Automatizované vozíky Toyota AGV
Dnes je 26.5. – svátek slaví Filip

Sněhové řetězy pomáhají zvládat rekordní sněhovou nadílku na horách

Zveřejněno: 12. 2. 2019

Horská střediska v Čechách hlásí rekordní stavy sněhu. V Krkonoších naměřili dokonce přes dva metry. Jak nám potvrdil vedoucí provozu Služeb města Vrchlabí, Martin Tauš, situace je v tomto podhorském městě taková, že v terénu je v podstatě nepřetržitě veškerá dostupná technika. Úprava komunikací, nezpevněných cest, chodníků i parkovišť by se v těchto podmínkách nedala zvládnout bez sněhových řetězů.

Traktor John Deere při každodenní úpravě vozovek ve Vrchlabí.

Jak nám dále prozradil Martin Tauš, spádová oblast údržby čítá až 120 km, přičemž úseky je samozřejmě nutné projet i několikrát. Hlavní příprava terénu probíhá v noci. Řetězy jsou momentálně nasazeny na čtveřici traktorů, přičemž ta nejnovější sada je na starém Zetoru, který prohrnuje nejobtížnější kopcovité úseky. S řetězy pewag s typovým označením „Dvojitá traktorová stopa“ má výbornou zkušenost také řidič traktoru John Deere, který bývá nasazován v kopcích při údržbě komunikací k penzionům, menším hotelům a rodinným domům.

Pro každodenní údržbu silnic i pro zvládání kalamitních stavů je pro komunální služby klíčové mít spolehlivou techniku. Základem kvalitních sněhových řetězů je robustní hexagonální řetězová síť s kovanými středovými háčky, které pomáhají zvládat trakci i v těch nejextrémnějších podmínkách. „Vysoká kvalita materiálů a originální konstrukce řetězů zaručují jejich dlouhou životnost,“ říká Martin Tauš, který má s řetězy pewag zkušenost i z provozu lomů a na jejich kvalitu nedá dopustit. „V těchto drsných podmínkách, které tu vidíte, měníme řetězy až po třech letech, ale máme tu i starší kousky. Samozřejmě to vyžaduje i nějakou pravidelnou údržbu, ale tyto řetězy jsou na údržbu nebo drobné opravy jednoduché a v tuhle chvíli bychom neměnili,“ dodává Martin Tauš. Jak to při takové horské kalamitě vypadá, si ukážeme v podrobnější reportáži, kterou otiskneme v podzimním vydání časopisu Stavební technika.

Autor: Jan Rybář
Foto: Jan Rybář

Nové

Italský silák při stavbě ocelových konstrukcí v Hlinsku. Upoutá stabilizační systém i komfortní kabina

Zveřejněno 25.5. Současná široká škála stavebních prací a služeb si žádá multifunkční stroje, které na stavbě dokážou pružně reagovat na nejrůznější požadavky, například kolem manipulace a dopravy. V této oblasti se angažuje lídr v oboru, italská společnost Dieci, s… jít na článek

Caterpillar dosáhl mety 2 miliard přepravených tun autonomními dampry. Zdvojnásobení přišlo po 16 měsících

Zveřejněno 21.5. O stále rychleji nastupující autonomní přepravě v uzavřených těžebních provozech jsme psali nedávno ve spojitosti s brazilským povrchovým železným dolem Vale’s Carajás, který postupně pořídí 37 třistatunových damprů Komatsu 930E-5. Dosažení významné… jít na článek

Daimler Trucks chce do roku 2039 nabízet všechna nová nákladní vozidla s neutrální bilancí emisí CO2

Zveřejněno 15.5. Realizace elektricky poháněného vozidla Mercedes-Benz eEconic, napájeného čistě z akumulátorů, je další významný krok v elektrifikaci nákladních vozidel tohoto nadnárodního německého koncernu. eEconic bude zpočátku nabízen v konfiguraci 6×2/N NLA a,… jít na článek