Dnes je 1.5.

Výstavba průmyslového závodu LEAR v Kolíně

Zveřejněno: 12. 11. 2003

Pro firmu LEAR byl vyprojektován nový průmyslový závod pro montáž autosedadel v automobilech, montovaných v novém výrobním závodě TPCA v Kolíně. Výrobní komplex je situován do průmyslové zóny v Kolíně – Ovčárech. Ten sestává z následujících objektů: výrobní haly (podlažní plocha 7 820 m2), administrativně-sociálního vestavku (podlažní plocha 1 880 m2), vrátnice (podlažní plocha 25 m2), sprinklerové stanice (podlažní plocha 100 m2) a oplocení v délce 900 m. Na staveništi byl proveden podrobný inženýrskogeologický průzkum firmou Stavební geologie a Geotechnika. Hlíny a vrstvy písčitých a hlinitopísčitých slínovců, které nejsou vhodné pro zakládání, budou v rámci HTÚ odstraněny.

Co se týká výskytu radonu na základě předběžných průzkumů, se úroveň radonu pohybuje podle konkrétního místa v oblasti nízkého až středního rizika – protiradonová opatření se tudíž nenavrhují. Na staveništi jsou zemědělské drenáže, uložené cca 1 m pod stávající úrovní terénu. Architektonické řešení Stavba průmyslového závodu subdodavatele pro TPCA a především výrobní hala je navržena jako monoblok se sociálně - administrativním vestavkem. Mimo tohoto monobloku jde jen o doplňující objekty. Velikost – půdorys a výška bloku je dána optimalizací technologického provozu, pro který je postačující co nejjednodušší půdorysný tvar s jednotnou světlou výškou haly.

Architektonické řešení pracuje především s fasádními plášti. Projektové zpracování počítá s opláštěním lehkou plechovou konstrukcí. Důraz je však kladen na fasády dvoupodlažního administrativního vestavku, orientovaného na vstupní stranu. Fasáda vestavku je řešena jako klasická okenní fasáda s vodorovnými pruhy oken a parapetů. Vstupní část je zdůrazněna dřevěnou konstrukcí vstupní markýzi, s dřevěným obkladem části fasády a dřevěnými okenními žaluziemi. Fasáda haly a příjmu je až na výjimky oken drobných vestavků navržena jako bezokenní.

Betonové sokly všech budov jsou prefabrikované, železobetonové z pohledového betonu. Co se týká barevného řešení výrobní haly, převažuje barva světle šedá RAL 7032 – firemní barva Lear. Stavební interiér haly bude téměř jednobarevný, především plochy stěn a střechy v odstínech bílé barvy, v kombinaci s nosnými prvky železobetonového skeletu ve světle šedé barvě. Podlahy jsou uvažovány hnědočervené s bezpečnostním barevným značením. Strojní zařízení a výrobní linky mají být převážně modré, v kombinaci s červenou a žlutou.

Celkový počet zaměstnanců nového výrobního závodu včetně zaměstnanců jiných firem, kteří zde budou pracovat, činí cca 300, přičemž ve třech směnách bude pracovat asi 255 pracovníků převážně v dělnických profesích a 30 pracovníků jiných firem v jedné směně. Na následujících ilustračních záběrech prezentujeme techniku, především stavební stroje pro zemní práce (např. Caterpillar a Volvo) které se podílejí na těžbě základní nevyhovující půdy a jejím odvozu.

Autor: Karel Kurka
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Představujeme GNSS Nivel Point 3

Zveřejněno 29.4. Zajímáte se o to, jak zpřesnit a zrychlit průběh stavebních prací a dosáhnout tak špičkové efektivity? Potřebujete všestranný a výkonný GNSS přijímač, který vám umožní změřit nebo vytyčit bod či vlastnickou hranici? Nivel Point 3 od společnosti 3gon… celý příspěvek

Systém Digga HALO: vychytávka zpřesňující vrtání

Zveřejněno 24.4. Při vrtání ovlivňuje lidský faktor zásadním způsobem finální výsledek. Pro dokonalý vrt je potřeba nejenom vrták dobře nasměrovat na začátku, ale též v průběhu práce si musíme dát pozor na odklon od kolmice. Jednoduché a zároveň velice efektivní… celý příspěvek

Novinky v ASbud Česká Republika. Rekonstrukce zázemí a partnerství s John Deere

Zveřejněno 23.4. Známý prodejce stavební techniky ASbud ze Zlínského kraje se může zkraje roku pochlubit hned několika novinkami. Tou nejvýznamnější je fakt, že společnost podepsala dohodu s celosvětově uznávaným výrobcem John Deere o výhradním zastoupení ve věci… celý příspěvek