Nové stroje CASE skladem | AGROTEC servis s.r.o. (casece.cz)
Dnes je 30.5. – svátek slaví Ferdinand

Zaxis 30U-2 je nejmenší ze čtveřice nových minirypadel Hitachi

Zveřejněno: 7. 6. 2005

Hitachi uvádí na trh čtyři nová pásová minirypadla Zaxis 30U-2, Zaxis 35U-2, Zaxis 40U-2 a Zaxis 50U-2. Všechny mají zkrácenou záď a oproti svým předchůdcům přinášejí řadu překvapivých řešení. Podívejme se na nejmenší z nich, Zaxis 30U-2 o hmotnosti 3 410 kg.

Nelichotivá diagnóza minirypadel se zkrácenou zádí má název snížená stabilita. A právě proti ní Hitachi bojuje. Konstruktéři se pokusili co nejvíce hmotnosti soustředit do rámu podvozku a do závaží. Také se snažili osu otoče co nejvíce přiblížit těžišti stroje. Nakonec však pro jistotu nová minirypadla dostala do standardní výbavy přídavné protizávaží (po jehož osazení naroste záď o 9 cm), a částečně se tak rozplyne kouzlo nulového přesahu otočného svršku přes obrys pásů.

Většina míst pravidelné údržby je soustředěna pod zadním krytem, který se překvapivě vysouvá směrem nahoru. Tento způsob otevírání umožňuje přístup pod kapotu, kde si pobrukuje tříválec Yanmar 3TNV88 o objemu 1,642 l s výkonem 22,3 kW, i ve stísněných podmínkách a navíc v žádném směru nezamezuje přístupu světla. Chladiče, akumulátor a nádrže na naftu a hydraulický olej najdeme pod výklopným krytem na pravé straně. Kdo se chce podívat na zoubek hlavnímu hydraulickému rozvaděči a hydromotoru otoče, ten musí odklopit podlahu s celou kabinou o 50° směrem vpřed.

Překvapení čeká při pohledu na styk podkopu s rámem kabiny. Otočný kozlík umožňující mimoosé rýpání je nově uložen na jediném dlouhém svislém čepu, který nahrazuje dva klasické čepy umístěné nad sebou, u nichž může časem nastat problém s jejich vzájemným vyosením a následným trhavým natáčením výložníku. Naopak žádnou novinkou nejsou speciální pouzdra pro všechny čepy podkopu. Obsahují mikroskopické póry, do kterých je vakuově napuštěn olej s vysokou viskozitou. Olej z pórů postupně prolíná do mezery mezi čepem a pouzdrem, čímž dochází k samočinnému promazávání, a interval mazání čepů se prodlužuje na neuvěřitelných 500 motohodin. Jedná se o patent firmy Hitachi ještě z doby, kdy na strojích před jejím jménem stálo napsáno Fiat.

Varianta s uzavřenou kabinou má klimatizaci a rádio již ve standardu, originální jsou dvoudílné dveře, které při otevření nijak nezvyšují poloměr otáčení svršku. Pod kabinou se nachází podvozkový rám tvaru X, který má zkosené horní plochy pro odvod nečistot jak na podélných nosičích pásů, tak i na středním mostu, jež tyto nosiče propojuje. Pásy šířky 300 mm jsou standardně gumové s ocelovým jádrem, na přání mohou být ocelové stejné šířky. Nejvyšší pojezdová rychlost gumovými pásy činí 4,5 km/h.

Autor: Ondřej Hájek
Foto: Archiv firmy
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Extrémně tvrdé otěruvzdorné oceli. Část první „Zpracování“

Zveřejněno 29.5. Hardox Extreme a Hardox 600 jsou v současnosti nejtvrdšími otěruvzdornými kalenými plechy. Jejich tvrdost je cca 60 HRC u Hardoxu Extreme a 600 HBW u Hardoxu 600, čemuž odpovídá přibližně 57 HRC. Vysoká tvrdost a tomu také odpovídající vyšší úroveň… celý příspěvek

DEVELON uvedl na trh nová minirypadla DX17Z-7 a DX19-7

Zveřejněno 27.5. Společnost DEVELON (dříve Doosan Construction Equipment) uvedla na trh nová minirypadla splňující požadavky Stage V, DX17Z-7 s nulovým přesahem a konvenční DX19-7. Oba nové modely se vyznačují výrazně vyšším výkonem, všestranností, komfortem pro… celý příspěvek

Společnost Hydraulikservis I rozšířila půjčovnu stavebních strojů

Zveřejněno 24.5. Známá adresa pro opravy a repase stavebních strojů a zároveň spolehlivý dodavatel náhradních dílů a maziv pro stavební techniku – to je společnost Hydraulikservis I z Bohuňovic u Olomouce. Aby mohla vyjít vstříc zákazníkům, kteří jim do opravy svěří… celý příspěvek