Dnes je 25.5. – svátek slaví Viola

Sněhové řetězy pomáhají zvládat rekordní sněhovou nadílku na horách

Zveřejněno: 12. 2. 2019

Horská střediska v Čechách hlásí rekordní stavy sněhu. V Krkonoších naměřili dokonce přes dva metry. Jak nám potvrdil vedoucí provozu Služeb města Vrchlabí, Martin Tauš, situace je v tomto podhorském městě taková, že v terénu je v podstatě nepřetržitě veškerá dostupná technika. Úprava komunikací, nezpevněných cest, chodníků i parkovišť by se v těchto podmínkách nedala zvládnout bez sněhových řetězů.

Traktor John Deere při každodenní úpravě vozovek ve Vrchlabí.

Jak nám dále prozradil Martin Tauš, spádová oblast údržby čítá až 120 km, přičemž úseky je samozřejmě nutné projet i několikrát. Hlavní příprava terénu probíhá v noci. Řetězy jsou momentálně nasazeny na čtveřici traktorů, přičemž ta nejnovější sada je na starém Zetoru, který prohrnuje nejobtížnější kopcovité úseky. S řetězy pewag s typovým označením „Dvojitá traktorová stopa“ má výbornou zkušenost také řidič traktoru John Deere, který bývá nasazován v kopcích při údržbě komunikací k penzionům, menším hotelům a rodinným domům.

Pro každodenní údržbu silnic i pro zvládání kalamitních stavů je pro komunální služby klíčové mít spolehlivou techniku. Základem kvalitních sněhových řetězů je robustní hexagonální řetězová síť s kovanými středovými háčky, které pomáhají zvládat trakci i v těch nejextrémnějších podmínkách. „Vysoká kvalita materiálů a originální konstrukce řetězů zaručují jejich dlouhou životnost,“ říká Martin Tauš, který má s řetězy pewag zkušenost i z provozu lomů a na jejich kvalitu nedá dopustit. „V těchto drsných podmínkách, které tu vidíte, měníme řetězy až po třech letech, ale máme tu i starší kousky. Samozřejmě to vyžaduje i nějakou pravidelnou údržbu, ale tyto řetězy jsou na údržbu nebo drobné opravy jednoduché a v tuhle chvíli bychom neměnili,“ dodává Martin Tauš. Jak to při takové horské kalamitě vypadá, si ukážeme v podrobnější reportáži, kterou otiskneme v podzimním vydání časopisu Stavební technika.

Autor: Jan Rybář
Foto: Jan Rybář

Nové

Nové konfigurace podvozku, nové nápravy. Lídr na trhu tahačů představil v Malaze řadu inovací

Zveřejněno 20.5. Nedávno představila společnost DAF ve španělské Malaze odborným novinářům rozšířenou nabídku podvozků určených pro stavebnictví, včetně varianty 8×4 se dvěma poháněnými tandemovými nápravami a zadní řízenou vlečenou nápravou. Při jízdních testech… jít na článek

Jaký standard rychloupínačů zvolit?

Zveřejněno 26.4. Každý, kdo se pohybuje v oboru zemních prací, se jistě setkal s problémem nekompatibility používaných rychloupínacích systémů rypadel. Na našich stavbách tak uvidíte rychloupínače Lehnhof, Verachtert, Pick Up Pin, Martin, SMP, Bofors a mnoho dalších. jít na článek

Tři nakladače Novotný jezdí ve významné stavební společnosti na Vsetínsku

Zveřejněno 24.4. Na všestranný smykový nakladač české výroby, který obohatil strojový park stavební firmy TM Stav, spol. s r.o., jsme se zajeli podívat do Vsetína. Od vedení společnosti a obsluhy stroje jsme se dozvěděli, co bylo při výběru nového stroje hlavní… jít na článek