Dnes je 17.9. – svátek slaví Naděžda

Speciální vozidlo CAP-6M1 pro českou armádu a desítky dalších exponátů. V Jičíně byla k vidění komunální a silničářská technika

Zveřejněno: 6. 9. 2019

Jičínský veletrh patří ke stálicím československého veletržního kalendáře a z pohledu organizace určitě k top akcím, na které se vyplatí zajet se podívat! I letošní 23. ročník nabídl návštěvníků to nejlepší, co je v oblasti komunálních vozidel, silničářské a hasičské techniky a nástaveb na tuzemském trhu k mání.

Armádní cisterna CAP-6M1 na podvozku Tatra pro doplňování a převoz pohonných hmot (foto VOP CZ)

Třídenní akce, určená pro odbornou veřejnost, se těšila velkému zájmu. Své výrobky zde představilo celkem 52 vystavovatelů. Bohužel ale letos již bez zakladatele domácí pořadatelské firmy Kobit, Ing. Jaroslava Nožičky, kterému byla při zahájení letošního ročníku veletrhu věnována důstojná vzpomínka.

Jednatel společnosti Kobit, Jan Nožička, k akci poznamenal: „Jičínský veletrh je jedinečnou akcí svého druhu, který je znám svoji přátelskou až rodinnou atmosférou. Jsme strašně moc rádi, že každým rokem stoupá zájem o tuto akci z řad vystavovatelů a odborné veřejnosti.

Pro návštěvníky byla připravena přibližně tříhodinová komentovaná prezentace, která kladla důraz hlavně na představení novinek a nejnovějších trendů z dílen vystavujících firem. V hlavním programu se před diváckým stanem představilo téměř šedesát exponátů. Další technika byla k vidění na výstavní ploše, která byla téměř celá zaplněná v připravených expozicích všech vystavovatelů.

Množství techniky bylo k vidění na téměř zcela zaplněné výstavní ploše
Množství techniky bylo k vidění na téměř zcela zaplněné výstavní ploše

Speciální armádní vozidlo CAP-6M1

V ukázce bylo představeno například i speciální vozidlo CAP-6M1 pro českou armádu, které je určené pro doplňování pozemní motorové techniky a pro přepravu a skladování pohonných hmot. Základ vodila tvoří podvozek TATRA 815-7 4x4 s maximální přípustnou hmotností necelých 20 tun, který je doplněn o nástvabu - jednokomorou cisternu ze slitiny hliníku. Objem cisterny činí 6000 litrů, objemový průtokem při výdeji či příjmu dosahuje 380 litrů za minutu, respektive 130 l/min při výdeji pomocí pistole.

Pohon automobilu zajišťuje přeplňovaný, vznětový, vzduchem chlazený osmiválec s přímým vstřikem paliva nesoucí označení Tatra T3C-928-81. Mximální výkon tohoto motoru o objemu 12 667 cm³ dosahuje 270 kW při 1800 ot/min; maximální krouticí moment 1850 Nm je dostupný při 1000 ot/min. Rychlost na silnici dosahuje až 85 km/hod., jízdní dosah (opět při jízdě po silnici) činí 1 100 km.

V ukázce bylo představeno například i speciální vozidlo CAP-6M1 pro českou armádu
V ukázce bylo představeno například i speciální vozidlo CAP-6M1 pro českou armádu

Komunální a silniční technika

Své výrobky zde prezentovali zástupci komunálních nástaveb pro opravy a údržbu silnic, nástaveb pro svoz odpadů, stavebních strojů, cisteren, nakladačů a manipulátorů, plošin nebo traktorů a jejich příslušenství. Zastoupení zde měli i výrobci podvozků značek Scania, Tatra, Mercedes-Benz, MAN, Iveco, Volvo, Avia či Ford. Prezentována zde byla i hasičská technika.

Vzrůstající trend elektromobility dokazovala účast několika užitkových vozidel nebo elektrických čtyřkolek.

Jičínský veletrh je i společenskou akcí. Je zde dostatečný prostor pro seriózní konfrontaci konkurence, diskuzi o možných společných projektech. Jsou zde dodavatelé a výrobci podvozků, jednoduše řečeno, zákazník na malém prostoru najde téměř všechnu techniku, která ho zajímá,“ uvedl Ing. Petr Nožička, jednatel společnosti Kobit.

Do Jičína se tak sjeli zástupci technických služeb měst a obcí, správ a údržby silnic, dálnic, stavebních i soukromých firem, ale i zákazníci ze zahraničí.

Autor: Jan Rybář
Foto: Archiv redakce, Kobit

Tématické tagy

Nové

Nákladní vozidlo na dlouhé vzdálenosti IVECO S-WAY

Zveřejněno 16.9. IVECO S-WAY představuje první silniční vozidlo v nové řadě IVECO WAY, které je vyvinuté tak, aby zajišťovalo kompletní škálu funkcí a služeb zaměřených na řidiče, parametry udržitelnosti a špičkové úrovně propojenosti, což umožňuje poskytovat další… jít na článek

Seismické válce Dynapac si s půdou dokonale rozumí

Zveřejněno 15.9. Zeminový válec a půda byly při zhutňování zeminy až donedávna vnímány jako dva svébytné celky. Švédský výrobce Dynapac ale přišel s inovátorskou technologií Dynpac Seismic, která propojila válec a půdu v jeden celek. jít na článek

Caterpillar uvedl pět nových minirýpadel v kategorii do dvou tun

Zveřejněno 14.9. Po rozšíření nabídky minirýpadel Cat ve třídě 7 až 10 tun, o které jsme psali v minulém čísle, se rozrostla také kategorie do dvou tun. Tentokráte hned o pět nových modelů. Díky expanzi typové řady mají nyní příznivci tohoto amerického výrobce… jít na článek