Profibagr.cz - Náhradní díly pro stavební a zemědělskou techniku
Dnes je 27.4. – svátek slaví Jaroslav

Společnost JUNGHEINRICH - 50 let od založení firmy

Zveřejněno: 19. 4. 2003

Německá společnost Jungheinrich je velmi známým a uznávaným výrobcem skladovací techniky, vozíků a regálových systémů prakticky po celém světě. V závěru letošního února české výhradní zastoupení výrobce, JUNGHEINRICH ČR, spol. s r.o., se sídlem v Čestlicích u Prahy, zorganizovala ve spolupráci se ŠKODA Auto Mladá Boleslav nejen prezentaci produktů Jungheinrich v logistickém centru Škoda Auto Parts Center, ale dala možnost novinářům nahlédnout i do montážní haly, kde »přicházejí na svět« automobily Škoda Octavia.



Ohlédnutí za nedávnou historií společnosti JUNGHEINRICH
Firma byla založena v Německu v roce 1953. Jedním z prvních produktů byl vozík typu Retrak, ve své době převratná novinka, kterou si výrobce nechal patentovat. V padesátých a šedesátých letech minulého století se společnost soustředila především na výstavbu výrobních kapacit v Německu a pochopitelně na vývoj nových modelů manipulační techniky. V sedmdesátých letech Jungheinrich úspěšně vstoupil na evropský trh a po roce 1990 i do burzovního světa. V roce 1994 získala společnost akvizice firem Steinbock Boss a Boss Group, které firma Jungheinrich prodávala na evropském trhu až do letošního roku, kdy tyto značky svou činnost končí.

Současnost firmy
Současnost firmy charakterizuje ředitel ing. Vratislav Přibyl následovně: „Společnost Jungheinrich je s produkcí 70 tisíci vozíků čtvrtým největším výrobcem manipulační techniky na světě – po firmách Toyota, Linde a Nacco. První vozík s elektrickým pohonem na střídavý proud (pod označením AC) vyrobili v mateřském závodě v roce 1996. Od tohoto data se firma soustřeďuje především na vývoj a rozšiřování výroby těchto motorů a jejich instalaci do nových modelů vozíků. Jungheinrich dnes pokrývá evropský trh prodeje se svými 19 prodejními jednotkami. V oblasti prodeje je podíl firmy na německém trhu v podstatě konstantní, ale v průběhu posledních let dochází souběžně s aktuální nabídkou především vozíků AC a regálových systémů s nárůstem prodeje v zahraničí, včetně zemí střední a východní Evropy. Společnost Jungheinrich má v současnosti centrálu v německém Norderstedtu (od roku1984), výrobní jednotky v Lüneburgu, Argentonu, Moosburgu a ve velké Británii ve městě Leighton Buzzard.
V roce 2000 byla založena pobočka v Řecku. V České republice má Jungheinrich zastoupení od roku 1992. Kromě centrály v Čestlicích u Prahy jsme vybudovali pobočku v Olomouci, která je orientována především na pronájem a servis. Firma zaměstnává cca 100 pracovníků. V různých průmyslových odvětvích je nasazeno cca 7000 strojů. Obrat české pobočky společnosti Jungheinrich činil v roce 2002 přes 700 milionů Kč, podíl na českém trhu s manipulační technikou se pohybuje okolo 25 %. Největší podíl na prodeji tvoří vozíky se spalovacími motory. Kromě prodeje zajišťujeme i komplexní řešení skladů včetně potřebných analýz a doporučení nejoptimálnějších řešení využití manipulační techniky. Další službou vedle prodeje a servisu nových i použitých vozíků je i pronájem manipulační techniky. Tato forma nabídky služeb naší společnosti hraje velkou roli zvláště v momentech, kdy je potřeba pokrýt navýšení výroby u zákazníka nebo v případě nenadálého výpadku techniky. Mezi nejvýznamnější klienty Jungheinrich ČR patří v automobilovém průmyslu Škoda Auto Mladá Boleslav, v gumárenském průmyslu společnost Barum Continental v Otrokovicích a v současnosti zpracováváme projekt využití techniky Jungheinrich v závodě Karosa Nové Mýto. Kromě velkých klientů využívají naše vozíky i další desítky zejména potravinářských firem, které našim strojům plně důvěřují.“


Vozíky s pohonem na střídavý proud – od historie po současnost
  • První vozík s elektromotorem na střídavý proud pod označením AC byl představen v roce 1996 na veletrhu CeMAT v Hannoveru
  • v květnu 1997 jsou vyrobenyv sérii vozíky EFG 25 a EFG 30
  • v roce 1998 je zahájena výroba čelních čtyřkolových vozíků EFG Vac 16-20
  • v roce 1999 následují vozíky Retrak v provedení AC a další řada vozíků
  • v současnosti výrobce dodává vozíky 2. generace s krytím IP 54.
Jaké jsou výhody vozíků AC?
Jak jsme uvedli, vozíky označované AC jsou poháně- ny elektromotory na střídavý proud. Princip je velmi jednoduchý. Kromě trakční baterie na ss proud je součástí pohonu elektronika s trakčním měničem a s klasickým elektromotorem na střídavý proud.
Výhody:
  • vysoký výkon (rychlost pojezdu i zdvihu, vyšší stoupavost, větší zrychlení – tedy parametry srovnatelné s vozíky poháněné spalovacím motorem)
  • nižší náklady na údržbu
  • lepší regulovatelnost výkonu, přepínání jízdních režimů
  • účinnější rekuperace elektrické energie
  • kompaktnější konstrukce vozíků (motor AC je bezúdržbový).
Co je ComFleet?
Pod tímto názvem se skrývá hned několik programů. Velmi stručně řečeno jde o programy pro optimalizaci, financování, správu a zajištění servisu manipulační techniky včetně snižování provozních nákladů. V zájmu obchodní strategie firmy Jungheinrich je dlouhodobé partnerství, úspory vkládaného kapitálu, individuální řešení pro zákazníka. To vše dohromady společně s key businessem (odpadá potřeba zaměstnanců pro nákup a provoz vozíků, vlastních dílen na opravy a servis, zjednodušení plánování nákupu a kontroly, prevence vzniku závad atp.) je optimálně výhodným řešením pro obě zúčastněné strany.

Ve Škoda Auto Parts Centru spoléhají na techniku Jungheinrich
V rámci návštěvy Mladé Boleslavi a firmy Škoda Auto nám pan Schneider, ředitel Škoda Auto Parts Center jednoho z největších skladů náhradních dílů pro vozy Škoda, Seat a Volkswagen ve střední Evropě, představil ucelené využití manipulační techniky Jungheinrich.
Ze skladu, v němž je v současnosti cca 100 000 lokací o celkové skladovací ploše 50 000 m2 (40 000 m2 vnitřní, 10 000 m2 vnější), odebírá náhradní díly cca 330 zákazníků z ČR i SR a 130 importérů ze zahraničí. Kromě této plochy je ovšem zboží uloženo i v externích skladech na dalších cca 60 000 m2. Denně vyskladňují více než 18 000 položek dílů Škoda. Skladová technika je plně využita nejen v tzv. automatických skladech (nejvíce lokací), ale také v paletových skladech a tzv. ostatních, mezi nimiž je i sklad nebezpečného zboží.
Jak p. Schneider uvedl, veškeré systémy jsou plně optimalizovány, bez časových ztrát. Vyskladňovací i další vozíky Jungheinrich jsou vybaveny elektronickým zařízením, které usnadňuje komunikaci mezi pracovníky skladu, čímž je zajištěno vyskladnění jakéhokoli potřebného dílu v rámci garantovaného časového limitu. I tato skutečnost je jedním z mnoha důvodů, proč se vedení Škoda Auto Parts Center rozhodlo využívat manipulační techniku Jungheinrich.
Autor: Karel Kurka
Foto: Archiv firmy
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Profesionální světlo pro profesionální práci

Zveřejněno 25.4. Investice do kvalitních přídavných světlometů se v podobě zvýšené produktivity a efektivity práce mnohonásobně vrátí. Při setmění se práce nemusí nutně zastavit a v klidu lze dodržovat termíny 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. celý příspěvek

Variantné modulárne riešenia kompaktného nakladača Valet 150 a jeho prídavných zariadení

Zveřejněno 3.4. Kompaktný nakladač Valet 150 vznikol v rámci vývojového projektu na Ústave automobilového inžinierstva a konštruovania Strojníckej fakulty Slovenskej Technickej Univerzity v Bratislave. Postupne vznikali variantné riešenia tohto mobilného pracovného… celý příspěvek

Těžba v arizonských dolech bude automatizovaná

Zveřejněno 1.4. Ve významné arizonské těžební lokalitě Bagdád bude předán celý proces těžby dálkově řízeným strojům. Klíčovým prvkem inovace je systém Cat MineStar Command for Hauling, který přináší zásadní změny v oblasti bezpečnosti, produktivity i efektivity. celý příspěvek