Profibagr.cz - Náhradní díly pro stavební a zemědělskou techniku
Dnes je 4.5. – svátek slaví Květoslav

Stavostroj zaznamenal zásadní změny

Zveřejněno: 20. 5. 2005

STAVOSTROJ patří mezi nejlepší české strojírenské firmy. Jeho stroje jsou známy na všech obydlených kontinentech, podílí se na výstavbách prestižních staveb (např. okruh F1 v Turecku). V letoším roce se jeho pozice na trhu ještě upevnily, neboť se začlenil do skupiny AMMANN.

V tomto roce se na okruhu v Istanbulu bude konat první velká cena Turecka série F1. Turecko proto v minulém roce přistoupilo k velkorysému stavebnímu projektu trati, který se bude řadit mezi nejmodernější okruhy na světě. Vzhledem k technologické náročnosti stavby, bylo nutné dodržet nejvyšší kvalitu zpracování výsledného asfaltového povrchu trati. Právě z tohoto důvodu se jedna z dodavatelských firem projektu rozhodla zakoupit 3 tandemové válce VH 950 z produkce tradičního českého výrobce hutnící techniky, společnosti STAVOSTROJ ( – viz titulní strana).


VH 950 A, VP 2400 - okruh F1 Istanbul

Společnost STAVOSTROJ má více než 50 letou tradici. Počátky výroby byly zaměřeny především na oblast produkce těžké stavební techniky. Od roku 1969, kdy ve STAVOSTROJI začala výroba tandemových vibračních válců, až do současnosti dokázaly stroje z Nového Města nad Metují, že patří mezi to nejlepší, co může české strojírenství nabídnout. Svoje kvality uplatnily, s výjimkou Antarktidy, ve všech koutech světa.


VH 950 - BAUMA 2004

VV 1100

Novodobou historii zahájil STAVOSTROJ v roce 1991 privatizací a transformací na akciovou společnost. V roce 1995 do STAVOSTROJE vstoupila investiční skupina EPIC, která stabilizovala jeho ekonomickou situaci. Zároveň STAVOSTROJ prošel úspěšnou transformací, stal se jednou z nejlepších českých strojírenských firem a upevnil svou pozici na celosvětovém trhu. Minulý rok však byl pro STAVOSTROJ rekordní.
Objemem prodaných strojů se zařadil mezi přední české vývozce. Jako jedna z mála tradičních českých společností dokázal úspěšně expandovat na trhy celého světa a získat tím významnou část tržního podílu v sortimentu těžké hutnící techniky. Veliký zájem o výrobky firmy bylo vidět i na veletrhu BAUMA 2004 v Mnichově (viz. poznatek redakce, která veletrh i stánek firmy osobně navštívila).


BAUMA 2004

Počátek roku 2005 přinesl do života STAVOSTROJE zásadní změnu. Většinový podíl od investičního fondu EPIC zakoupila švýcarská skupina AMMANN. Skupina AMMANN je největší světový výrobce obaloven asfaltových a živičných směsí a lehké hutnící techniky. Začleněním STAVOSTROJE do své struktury získal AMMANN ucelenou řadu hutnící techniky všech váhových kategorií. Stanoveným cílem (v horizontu tří let), je dosáhnou pozice světové dvojky v oblasti výroby hutnící techniky. Značka STA bude i nadále používána na trzích střední a východní Evropy.
Pod značkou AMMANN se budou stroje z Nového Města nad Metují prodávat na teritoriích západní Evropy, Afriky, Asie a Ameriky. V současnosti zákazníkům nabízí STAVOSTROJ ucelenou řadu tahačových válců od 7 do 25 tun,tandemových válců 8, 9, 11 a 17 tun a pneumatikových válců o hmotnosti 24 tun. Kompletní sortiment doplní lehká hutnící technika – vibrační desky jednosměrné, obousměrné od 54 kg do 754 kg, pěchy, ručně vedené válce a příkopové válce. Vývoj a produkce těžké hutnící techniky budou nadále soustředěny v Novém Městě nad Metují.


VX 1000

V letošním roce doplní novou generaci asfaltových válců nový stroj kloubové koncepce VX 1000. Dále firma připravuje uvedení nového pneumatikového válce VP 24. Kloubový tandemový válec VX 1000 je určený pro hutnění podkladních asfaltových vrstev a stabilizaci. Tento stroj vyniká skvělými hutnícími výsledky, snadností obsluhy a rozvodem hnacích sil na přední a zadní běhoun pomocí dvojice nezávislých hydraulických čerpadel. Přínosem této koncepce je i snadný přístup do motorového prostoru, který je umístěn na zadním rámu stroje.


VP 24 - hydrostatický pneumatikový válec

Pneumatikový válec VP 24, který se představí jako další novinka v následujícím čísle tohoto časopisu, vyniká plně hydrostatickým pohonem, velkou vodní a palivovou nádrží, snadným dotížením v rozmezí 10 až 24 tun, s možností snadné modifikace nevodotěsného rámu na rám vodotěsný. Dalším moderním prvkem stroje je nová konstrukce předních nohou v originálním patentovaném provedení.

V inovačním úsilí STAVOSTROJ nepolevuje a v dalším roce chystá doplnění řady kloubových tandemových a tahačových válců.


ASC 110 (VV 1100 D)

Hlavním cílem skupiny AMMANN je možnost nabídnou stavebním firmám ucelenou sortimentní řadu strojů a technologií pro silniční výstavbu.
Foto: Archiv firmy
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

ZANDT cargo představil inovace na veletrhu MAWEV 2024

Zveřejněno 3.5. Na veletrhu MAWEV, který se konal v první polovině dubna v Rakousku, představila firma ZANDT cargo hned osm exponátů. Na výstavní ploše 400 m² byly k vidění přívěsy a návěsy pro těžké náklady, zemní práce, likvidaci a manipulaci s materiálem. celý příspěvek

Profesionální světlo pro profesionální práci

Zveřejněno 25.4. Investice do kvalitních přídavných světlometů se v podobě zvýšené produktivity a efektivity práce mnohonásobně vrátí. Při setmění se práce nemusí nutně zastavit a v klidu lze dodržovat termíny 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. celý příspěvek

Variantné modulárne riešenia kompaktného nakladača Valet 150 a jeho prídavných zariadení

Zveřejněno 3.4. Kompaktný nakladač Valet 150 vznikol v rámci vývojového projektu na Ústave automobilového inžinierstva a konštruovania Strojníckej fakulty Slovenskej Technickej Univerzity v Bratislave. Postupne vznikali variantné riešenia tohto mobilného pracovného… celý příspěvek