezpečnost.

Lepší výkon

Hitachi uvedlo také 4 nové modely kolových rypadel, včetně ZX145W-6 s krátkým poloměrem otáčení. Bylo provedeno dalších více než 100 vylepšení, od drobných těsnění, O-kroužků až po vyztužení kabiny, ramene, výložníku a motorů splňujících emisní směrnice Stage IV. Sofistikované spojení těchto vylepšení vedlo k vyladění výkonu a ke zvýšení provozní efektivity.

Stroje nové řady -6 jsou vybaveny vylepšeným hydraulickým systémem, který je vyladěn pro sníženou spotřebou paliva. Samozřejmostí je všestrannost jako u pásových rypadel a jednoduchý systém pro upevnění různých příslušenství. Pevný a spolehlivý podvozek spolu s vyšší světlou výškou brání poškození dalších částí stroje.

Burkhard Janssen, Generální manažer a Produkt manažer firmy Hitachi Construction Machinery (Europe) říká: „S hrdostí představujeme našim zákazníkům nejnovější řadu strojů označenou -6. Tyto modely byly v Japonsku dovedeny k dokonalosti a přizpůsobeny nejnáročnějším požadavkům evropských zákazníků, a to při zachování nízkých nákladů na provoz.

Tiché a komfortní

Nejnověji představeným kolovým nakladačem řady -6 je patnáctitunový model ZW180-6. Tento stroj je navržen tak, aby poskytoval obsluze ze stroje dokonalý rozhled a to díky pozměněnému rozmístění koncovky výfuku a čističe nasávaného vzduchu, upravenému krytu motoru a využití zadní kamery s monitorem. Snadnost používání stroje je pak podpořena výrazným snížením hlučnosti a zvýšením uživatelského komfortu.

V souvislosti s nakládací kapacitou, vysokou trhací sílou a impozantní pojezdovou rychlostí se pak jeví velmi efektivní spotřeba paliva. Plnění požadavků emisní směrnice Stage IV napomáhají systémy EGR, DOC, SCR a vstřikování common rail. Vše je kromě snahy o snížení míry emisí navrženo s cílem snížit náročnost údržby.

Produktový manažer firmy HCME Vasilis Drougkas říká: „Výhled z místa na obsluhu a malá hlučnost vyzdvihuje kolové nakladače Hitachi nad konkurenci. Naše stroje nabízí komfortní pracovní prostředí pro obsluhu a snadnou ovladatelnost pro rozmanitá pracovní prostředí.

1 S využitím zdrojů a fotografií od Hitachi Construction Machinery (Europe) NV
Kontakty:
NET spol. s r.o.
Huštěnovice 370, 687 03 Babice
Tel.: +420 572 541 740
E-mail: bronislav (tečka) indra (zavináč) netcz (tečka) cz
https://www.netcz.cz/
(aktualizace kontaktu: 9. 8. 2017)
Autor: Štěpán Jelének1)
Fotografie: Hitachi Construction Machinery

Diskuze k článku

Článek zatím nikdo nekomentoval. Vložte komentář jako první.

Stránky stavebni-technika.cz používají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. (beru na vědomí)