Dnes je 23.3. – svátek slaví Ivona

Sněhové řetězy pomáhají zvládat rekordní sněhovou nadílku na horách

Zveřejněno: 12. 2. 2019

Horská střediska v Čechách hlásí rekordní stavy sněhu. V Krkonoších naměřili dokonce přes dva metry. Jak nám potvrdil vedoucí provozu Služeb města Vrchlabí, Martin Tauš, situace je v tomto podhorském městě taková, že v terénu je v podstatě nepřetržitě veškerá dostupná technika. Úprava komunikací, nezpevněných cest, chodníků i parkovišť by se v těchto podmínkách nedala zvládnout bez sněhových řetězů.

Traktor John Deere při každodenní úpravě vozovek ve Vrchlabí.

Jak nám dále prozradil Martin Tauš, spádová oblast údržby čítá až 120 km, přičemž úseky je samozřejmě nutné projet i několikrát. Hlavní příprava terénu probíhá v noci. Řetězy jsou momentálně nasazeny na čtveřici traktorů, přičemž ta nejnovější sada je na starém Zetoru, který prohrnuje nejobtížnější kopcovité úseky. S řetězy pewag s typovým označením „Dvojitá traktorová stopa“ má výbornou zkušenost také řidič traktoru John Deere, který bývá nasazován v kopcích při údržbě komunikací k penzionům, menším hotelům a rodinným domům.

Pro každodenní údržbu silnic i pro zvládání kalamitních stavů je pro komunální služby klíčové mít spolehlivou techniku. Základem kvalitních sněhových řetězů je robustní hexagonální řetězová síť s kovanými středovými háčky, které pomáhají zvládat trakci i v těch nejextrémnějších podmínkách. „Vysoká kvalita materiálů a originální konstrukce řetězů zaručují jejich dlouhou životnost,“ říká Martin Tauš, který má s řetězy pewag zkušenost i z provozu lomů a na jejich kvalitu nedá dopustit. „V těchto drsných podmínkách, které tu vidíte, měníme řetězy až po třech letech, ale máme tu i starší kousky. Samozřejmě to vyžaduje i nějakou pravidelnou údržbu, ale tyto řetězy jsou na údržbu nebo drobné opravy jednoduché a v tuhle chvíli bychom neměnili,“ dodává Martin Tauš. Jak to při takové horské kalamitě vypadá, si ukážeme v podrobnější reportáži, kterou otiskneme v podzimním vydání časopisu Stavební technika.

Autor: Jan Rybář
Foto: Jan Rybář

Nové

Volvo Trucks přináší další vylepšení pro úsporu paliva

Zveřejněno 22.3. Modernizované vznětové motory D11 a D13 od Volvo Trucks pro vozidla Volvo FH, FM a FMX splňují nové předpisy Euro 6 Step D a přinášejí řadu vylepšení, díky nimž dopravci sníží náklady na palivo. jít na článek

Extrémní podmínky i výška. To je servis jeřábů Liebherr při stavbě nejvyššího mrakodrapu v Evropě

Zveřejněno 13.3. Nejvyšší mrakodrap Evropy a Ruska, Lakhta Center, nacházející se v Petrohradu ve čtvrti Lakhta na břehu Finského zálivu, je budova o výšce 462 metrů a mající 87 pater. Byla postavena mezi roky 2012 až 2018 pomocí speciálních jeřábů Liebherr. Máme… jít na článek

Od Poclainu k Dháčkům. Výroba prvních rypadel v Martině

Zveřejněno 12.3. Ve spolupráci se externím redaktorem Tomášem Straňákem a jeho týmem jsme pro vás připravili exkluzivní seriál na pokračování, ve kterém vám postupně představíme celou historii výroby populárních československých hydraulických rýpadel (tzv. „déháček“… jít na článek