Dnes je 17.6. – svátek slaví Adolf

Volvo Trucks přináší další vylepšení pro úsporu paliva

Zveřejněno: 22. 3. 2019

Modernizované vznětové motory D11 a D13 od Volvo Trucks pro vozidla Volvo FH, FM a FMX splňují nové předpisy Euro 6 Step D a přinášejí řadu vylepšení, díky nimž dopravci sníží náklady na palivo.

Kombinací malých vylepšení se podařilo dosáhnout významných úspor PHM

Jelikož u autodopravců činí náklady na palivo asi třetinu nákladů, pokračujeme ve hledání všemožných způsobů, jak u našich nákladních vozidel dále snížit spotřebu,” uvádí Claes Nilsson, prezident Volvo Trucks. „Kombinací malých vylepšení se tentokrát podařilo dosáhnout významných úspor pro naše zákazníky, a to bez negativních dopadů na výkon nebo produktivitu.

Kroky cílené na splnění přísnějších emisních předpisů

Nové předpisy Euro 6 Step D se zaměřují na to, aby vozidla plnila emisní standardy i za běžných provozních podmínek. Z nejnovějších kroků Volvo Trucks zacílených na splnění přísnějších emisních předpisů jmenujme nový řídicí software motoru a vylepšenou povrchovou úpravu systému následné úpravy výfukových spalin.

Modernizovaný vznětový motor D13 rovněž používá nový olej VDS-5 s nízkou viskozitou a nové stírací kroužky na pístu, které snižují spotřebu paliva a vnitřní tření. Motor o výkonu 500 hp kromě toho šetří palivem díky tomu, že používá stejný vysoký kompresní poměr jako jednotky ve verzích 460 a 420 hp.

Software I-See s řadou vylepšení

Software I-See na bázi topografických údajů předvídá zvlnění terénu na trase a pečlivě reguluje převody, zrychlování i brzdění motorem. Jeho cílem je optimálně využívat kinetickou energii celého vozidla. Nově se pyšní řadou vylepšení, např. novou strategií volby převodových stupňů a selektivním dojezdem vlivem setrvačnosti, kdy je možné efektivněji využívat volnoběhu funkce I-Roll.

Díky těmto modernizacím budou naši zákazníci splňovat nové emisní předpisy a současně šetřit palivem při jízdě s našimi nákladními vozy Volvo FH, FM a FMX,” doplňuje Claes Nilsson.

Autor: Markéta Slováčková
Foto: Volvo Group

Nové

Licenční výroba, speciály v závodě 500 mil Indianopolis i jednotky pro těžké stroje. Motory Cummins slaví 100 let

Zveřejněno 8.6. Letos slaví stoleté výročí tradiční světový výrobce motorů Cummins. Vše začalo v roce 1919 zahájením licenční produkce, kdy bylo vyrobeno 28 motorů HVID. Následovaly pohonné jednotky vlastní výroby určené pro průmyslová zařízení, nákladní automobily… jít na článek

Pohled do zákulisí. Kloubový dampr skládá maturitu

Zveřejněno 5.6. Naše redakce získala exkluzivní fotoreportáž, mapující proces schválení kloubového dampru pro provoz na pozemních komunikacích. Fotografie a informace o tom, jak takové schvalování probíhá, nám dodala Státní zkušebna strojů a.s., které tímto za… jít na článek

Nový Actros konečně v praxi. Velký krok na cestě k autonomní jízdě

Zveřejněno 1.6. Nový Mercedes-Benz Actros sice nedostal ani nový podvozek, motor či převodovku, zato elektronické systémy nové jsou. Jak fungují? To jsme zjišťovali na zkušebních jízdách v Katalánsku a zde přinášíme postřehy. Jezdilo se při tom na dálnicích i na… jít na článek