Profibagr.cz - Náhradní díly pro stavební a zemědělskou techniku
Dnes je 2.2. – svátek slaví Nela

Pásové rýpadlo Kobelco od AUSTRO Baumaschinen bourá drožďárnu v Kolíně

Zveřejněno: 19. 7. 2020

Společnost Trailer & Truck rental s.r.o. z Nelahozevsi se zabývá prodejem a pronájmem nákladních vozidel a návěsů, ale provádí také zemní práce a demolice objektů. Pro tyto účely pořídila do své flotily nové pásové rýpadlo Kobelco SK350 LC-10E, vybavené hydraulickým kladivem HYDRARAM FX 340. Stroj i kladivo dodala společnost AUSTRO Baumaschinen, s.r.o.

Nové Kobelco SK350 LC-10E připravené na další směnu v areálu bývalé drožďárny v Kolíně

Nový bagr měl premiéru při bourání mostů na dálnici D1 a v současnosti ho firma používá v areálu bývalých drožďáren v Kolíně, kde se demolovala pětipatrová budova a v těchto dnech se tu čistí plocha pro výstavbu nového průmyslového areálu. V reportážním článku se dozvíme, jak se strojníkům s novým strojem pracuje a jak jsou spokojeni se službami společnosti AUSTRO Baumaschinen.

Benjaminek a zatím jedináček

Nové Kobelco SK350 LC-10E je prvním a jediným zástupcem tohoto japonského výrobce ve firmě Trailer & Truck rental. O jeho kvalitách se tu ale vědělo dopředu; podobný stroj si totiž pořídilo několik firem, se kterými Trailer & Truck rental spolupracuje. V referencích tito majitelé chválili zejména nízké provozní náklady, ale také vysokou úroveň dílenského zpracování, výbavu a pohodlí pro strojníka. Pozitivní byly také zkušenosti se servisem strojů od firmy AUSTRO Baumaschinen, který je rychlý, flexibilní a funguje v non-stop režimu. To byly podle strojníka Davida Brebery, se kterým se v kolínském areálu potkávám, dva hlavní důvody pro koupi tohoto stroje.

Kobelco v tandemu se straším rýpadlo-nakladačem Cat řady D
Kobelco v tandemu se straším rýpadlo-nakladačem Cat řady D

Spotřeba zatím nedostižná...

V areálu bývalé drožďárny panuje čilý ruch. Všechny obvodové zdi objektu byly strženy, takže návštěvník už jen stěží rozezná původní charakter zdejší výstavby. Modrozelené a novotou zářící Kobelco se mezi haldami velkých betonových bloků dobře vyjímá. Jsou slyšet pouze pravidelné rázy hydraulického kladiva HYDRARAM, které si umí poradit i s opravdu velkými kusy betonu. Ty jsou rozbíjeny na menší kusy a starším rýpadlo-nakladačem značky Cat odváženy k nedaleko stojící drtičce, která je rozdrtí na stavební suť. Sledovat nové Kobelco při práci je zážitek. Jedná se o tichou mašinu, ze které ale z každého pohybu vyzařuje nekompromisní výkon. Hydraulický systém je pod dozorem chytré elektroniky, která se postará o pomalé vyprazdňování palivové nádrže. „Výhodou je, že to má dvě nezávislá hydraulická čerpadla. Při klidnější práci si stroj vystačí pouze s jedním čerpadlem a máme tak lepší spotřebu. V Eco režimu tak není problém dosáhnout 12–15 litrů nafty na motohodinu,” říká o zkušenostech s novou mašinou David Brebera a dodává další postřeh: „Když potřebujete jet na plný výkon, pracují obě čerpadla zároveň a pak je spotřeba samozřejmě vyšší, ale pořád je to někde úplně jinde než u konkurence.” Kvalita stroje Kobelco a bouracího kladiva HYDRARAM se ukázala hned při prvním ostrém „startu” při již zmíněném bourání mostů na brněnské dálnici; Davida Berberu překvapila hlavně rychlost, s jakou je rýpadlo schopné s kladivem pracovat. Také ochranné prvky pro demolice jsou na vysoké úrovni, takže strojník si je jistý i při práci v obtížných podmínkách.

Detail kladiva HYDRARAM FX 340
Detail kladiva HYDRARAM FX 340

S Kobelcem je radost bourat

Jak už bývá u těchto Japonců zvykem, pochvalu od strojníka sklízí kabina. V době přestávky mám možnost si ji prohlédnout – je prostorná, s dobrým výhledem a intuitivním rozmístění ovladačů. Po pravé straně na sloupku kabiny je v zorném úhlu monitor pro přenášení obrazu z trojice bezpečnostních kamer (dvě na boku, jedna zadní). Obraz je ostrý, nezkresluje a i v prudkém poledním slunci jsou všechny údaje dobře čitelné. Pod ním je centrální ovládací panel s přehledně uspořádanými tlačítky. Tradičně na vysoké úrovni je také odhlučnění kabiny. „Když nastartuju, musím si občas otevřít dveře, abych se přesvědčil, že motor skutečně běží,” říká s úsměvem David Brebera.

Po pravé straně na sloupku kabiny je v zorném úhlu monitor pro přenášení obrazu z trojice bezpečnostních kamer
Po pravé straně na sloupku kabiny je v zorném úhlu monitor pro přenášení obrazu z trojice bezpečnostních kamer

Závěrem

Protože kolínský areál, kde se tato reportáž uskutečnila, patří přímo firmě Trailer & Truck rental, bude tu rýpadlo nasazeno vždy, když nebude potřeba na nějakou jinou externí zakázku. Jak říká David Brebera, práce je tu pro něj ještě dost a alespoň bude čas vyzkoušet si tu možnosti a limity nového stroje. Kobelco je pod servisní smlouvou AUSTRO Baumaschinen a zatím má za sebou první výměnu oleje. Servis je bezproblémový a domluva s prodejcem rychlá, takže kdo ví, možná k SK350 LC-10E přibude v budoucnu další modrozelený krasavec...

Kobelco SK350 LC-10E
Kobelco SK350 LC-10E

O společnosti AUSTRO Baumaschinen

Brněnská firma AUSTRO Baumaschinen působí v České republice od roku 2002. V jejím sortimentu najde zákazník především stavební a těžební techniku Kobelco, Terex Trucks, ATLAS, Mecalac, Hydraram nebo Bergmann. Díky širokému portfoliu produktů dokáže společnost zajistit jakoukoli konfiguraci, přesně podle požadavků daného zákazníka. Kromě prodeje nových strojů se zabývá také prodejem bazarové techniky a provozuje vlastní půjčovnu. Servisní služby provádí školení mechanici po celé ČR a na Slovensku; k dispozici je 17 špičkově vybavených servisních vozů. Společnost disponuje skladem náhradních dílů, které jsou posílány v krátkých dodacích lhůtách. Zákazníkům tu také pomohou zajistit komplexní finanční servis.

O společnosti Trailer & Truck rental

Trailer & Truck rental s.r.o. je společnost specializující se na pronájem tahačů a návěsů. Dále prodává a servisuje návěsy Kögel a nabízí použitá nákladní vozidla a náhradní díly. Společnost provozuje také vysokotlakou myčku pro nákladní vozidla. Jedna z divizí se zabývá stavební a demoliční činností. Více informací na stránkách www.pujcovna-navesu.com.

Autor: Jan Rybář
Foto: Jan Rybář
 

Nové

Zelená roura na hladině? Pozor, může to být komín od podvodního buldozeru

Zveřejněno 1.2. Je tomu již téměř rok, co bylo v Praze u Štvanického ostrova rušno. Na probíhající stavbě Štvanické lávky (viz naše reportáž o manipulátoru JCB) tu byl na nesplavné části Vltavy nasazen speciální podvodní buldozer Komatsu D 155 W. Tento úctyhodný… celý příspěvek

Tunelová rýpadla Volvo s příslušenstvím Epiroc stavějí v Praze novou linku metra

Zveřejněno 30.1. Málokomu se poštěstí vidět ražbu tunelů na vlastní oči. My jsme tuto možnost měli. U příležitosti realizace nové linky metra D v Praze jsme se zajeli podívat na speciální tunelová rýpadla Volvo, která hrají při stavbě podzemní infrastruktury… celý příspěvek

V Hydraulikservis I vracejí do kondice nakladač Caterpillar 972G

Zveřejněno 26.1. Dílny specializované servisní firmy Hydraulikservis I v Bohuňovicích na Olomoucku zažívají jednu z největších zakázek poslední doby. Unikátní přestavbu zde podstupuje čelní kolový nakladač Caterpillar 972G. Stroj, který byl vyrobený v roce 2001, byl… celý příspěvek