Dnes je 7.5. – svátek slaví Stanislav

Pneumatiky Mitas pro stavební sektor

Zveřejněno: 26. 6. 2008

MITAS a.s. dnes patří mezi tradiční výrobce pneumatik s orientací na pneumatiky pro mimosilniční použití. O jejich kvalitě svědčí fakt, že jsou dodávány na první výbavu u řady významných výrobců. Pneumatiky pro stavební stroje se ve společnosti MITAS a.s. vyrábějí od sedmdesátých let minulého století a postupem času se jejich výroba rozrostla až k dnešnímu sortimentu, který představuje desítky druhů dezénů a rozměrů v diagonálním i radiálním provedení. V současné době je společnost MITAS evropským leaderem na trhu pneumatik pro stavební stroje.

Pneumatiky Mitas OTR

Společnost MITAS zahajuje výrobu nových typů OTR (Off The Road) pneumatik. Jedná se o 25” pneumatiky celoocelové konstrukce, které jsou určeny pro použití na nakladače, grejdry a větší rozměry například i na dumpery. První pneumatikou, kterou společnost MITAS uvede na trh, představuje pneu s dezénem ERL-30, který je doporučován zejména do náročného kamenitého terénu. Své využití nachází v kamenolomech, betonárnách atd. Další dezén ERL-20 je naopak určen do jílovitého či písčitého prostředí a jeho uvedení na trh je plánováno později.


Obr. 1: Pneumatika ERL–30

Obě pneumatiky jsou ve fázi technologických zkoušek a přísných testů. Musí splňovat celou řadu náročných kriterií. Teprve na základě pozitivních výsledků zkoušek prototypů může být zahájena další série testů těchto pneumatik v provozních podmínkách na nakladačích. Jejich uskutečnění se předpokládá v měsících červnu až září 2008.

K rozšíření výroby o OTR pneu přistoupila společnost MITAS v souladu se svou dlouhodobou strategií. Cílem společnosti MITAS je dosažení významné pozice na trzích zemědělských a industriálních pneumatik. Dalším důvodem pro výrobu nových OTR pneu je postupná radializace pneumatik pro EM stroje, kde společnost MITAS již vyrábí radiální celoocelové pneu od 18 do 24”. Na trhu EM pneumatik již po několik let poptávka převyšuje nabídku a to zejména v těžebním průmyslu. Tento trend lze očekávat i v následujících letech, neboť odráží zvýšenou poptávku po přírodních nerostech a energiích ve světě. Na růstu poptávky se také podílí stavební boom v Evropě. Tento trh samozřejmě přitahuje konkurenci a do Evropy přicházejí i výrobci z východu, zejména Číny a Indie. MITAS má výhodu především v kvalitě, tradici, a pro evropské zákazníky i v logistice, neboť jeho výrobní kapacity jsou vhodně situovány ve střední Evropě.

Mitas EM – radiální pneumatiky pro stavební stroje

První skupinou jsou pneumatiky určené pro velké stavební stroje (Earth-mover EM). Dají se charakterizovat jako robustní pneu radiální a diagonální konstrukce, určené zejména pro použití na kolových nakladačích, motorových grejdrech a teleskopických manipulátorech. Celá rozměrová řada je nabízena s dezény zajišťujícími kombinaci maximálního záběru v měkkém terénu a zároveň zvýšenou odolnost proti mechanickému poškození při práci v terénu kamenitém.

V radiálním provedení jsou v nabídce pneumatiky s dezénem EM-01. Tento dezén s celoocelovou konstrukcí, vhodný pro různé typy nakladačů, dumpery a další stroje, vyniká především dlouhou životností, výbornou odolností proti opotřebení a minimální hlučností. K dalším typickým zástupcům patří dezény EM-20, EM-30 a EM-60 v diagonálním provedení pro provoz na tvrdých površích.

Pneumatiky pro grejdry a válce

Z další nabídky společnosti MITAS představujeme již osvědčený dezén UK 5, určený pro silniční válce, navržený v těsné spolupráci s výrobci hutnicí techniky. Tento dezén lze použít na jakoukoliv ze tří základních produktových řad válců (tahačové válce pro hutnění zemin, tandemové válce pro hutnění asfaltů a pneumatikové válce pro hutnění asfaltů).


Obr. 2: Pneumatika s dezénem UK 5

Dezén UK 5 spolu se zesílenou kostrou pneumatiky zaručují velmi dobrý výkon. Vzorky tohoto dezénu byly testovány v Institutu pro výzkum a testování ve Zlíně (IGTT a.s.) s vynikajícími výsledky. Kromě již vyráběného rozměru 23.1-26 je v nabídce i rozměr 14.9-24 pro menší typy válců.

Výrobní program OTR (viz. str. 24) doplňuje speciální pneumatika radiální konstrukce s dezénem Compactor, určená pro kvalitní povrch, jejíž aplikaci lze doporučit zejména u pneumatikových válců. Nová generace designu dezénu společně s radiální konstrukcí zaručuje optimální rozložení tlaku na povrch a vysokou kvalitu jeho zhutnění. Plný styk pneumatiky s válcovaným povrchem zaručuje vynikající pracovní výkon. Předností těchto pneumatik je vysoká životnost a nižší valivý odpor, který přináší uživatelům znatelnou úsporu pohonných hmot. Pneumatika je k dispozici v rozměru 11.00R20 společně s rozměrem 13/80R20.


Obr. 3: Pneumatika s dezénem Compactor

Pneumatiky pro rypadla

Trakční jednomontáž pro bagry představuje pneumatika s dezénem TR-12, jehož předností jsou vynikající záběrové vlastnosti. S použitím se počítá především pro stavební stroje. Konstrukce dezénu umožňuje velké zátěže v těžkých provozních podmínkách. Vyniká také kombinací výborné trakce v bahnitém terénu a výraznými samočisticími vlastnostmi. Vícevložková kostra přestavuje větší odolnost proti průrazu. Ve výrobním programu je tento dezén v rozměru 500/45-20 a navazuje na rozměr 600/40-22.5, v oblasti single mounting pneu pro mobilní rypadla. Pneumatiky Mitas 8.25-20, 9.00-20 a 10.00-20 jsou historicky zapsány mezi nejlepší výrobky dostupné na trhu v segmentu pneu pro kolová rypadla. MITAS a.s. chce tuto pozici nejen udržet, ale dále svůj sortiment rozvinout, přesně podle nových požadavků trhu. MITAS a.s., špičkový dodavatel v segmentu mimosilničních pneumatik, se neustálým zdokonalováním a rozšiřováním výrobního sortimentu snaží průběžně uspokojovat rostoucí potřeby zákazníků a flexibilně reagovat na požadavky na trhu.


Obr. 4: Pneumatika s dezénem TR-12

Další informace o novinkách a produktech společnosti MITAS jsou dostupné na www.CGS.eu.

Foto: Archiv firmy
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Centrum Brna má svou dočasnou dominantu: věžové jeřáby Liebherr

Zveřejněno 6.5. Blížíte-li se k hlavnímu železničnímu nádraží v Brně, nemůžete je přehlédnout. Řeč je o věžových jeřábech Liebherr, které tu byly v loňském roce postaveny v souvislosti s pokračující výstavbou a rozšiřováním byznysového centra Titanium a výstavbou… celý příspěvek

ZANDT cargo představil inovace na veletrhu MAWEV 2024

Zveřejněno 3.5. Na veletrhu MAWEV, který se konal v první polovině dubna v Rakousku, představila firma ZANDT cargo hned osm exponátů. Na výstavní ploše 400 m² byly k vidění přívěsy a návěsy pro těžké náklady, zemní práce, likvidaci a manipulaci s materiálem. celý příspěvek

Profesionální světlo pro profesionální práci

Zveřejněno 25.4. Investice do kvalitních přídavných světlometů se v podobě zvýšené produktivity a efektivity práce mnohonásobně vrátí. Při setmění se práce nemusí nutně zastavit a v klidu lze dodržovat termíny 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. celý příspěvek