TRIGA - vývoj a výroba přídavných zařízení  pro stavební, těžební a zemědělské stroje
Dnes je 26.5. – svátek slaví Filip

Zkušenosti s drticí lopatou od MB Crusher: Jsme rychlejší, efektivnější a šetříme přírodu

Zveřejněno: 4. 5. 2020

Není to tak dávno, kdy jsme v našem časopise představili část výrobního programu italské firmy MB Crusher. Uplynulo pár týdnů a do redakce nám přišel tip na firmu Vladimíra Vrbického z východních Čech, která vlastní drticí lopatu MB Crusher a používá ji na svých stavbách. Pana Vrbického jsme se proto zeptali, jak je s novou drticí lopatou spokojený a co všechno se s ní dá zvládnout.

Drticí lopatu MB Crusher používá Vladimír Vrbický rok a půl. Umožňuje mu mimo jiné být nezávislejší a lépe práci plánovat
Přidat na Seznam.cz Přidat na Google News

Vladimír Vrbický z Němčic u České Třebové je ostřílený „stavař“. Ačkoli má jeho firma v oficiálním popisu autodoprava a zemní práce, v reálu toho zvládají mnohem více. Orientují se nejen na výstavbu inženýrských sítí, komunikací a rodinných domů, ale také na stavbu průmyslových areálů a nemalou část jejich činnosti tvoří demolice budov i celých areálů. Převážnou část zakázek má Vladimír Vrbický v Královéhradeckém a Pardubickém kraji, nicméně v referencích jsou i projekty například v Polsku.

Loni jsem byl na jedné předváděčce v malém lomu ve Středních Čechách, kde jsem si nechal drticí lopatu v praxi předvést. Překvapil mě slušný výkon a když jsem si to všechno propočítal, vyšly mi i relativně nízké pořizovací náklady. Takže po předváděčce bylo rozhodnuto,“ vysvětluje okolnosti pořízení Vladimír Vrbický. Oceňuje také profesionalitu prodejního týmu MB Crusher, který v České republice zastupuje Andrea Neuwirtová. „Evidentně má velký přehled, co se ve stavebnictví děje a velice dobře tomu rozumí po technické stránce,“ říká Vladimír Vrbický a dodává: „Všechny moje otázky mi byla schopna zodpovědět a doložit, komunikace s ní a celou fabrikou je celkově perfektní, což je také pro mě důležité. Mám zkrátka pocit, že ač jsem spíše menší firma, jsem pro ně důležitý zákazník.

Výhodou používání drticí lopaty MB Crusher je i ekologický aspekt. „Osobně z toho mám dobrý pocit, když vidím, jak se dá jednoduše pomoci životnímu prostředí,“ říká Vladimír Vrbický
Výhodou používání drticí lopaty MB Crusher je i ekologický aspekt. „Osobně z toho mám dobrý pocit, když vidím, jak se dá jednoduše pomoci životnímu prostředí,“ říká Vladimír Vrbický

Postupem času, když si strojníci lopatu MB Crusher osahali v praxi, zmizela i počáteční obecná nedůvěra pana Vrbického v italské výrobky. „Po zkušenostech s drticí lopatou MB Crusher jsem svůj názor přehodnotil,“ říká s úsměvem. Pozitivně hodnotí dílenské zpracování na vysoké úrovni a masivní konstrukci lopaty, takže se na ni může spolehnout i při náročnějších demolicích s různorodým materiálem. Za rok a půl ostrého provozu se dají objektivněji zhodnotit výhody drticí lopaty z pohledu uživatele. „Ta lopata samozřejmě nenahradí dvacetitunový čelisťový drtič, ale pro drcení materiálů přímo na stavbě v řádech desítek tun je prostě nenahraditelná.“ Co určitě také každý ocení ve srovnání s čelisťovým drtičem, je lepší mobilita lopaty (schopnost se přesouvat mezi jednotlivými stavbami), možnost drtit tvarově různorodější materiál včetně pražců nebo telegrafních sloupů a také fakt, že nakládat a drtit zvládne jen jeden člověk.

Drticí lopata MB Crusher je přínosem také v případě recyklace stavebního materiálu. „Přímo na stavbě si nadrtím a přetřídím suť, kterou dál využiji. Nemusím si nechat vozit materiál někde z lomu, kde to někdo musí pro mě nadrtit, připravit a expedovat; z druhé strany ušetřím také tím, že nemusím materiál odvážet na skládky,“ uzavírá své vyprávění Vladimír Vrbický a poukazuje také na ekologický aspekt.

Efektivní recyklaci materiálu na místě stavby („on-the site“) patří budoucnost a jako o podstatné součásti cirkulární ekonomiky o ni referují také ekonomická média z celého světa. Každopádně, za zprostředkování zkušeností děkujeme Vladimíru Vrbickému a přidáváme také sérii fotografií z provozu jeho kolového rýpadla Cat M314F.

Autor: Jan Rybář
Foto: Vladimír Vrbický

Tématické tagy

Nové

Italský silák při stavbě ocelových konstrukcí v Hlinsku. Upoutá stabilizační systém i komfortní kabina

Zveřejněno 25.5. Současná široká škála stavebních prací a služeb si žádá multifunkční stroje, které na stavbě dokážou pružně reagovat na nejrůznější požadavky, například kolem manipulace a dopravy. V této oblasti se angažuje lídr v oboru, italská společnost Dieci, s… jít na článek

Caterpillar dosáhl mety 2 miliard přepravených tun autonomními dampry. Zdvojnásobení přišlo po 16 měsících

Zveřejněno 21.5. O stále rychleji nastupující autonomní přepravě v uzavřených těžebních provozech jsme psali nedávno ve spojitosti s brazilským povrchovým železným dolem Vale’s Carajás, který postupně pořídí 37 třistatunových damprů Komatsu 930E-5. Dosažení významné… jít na článek

Daimler Trucks chce do roku 2039 nabízet všechna nová nákladní vozidla s neutrální bilancí emisí CO2

Zveřejněno 15.5. Realizace elektricky poháněného vozidla Mercedes-Benz eEconic, napájeného čistě z akumulátorů, je další významný krok v elektrifikaci nákladních vozidel tohoto nadnárodního německého koncernu. eEconic bude zpočátku nabízen v konfiguraci 6×2/N NLA a,… jít na článek