Dnes je 7.5. – svátek slaví Stanislav

Traktory jako univerzální nosiče slouží při zlepšení kvality údržby krajnic silnic a komunikací

Zveřejněno: 17. 7. 2008

Firma MTM Tech, s.r.o. se již několik let intenzivně věnuje nejen dovozu, ale i vývoji techniky pro letní a zimní údržbu komunikací. V rámci hledání cest efektivního využití traktorových komunálních nosičů řeší i problematiku výměnných pracovních nástaveb pro traktory k seřezávání krajnic a odstraňování nánosů z krajnic vozovek.

Při průjezdu po komunikacích jsme často svědky toho, že krajnice přerůstá vysoko úroveň vlastního asfaltového povrchu komunikace. To má za následek zbytečné udržování vody na krajích komunikací. Díky takto zadrženým loužím a vodním spoustám pak zbytečně trpí povrch vlastní vozovky včetně podloží. Dochází k rozrušení povrchu vozovky, k narušení krajnice a k trhání krajnice komunikace. Tím rychle narůstají škody na vozovkách, zvláště pak v jarním období, tj. po ukončení nadvlády paní zimy.

Za této situace jsou opět traktory, jako komunální nosiče, užiteční pomocníci nesoucí speciální výměnné nástavby k odstranění nahromaděného materiálu z posypu, rostlého materiálu, blátivých nánosů apod. z krajnic vozovek.


Hlava na údržbu krajnic typ SB H40 nesená na žacím rameni

Jaké jsou možnosti odstranění krajnice vozovky?

Pokud vlastníte dostatečně výkonný a robustní traktor, nabízí se hned několik řešení.

Tím nejjednodušším a nejlevnějším je použít hlavu typu SB H40 jako výměnnou pracovní hlavu na dostatečně robustní univerzální žací rameno pro seřezávání nánosů na krajnicích vozovek.

Pokud je vaším cílem promptní a generální obnova a seřezání krajnic vozovek, které jsou v zanedbaném stavu, je možno doporučit řešení dvěma způsoby.


Krajnicová fréza řady SP 61

Fréza řady SP 61

Vysoce efektivním způsobem s využitím v zadním tříbodovém závěsu nesené frézy řady SP 61. Tato fréza je poháněna od zadního vývodového hřídele. Její řezací výkon a síla je obdivuhodná a jistě vás překvapí. Pro tento typ stroje není problém na jedno projetí odstranit až 15 cm či 20 cm nánosu při pracovní rychlosti cca 3 až 7 km/hod.

Nevýhodou tohoto řešení je pouze ta skutečnost, že rozdrcený, rozemletý materiál je metán na protilehlý svah příkopu silničního tělesa.


Fréza SP 61 při čištění krajnice

Fréza BSL 40/75

Pokud směřujete k řešení cílovému pro budoucnost vaší firmy, pak je velice zajímavým strojem nabízený stroj BSL 40/75 – fréza na krajnice nesená v zadním tříbodovém závěsu traktoru s vlastním nakládacím pasem. Zajímavé je, že se jedná opět o výměnné nesené pracovní zařízení montovatelné na traktory o běžných výkonech 130 PS a výše. Traktory musí být vybaveny plazivými rychlostmi. Po zkušenostech doporučujeme užívat traktory vybavené již hydromechanickými, plynule řaditelnými převodovými agregáty.


Fréza na krajnice typ BSL 40/75 s vlastním nakládacím pásem

Pracovní pojezdová rychlost stroje se pohybuje mezi cca 500 m/hod až 1,5 km/hod dle výšky nánosu a typu nánosu. Veškerý materiál je spolehlivě rozdrcen, rozemlet a vlastním vynášecím dopravníkem dopraven na korbu vpředu jedoucího nákladního vozidla, či vlek traktoru.

Firma MTM Tech, s.r.o. je tu pro vás

Po aplikaci shora uvedených technologií vás nebude „noční můra” stojící vody u navršené krajnice tlačit. Povrch krajnice bude srovnaný, připravený pro snadnou údržbu zeleně cepovým nástrojem.

V případě požadavků na bližší informace, technické a obchodní detaily jsou vám k dispozici pracovníci firmy MTM Tech s.r.o.


Věříme, že budete překvapeni i celou další širokou škálou možností úprav traktorů různých výrobců a pestrou paletou výměnných pracovních nástaveb pro komunální traktory, nákladní vozidla a univerzální nosiče.

A třeba to budete právě vy, kteří pomůžete společně s pracovníky firmy MTM Tech, s.r.o. odhalit možná pozitiva nasazení skutečně univerzálních traktorových nosičů v praxi běžného života.

Autor: Ing. Jan Votava
Foto: Archiv firmy
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Centrum Brna má svou dočasnou dominantu: věžové jeřáby Liebherr

Zveřejněno 6.5. Blížíte-li se k hlavnímu železničnímu nádraží v Brně, nemůžete je přehlédnout. Řeč je o věžových jeřábech Liebherr, které tu byly v loňském roce postaveny v souvislosti s pokračující výstavbou a rozšiřováním byznysového centra Titanium a výstavbou… celý příspěvek

ZANDT cargo představil inovace na veletrhu MAWEV 2024

Zveřejněno 3.5. Na veletrhu MAWEV, který se konal v první polovině dubna v Rakousku, představila firma ZANDT cargo hned osm exponátů. Na výstavní ploše 400 m² byly k vidění přívěsy a návěsy pro těžké náklady, zemní práce, likvidaci a manipulaci s materiálem. celý příspěvek

Profesionální světlo pro profesionální práci

Zveřejněno 25.4. Investice do kvalitních přídavných světlometů se v podobě zvýšené produktivity a efektivity práce mnohonásobně vrátí. Při setmění se práce nemusí nutně zastavit a v klidu lze dodržovat termíny 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. celý příspěvek