Dnes je 8.5.

Toyota Virtual Warehouse

Zveřejněno: 11. 9. 2009

Úroveň nákladů na manipulační techniku mohou pozitivně ovlivnit technické, ergonomické a výkonové parametry každého jednotlivého vozíku i optimální složení flotily. Při rozhodování jakou techniku zvolit, může uživateli pomoci i kvalitní softwarová analýza, která dokáže vyhodnotit veškeré významné nákladové kategorie skladování a provést důkladnou simulaci budoucího provozu. Jedním z nejlepších systémů tohoto typu na trhu v České republice je program Toyota Virtual Warehouse, který používá společnost Toyota Material Handling CZ.

Nový sklad je velmi široký pojem zahrnující celou řadu technologií, které se vzájemně doplňují a které vždy mají více smysluplných alternativ. Bez ohledu na výši investice a způsob konečného řešení mohou a pravděpodobně i budou nutně následovat velké provozní ztráty, není-li analyzováno a identifikováno optimální řešení.

BT Virtual Warehouse – efektivní, rychlá a přesná analýza

Je vámi zvolené rozložení regálů a zvolená varianta manipulace optimální? Je možné ji ještě zefektivnit? Je lepší použít čelní vysokozdvižný vozík nebo retrak, systémový vozík do úzkých uliček nebo využít blokové vysokohustotní zakládání BT Radioshuttle, které výrazně zvyšuje využití skladové plochy v případě jednoho typu zboží? Musím stavět novou halu a když ano, proč zrovna tak velkou? Jaký výkon z daného řešení mohu očekávat?

Na takové a podobné otázky se možná dnes snažíte odpovědět. K tomu ale potřebujete bohatou praktickou zkušenost v logistice a špičkovou produktovou znalost manipulační techniky a souvisejících technologií, např. baterií. Systémová analýza pomocí Toyota Virtual Warehouse vám umožní zkontrolovat řešení, potvrdit správnost vašich závěrů nebo nalézt jiné alternativy.

Je výhodné a rozumné vědět předem, že prostředky investované do dalšího rozvoje jsou alokovány skutečně správně. Analýza vám názorně předvede simulovaný provoz manipulační techniky ve skladu, navrženém přesně podle vašeho zadání, včetně měření rychlosti vozíků a časové náročnosti jednotlivých manipulačních cyklů. Je samozřejmé, že v rámci analýzy můžete otestovat více různých variant zadání a experimentovat s mnoha proměnlivými parametry. Toyota Virtual Warehouse vám poskytne veškeré technické informace důležité pro projektování skladů z pohledu manipulační techniky a jejích provozních nákladů, kapacity baterií nebo spotřeby energie.

Pracujte s reálnými náklady

Uvidíte váš sklad na monitoru včetně pohybových simulací s vybranou technikou v 3D a s pomocí kreslícího programu CONFIGURA si můžete přenést vybrané sekvence do přehledné podoby na papír. Systém lze doplnit o nastavení investičních nákladů na budovy a regálové systémy, model pracovních směn a cenu práce. Lze pracovat i s úrokovými a amortizačními sazbami tak, aby vyhovovaly místním podmínkám a aby se zadavatel projektu, haly nebo skladu mohl spolehnout na reálné údaje a udělat správné rozhodnutí.

Podle množství a rozměru manipulovaného zboží umí aplikace navrhnout optimální rozvržení skladu, společně s velikostí a tvarem budovy. Systém dokáže poskytnout i informace pro projektování manipulačních kapacit a očekávaných časů pracovních cyklů založených na současných výkonech i na zvýšených požadavcích v případě budoucí expanze.

Toyota Virtual Warehouse nebyl vytvořen pro zpracování detailních stavebních projektů nebo výkresů a nemá suplovat práci projektantů. Jeho úloha je jiná. Dokáže zpracovat technické údaje o zboží a na základě jeho parametrů navrhnout nejvhodnější sklad a skladbu flotily. Praktičnost využití softwarové analýzy tohoto druhu vede k výraznému zkrácení rozhodovací fáze před zahájením vlastní výstavby skladu nebo řešení regálového systému do již stojící haly. Ve srovnání s prací projektantů je neuvěřitelně flexibilní a rychlý. Nabídne alternativní řešení ihned při jednání – bez jakýchkoli časových prostojů. Uživatel může otestovat více sad proměnných parametrů a dokáže okamžitě posoudit různé koncepce, rychle se zorientovat a vybrat finančně nejvýhodnější řešení, které z porovnání vždy jasně vyplyne.

Komplexní posouzení investičních nákladů

V praxi se běžně pracuje s tabulkovým zpracováním nákladů na pořízení investic a oddělování jednotlivých položek investičního záměru – zejména stavební části a nákladů na manipulační techniku. Tento způsob má svá rizika a často vede ke zveličení významu nákladů na vozíky v rámci celkové investice. Praxe ukazuje, že náklady na manipulační techniku představují pouze 5–15 %, to znamená malou část celkové investice. Při rozhodování by měl být posuzován zejména zásadní vliv použité techniky na stavební náklady a neposuzovat pouze pořizovací cenu strojů. Právě pomocí Toyota Virtual Warehouse je možné rentabilitu různých řešení bezpečně prokázat..

Autor: Jindřich Přívora
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Inovace v podání METSO: Speciální sklápěcí korba pro vozidla v lomech

Zveřejněno 5.5. Podíváme se do německé společnosti Röhrig Granit, která se dlouhodobě zabývá těžbou a zušlechťováním přírodního kamene a minerálů. Společnost řešila, jak optimalizovat náklady v lomech při odvozu odstřelené horniny na korbách dumperů a rozhodla se… celý příspěvek

Představujeme GNSS Nivel Point 3

Zveřejněno 29.4. Zajímáte se o to, jak zpřesnit a zrychlit průběh stavebních prací a dosáhnout tak špičkové efektivity? Potřebujete všestranný a výkonný GNSS přijímač, který vám umožní změřit nebo vytyčit bod či vlastnickou hranici? Nivel Point 3 od společnosti 3gon… celý příspěvek

Systém Digga HALO: vychytávka zpřesňující vrtání

Zveřejněno 24.4. Při vrtání ovlivňuje lidský faktor zásadním způsobem finální výsledek. Pro dokonalý vrt je potřeba nejenom vrták dobře nasměrovat na začátku, ale též v průběhu práce si musíme dát pozor na odklon od kolmice. Jednoduché a zároveň velice efektivní… celý příspěvek