Jak nám dále prozradil Martin Tauš, spádová oblast údržby čítá až 120 km, přičemž úseky je samozřejmě nutné projet i několikrát. Hlavní příprava terénu probíhá v noci. Řetězy jsou momentálně nasazeny na čtveřici traktorů, přičemž ta nejnovější sada je na starém Zetoru, který prohrnuje nejobtížnější kopcovité úseky. S řetězy pewag s typovým označením „Dvojitá traktorová stopa“ má výbornou zkušenost také řidič traktoru John Deere, který bývá nasazován v kopcích při údržbě komunikací k penzionům, menším hotelům a rodinným domům.
Pro každodenní údržbu silnic i pro zvládání kalamitních stavů je pro komunální služby klíčové mít spolehlivou techniku. Základem kvalitních sněhových řetězů je robustní hexagonální řetězová síť s kovanými středovými háčky, které pomáhají zvládat trakci i v těch nejextrémnějších podmínkách. „Vysoká kvalita materiálů a originální konstrukce řetězů zaručují jejich dlouhou životnost,“ říká Martin Tauš, který má s řetězy pewag zkušenost i z provozu lomů a na jejich kvalitu nedá dopustit. „V těchto drsných podmínkách, které tu vidíte, měníme řetězy až po třech letech, ale máme tu i starší kousky. Samozřejmě to vyžaduje i nějakou pravidelnou údržbu, ale tyto řetězy jsou na údržbu nebo drobné opravy jednoduché a v tuhle chvíli bychom neměnili,“ dodává Martin Tauš. Jak to při takové horské kalamitě vypadá, si ukážeme v podrobnější reportáži, kterou otiskneme v podzimním vydání časopisu Stavební technika.