Dnes je 10.12. – svátek slaví Julie

Odolné pneumatiky plněné polyuretanovou hmotou

Zveřejněno: 2. 7. 2008

Pořizovat stále nové pneumatiky, obzvláště na větší stroje, kvůli defektům způsobeným prací v náročném prostředí, se může stát velmi nákladnou záležitostí, nejen díky vysoké ceně pneumatik, ale také s ohledem na prostoje, které v této souvislosti mohou vzniknout.

Tomuto problému je však možné se vyhnout a to díky plnění pneumatik polyuretanovou hmotou RELY, která dodává vzduchovým pneumatikám vlastnost „nepoškoditelné pneumatiky.”

Plnění je vhodné všude tam, kde jsou problémy právě s defekty – u vyplněné pneumatiky totiž neexistují. Díky tomu bývá finanční úspora z nevznikajících prostojů a oprav pneumatik výrazně vyšší (dle aplikace až trojnásobná) – ve srovnání s cenou hmoty.

Způsob plnění

Jedná se o dvousložkovou polyuretanovou hmotu, která je na specializované plnící stanici pod tlakem vstřikována do kola na zákazníkem požadovaný tlak. Tekutý polyuretan vytvoří během hodiny gel a během 24 hodin zvulkanizuje v tuhou a pružnou gumu.

Pneumatika má stejné provozní vlastnosti jako před naplněním – po naplnění je však odolná proti defektům, průrazům aj. Vyplnění hmotou RELY odstraňuje také problém huštění pneumatik.

Které pneumatiky mohou být plněny?

Všechny pneumatiky s duší i bez duše. Doporučujeme plnit především nové pneumatiky, protože životnost takto plněných pneumatik závisí hlavně na stavu jejich bočních stěn.

Maximální rychlost kola naplněnéhohmotou RELY je omezena na 50 km/hod. Hmota RELY překonává různé druhy teplotních či terénních obtíží a je úspěšně používána v mnoha průmyslových odvětvích – například ve stavebnictví, strojírenství, těžebním průmyslu, v recyklačních centrech, nákladních překladištích, dále v hutnictví, v zemědělství nebo na skládkách.

Pokud tedy chcete eliminovat náklady na prostoje způsobené opakujícími se opravami a výměnou pneumatik, vážně se zamyslete nad možností plnění pneumatik polyuretanovou hmotou.

Autor: Ing. Markéta Pudilová
Foto: Archiv firmy

Nové

ZEBRA je nezničitelným pomocníkem

Zveřejněno 7.12. Nákladní automobil ZEBRA v hmotnostní kategorii do 3,5 tuny, vyráběný společností ZEBRA GROUP, s.r.o. v pardubickém Starém Hradišti, je zkonstruován jako multifunkční nosič výměnných nástaveb a nářadí. Uplatnění najde nejen v komunálních službách,… jít na článek

Nově s filtrem pevných částic a s Adblue. Komatsu přichází v Evropě s rýpadlo-nakladačem WB93R-8

Zveřejněno 4.12. V srpnu jsme informovali o prototypu rýpadlo-nakladače Komatsu, který se představil na veletrhu INTERMAT v Paříži. Nyní je tento inovovaný traktorbagr, splňující emisní limity EU etapy IV, k dispozici pro zákazníky v EU. ČR nevyjímaje. jít na článek

Wacker Neuson v těžší váze. Vyslancem je nový kolový nakladač WL95

Zveřejněno 4.12. Firma Wacker Neuson pronikla do kategorie těžkých kolových nakladačů. Nový, 10tunový nakladač WL95, je největším z rodiny Wacker Neuson, a přesto je kompaktní. WL95 boduje se širokou výbavou, nejnovější převodovkou ecospeedPRO, maximálním komfortem… jít na článek