Profibagr.cz - Náhradní díly pro stavební a zemědělskou techniku
Dnes je 2.5. – svátek slaví Zikmund

Vysokozdvižný vozík s ojí pro náročné aplikace

Zveřejněno: 10. 8. 2006

Pokud potřebujete ve skladu vyšší výkon při vysokých výškách zdvihu, potom jsou vhodným řešením vysokozdvižné vozíky s ojí Jungheinrich řady EJC 2. Jsou určeny pro náročné aplikace ve skladech a dodávány na trh ve třech třídách nosnosti.


Výborné využití ve skladu při vysokých výškách zdvihu

Nové vysokozdvižné vozíky s ojí EJC 2 z dílny firmy Jungheinrich byly vyvinuty pro náročné aplikace ve skladech a jsou na trh dodávány ve třech třídách nosnosti. Zatímco typ EJC 212 může zvednout náklad až 1 200 kg, je nosnost u typů EJC 214 a EJC 216 1 400 kg, resp. 1 600 kg. Tyto vozíky v sobě spojují vysoký výkon s vysokou zbytkovou nosností při výškách zdvihu do 5 350 mm a dlouhých dobách provozu na jedno nabití. S vysokozdvižnými vozíky s ojí Jungheinrich je navíc možno díky manipulačnímu režimu i při vyklopené oji bezpečně a jednoduše manévrovat. Díky celkové šířce pouze 800 mm jsou elektrické vysokozdvižné vozíky s ojí vhodné i pro aplikace ve velmi stísněných prostorech.

Pro rychlé a efektivní přemísťovaní a nakládání/vykládání břemen je řada EJC vybavena výkonným střídavým motorem pojezdu na 24 V. Optimalizovaný přenos výkonu zajišťuje vysokou rychlost a odpovídající zrychlení v každé situaci. Zapouzdření s krytím IP 54 snižuje citlivost vozíků na povětrnostní vlivy, jako např. vlhkost a prašnost, a zvyšuje spolehlivost komponentů a kabelových svazků.


Citlivý systém zdvihu: jednodušší zakládání těžkých nákladů

Díky upravenému systému zdvihu může obsluha vozíku zvedat náklad zvláště přesně a citlivě. To značně ulehčuje zakládání těžkých nákladů až do hmotnosti 1 600 kg v úzkých regálech. Nejen, že je možno náklady obzvláště rychle zvedat až do výšek 5 350 mm, ale nová řada EJC 2 disponuje zvláštností regulací otáček hydrauliky. Přitom je zvedání nákladů mimořádně tiché a citlivé. Vozíky získávají energii z baterií s kapacitou až 375 A. S integrovaným nabíjecím přístrojem (zvláštní příslušenství) je možno vozíky pohodlně a spolehlivě nabíjet z každé zásuvky 230 V.

Optimalizovaný záběr: žádné prokluzování hnacího kola

Systém Jungheinrich-ProTrac optimalizuje záběr hnacího kola. Přitom zabraňuje odpružení s tlumením v opěrném kole prokluzování hnacího kola na nerovném povrchu. Při zakládání a vykládání nabízí systém ProTrac díky hydraulické aretaci opěrného kola od výšky zdvihu 1 800 mm stabilní oporu na všech 4 kolech. Torzně tuhé zdvihové zařízení s průhledem se vyznačuje vysokou zbytkovou nosností. Proto je možno max. využít volné skladovací kapacity i v regálech nad 5 m. Bočně přesazená oj umožňuje obsluze velmi dobrý výhled na náklad. Vespodu uložená oj a tím zvětšená vzdálenost řidiče od podvozku snižuje riziko úrazu nohou obsluhy.

Větší bezpečnost: žádné nekontrolované pohyby vozíku

I do stoupání a ze svahu jedou vozíky EJC 212/214/216 konstantní rychlostí. Při nájezdu do stoupání jsou elektronika a zvýšená hnací síla ihned aktivní. To zabraňuje zpětnému pohybu a dalším nekontrolovaným pohybům vozíku.

Firma Jungheinrich patří ke světovým vedoucím společnostem na trhu v oblastech pozemních manipulačních vozíků, skladové techniky a techniky pro zpracování materiálových toků a stala se i poskytovatelem logistických služeb. Podnik očekává pro rok 2005 s 9 000 zaměstnanci obrat přes 1 600 mil EUR. Akcie firmy Jungheinrich jsou obchodovány na všech německých burzách.


1 Převzato z tiskových podkladů společnosti Jungheinric (ČR) s.r.o.
Autor: Mgr. Helena Hejhálková
Foto: Archiv firmy
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Profesionální světlo pro profesionální práci

Zveřejněno 25.4. Investice do kvalitních přídavných světlometů se v podobě zvýšené produktivity a efektivity práce mnohonásobně vrátí. Při setmění se práce nemusí nutně zastavit a v klidu lze dodržovat termíny 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. celý příspěvek

Variantné modulárne riešenia kompaktného nakladača Valet 150 a jeho prídavných zariadení

Zveřejněno 3.4. Kompaktný nakladač Valet 150 vznikol v rámci vývojového projektu na Ústave automobilového inžinierstva a konštruovania Strojníckej fakulty Slovenskej Technickej Univerzity v Bratislave. Postupne vznikali variantné riešenia tohto mobilného pracovného… celý příspěvek

Těžba v arizonských dolech bude automatizovaná

Zveřejněno 1.4. Ve významné arizonské těžební lokalitě Bagdád bude předán celý proces těžby dálkově řízeným strojům. Klíčovým prvkem inovace je systém Cat MineStar Command for Hauling, který přináší zásadní změny v oblasti bezpečnosti, produktivity i efektivity. celý příspěvek