ASBUD.cz - Stavební a silniční technika TEREX, SCHAEFF a AMMANN
Dnes je 17.8. – svátek slaví Petra

Volvo Trucks přináší další vylepšení pro úsporu paliva

Zveřejněno: 22. 3. 2019

Modernizované vznětové motory D11 a D13 od Volvo Trucks pro vozidla Volvo FH, FM a FMX splňují nové předpisy Euro 6 Step D a přinášejí řadu vylepšení, díky nimž dopravci sníží náklady na palivo.

Kombinací malých vylepšení se podařilo dosáhnout významných úspor PHM

Jelikož u autodopravců činí náklady na palivo asi třetinu nákladů, pokračujeme ve hledání všemožných způsobů, jak u našich nákladních vozidel dále snížit spotřebu,” uvádí Claes Nilsson, prezident Volvo Trucks. „Kombinací malých vylepšení se tentokrát podařilo dosáhnout významných úspor pro naše zákazníky, a to bez negativních dopadů na výkon nebo produktivitu.

Kroky cílené na splnění přísnějších emisních předpisů

Nové předpisy Euro 6 Step D se zaměřují na to, aby vozidla plnila emisní standardy i za běžných provozních podmínek. Z nejnovějších kroků Volvo Trucks zacílených na splnění přísnějších emisních předpisů jmenujme nový řídicí software motoru a vylepšenou povrchovou úpravu systému následné úpravy výfukových spalin.

Modernizovaný vznětový motor D13 rovněž používá nový olej VDS-5 s nízkou viskozitou a nové stírací kroužky na pístu, které snižují spotřebu paliva a vnitřní tření. Motor o výkonu 500 hp kromě toho šetří palivem díky tomu, že používá stejný vysoký kompresní poměr jako jednotky ve verzích 460 a 420 hp.

Software I-See s řadou vylepšení

Software I-See na bázi topografických údajů předvídá zvlnění terénu na trase a pečlivě reguluje převody, zrychlování i brzdění motorem. Jeho cílem je optimálně využívat kinetickou energii celého vozidla. Nově se pyšní řadou vylepšení, např. novou strategií volby převodových stupňů a selektivním dojezdem vlivem setrvačnosti, kdy je možné efektivněji využívat volnoběhu funkce I-Roll.

Díky těmto modernizacím budou naši zákazníci splňovat nové emisní předpisy a současně šetřit palivem při jízdě s našimi nákladními vozy Volvo FH, FM a FMX,” doplňuje Claes Nilsson.

Autor: Markéta Slováčková
Foto: Volvo Group

Nové

Představujeme hutnicí techniku BOMAG a nové mini-dumpry C&F

Zveřejněno 17.8. Výhradní dodavatel hutnicí techniky, ručně vedených strojů BOMAG v ČR, společnost NorWit s.r.o., slaví tento rok čtvrt století od svého vzniku. Pro zákazníky připravila zajímavé akce, spojené s prodejem strojů BOMAG. Za výhodnější cenu zde nyní… jít na článek

Kompaktní a stereo nakladače Liebherr. Univerzálové do komunálních služeb

Zveřejněno 15.8. V segmentu malých kolových nakladačů s provozní hmotností do sedmi tun nabízí společnost Liebherr čtyři stroje: dva kompaktní nakladače L 506 a L 508 a dva stereo nakladače® L 507 a L 509. Od veletrhu Bauma 2019 se tyto kolové nakladače dodávají v… jít na článek

Počátek licenční výroby pásových traktorů Hanomag WD Z 28 a 50 v Československu a v SSSR

Zveřejněno 13.8. Roku 1919 přišli Wendeler a Dohrn s myšlenkou postavit vlastní housenkový traktor na bázi proslaveného amerického typu Caterpillar. Po dvou letech se začaly vyráběr sériové modely Hanomag WD Z 25, WD Z 28 a WD Z 50. Licenci od Hanomagu v roce 1925… jít na článek