e-shop RENOMAG
Dnes je 25.12.

Sněhové řetězy pomáhají zvládat rekordní sněhovou nadílku na horách

Zveřejněno: 12. 2. 2019

Horská střediska v Čechách hlásí rekordní stavy sněhu. V Krkonoších naměřili dokonce přes dva metry. Jak nám potvrdil vedoucí provozu Služeb města Vrchlabí, Martin Tauš, situace je v tomto podhorském městě taková, že v terénu je v podstatě nepřetržitě veškerá dostupná technika. Úprava komunikací, nezpevněných cest, chodníků i parkovišť by se v těchto podmínkách nedala zvládnout bez sněhových řetězů.

Traktor John Deere při každodenní úpravě vozovek ve Vrchlabí.

Jak nám dále prozradil Martin Tauš, spádová oblast údržby čítá až 120 km, přičemž úseky je samozřejmě nutné projet i několikrát. Hlavní příprava terénu probíhá v noci. Řetězy jsou momentálně nasazeny na čtveřici traktorů, přičemž ta nejnovější sada je na starém Zetoru, který prohrnuje nejobtížnější kopcovité úseky. S řetězy pewag s typovým označením „Dvojitá traktorová stopa“ má výbornou zkušenost také řidič traktoru John Deere, který bývá nasazován v kopcích při údržbě komunikací k penzionům, menším hotelům a rodinným domům.

Pro každodenní údržbu silnic i pro zvládání kalamitních stavů je pro komunální služby klíčové mít spolehlivou techniku. Základem kvalitních sněhových řetězů je robustní hexagonální řetězová síť s kovanými středovými háčky, které pomáhají zvládat trakci i v těch nejextrémnějších podmínkách. „Vysoká kvalita materiálů a originální konstrukce řetězů zaručují jejich dlouhou životnost,“ říká Martin Tauš, který má s řetězy pewag zkušenost i z provozu lomů a na jejich kvalitu nedá dopustit. „V těchto drsných podmínkách, které tu vidíte, měníme řetězy až po třech letech, ale máme tu i starší kousky. Samozřejmě to vyžaduje i nějakou pravidelnou údržbu, ale tyto řetězy jsou na údržbu nebo drobné opravy jednoduché a v tuhle chvíli bychom neměnili,“ dodává Martin Tauš. Jak to při takové horské kalamitě vypadá, si ukážeme v podrobnější reportáži, kterou otiskneme v podzimním vydání časopisu Stavební technika.

Autor: Jan Rybář
Foto: Jan Rybář
 

Nové

Italské dálnice pomáhá spravovat 21 rypadel Develon

Zveřejněno 23.12. Značka Develon nedávno dokončila významnou dodávku zařízení pro Amplia Infrastructures, dceřinou společnost Autostrade per l’Italia, která se již více než 50 let zabývá výstavbou, údržbou, obnovou a modernizací silniční infrastruktury v Itálii. celý příspěvek

Poslední jízda? Naopak. Pásové rypadlo Liebherr R 901 z roku 1968 se vrátilo na scénu

Zveřejněno 11.12. Na staveništi v regionu Münsterland se nedávno odehrál výjimečný moment: vedle sebe se tam potkala dvě pásová rypadla Liebherr, která dělí více než půl století technického vývoje. Na jedné straně pečlivě zrenovovaný Liebherr R 901 z roku 1968… celý příspěvek

Praktická všestrannost příslušenství MB Crusher

Zveřejněno 5.12. Letní období na mnoha místech světa přineslo nejen dlouhé dny a příznivé počasí, ale také časté odstávky při náročných stavebních projektech. Příslušenství MB Crusher však našlo využití i během těchto horkých letních dnů. Díky své robustní… celý příspěvek