Profibagr.cz - Náhradní díly pro stavební a zemědělskou techniku
Dnes je 4.5. – svátek slaví Květoslav

Nový dezén i rozměry pneumatik Techking

Zveřejněno: 12. 4. 2008

Mezi pneumatiky, které dodává společnost Mands International s.r.o. , patří také Techking, jež se se zaměřuje na výrobu pneumatik pro stavební a důlní stroje. Jak jsme již informovali v minulých číslech, značka Techking neustále rozšiřuje portfolio svých produktů.

Jedním z nich je nový dezén ETPORTM určený pro kontejnerové překladače v přístavech a na překladištích, pro vysokozdvižné vozíky a podobně.

Tyto pneumatiky se budou vyrábět v rozměrech 10,00R20, 12,00R20, 12,00R24, 14,00R24, 16,00R25, 18,00R25 a 18,00R33. První výrobky budou zákazníkům k dispozici v průběhu 2. čtvrtletí tohoto roku v rozměru 18,00R25. V dalším čtvrtletí budou to budou rozměry 12,00R24 a 16,00R25.

Pneumatiky se vyrábějí s vyšší nosností než normální EM pneumatiky a s tužší bočnicí z důvodů snažšího handlingu. Dezén není zcela hladký, ale s mírnými drážkami v rameni pro lepší záběr a lepší odvod tepla při zahřívání pneu.

Samotná dezénová směs je vysoce oděru odolná s hloubkou označovanou jako IND4. Je to tedy pneumatika s hloubkou dezénu analogicky jako EM pneu E4. Tyto pneumatiky jsou konstruovány až do rychlosti 25 km/h právě pro použití na vysokozdvižných vozících na překladištích či jiných provozech.

Nové rozměry

Techking obohatil svou nabídku o rozměry, po kterých je v ČR poptávka. Jedná se o 29,5R29, který je již k dispozici v dezénu ET6A (E3), určený pro nakladače, gradery, dumpery aj.

Tento rozměr je dále k dispozici v dezénu ETADT (E4), který je určen na dumpery, scrapery, nakladače a dozery. Oba dezény se vyrábějí ve dvou variantách běhounových směsí, tedy C1 s vyšší odolností proti průrazu a H2 s lepší odolností proti přehřívání.

Zkušenosti z provozu

Chtěli bychom se podělit o zkušenosti s provozem pneumatik Techking a tak jsem se rozhodli použít zkušenosti nejen z naší české kotliny. Např. rozměr 23,5R25 ET5A je v provozu na staveništi se smíšeným povrchem na dumperu VOLVO A25C. Pneu jezdí rychlostí až 40 km/h a mají najeto od namontování 720 motohodin bez jediné závady a se zbytkovou hloubkou dezénu 24 mm, z čehož dopočtem vyplývá, že pneumatiky by měly najet cca 3400 motohodin.

Dalším příkladem je použití těchto pneumatik v lomu kde je použit rozměr 29,5R25 ET6A na Catepilaru 740. Do dnešního dne mají pneu najeto 1440 motohodin bez defektu. Opět z dopočtu dle zbytkové hloubky dezénu se předpokládá najetí cca 3000 motohodin.

Technická spolupráce

Jelikož firma Techking věnuje velkou pozornost tomu, kde se jejich pneumatiky používají, aby jejich nasazení odpovídalo co nejvíce technickým charakteristikám dané pneumatiky, přizpůsobuje tyto technické charakteristiky daným podmínkám v regionu. To se mj. projevuje i spoluprací při vývoji nových dezénů a rozměrů a samozřejmostí je pak následná certifikace pro daný region, v našem případě pro Evropu. Zákazník se tedy nemusí obávat že pneumatiky Techking nejsou homologovány pro použití v EU.

Autor: Ing. Martin Sedláček
Foto: Archiv firmy
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

ZANDT cargo představil inovace na veletrhu MAWEV 2024

Zveřejněno 3.5. Na veletrhu MAWEV, který se konal v první polovině dubna v Rakousku, představila firma ZANDT cargo hned osm exponátů. Na výstavní ploše 400 m² byly k vidění přívěsy a návěsy pro těžké náklady, zemní práce, likvidaci a manipulaci s materiálem. celý příspěvek

Profesionální světlo pro profesionální práci

Zveřejněno 25.4. Investice do kvalitních přídavných světlometů se v podobě zvýšené produktivity a efektivity práce mnohonásobně vrátí. Při setmění se práce nemusí nutně zastavit a v klidu lze dodržovat termíny 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. celý příspěvek

Variantné modulárne riešenia kompaktného nakladača Valet 150 a jeho prídavných zariadení

Zveřejněno 3.4. Kompaktný nakladač Valet 150 vznikol v rámci vývojového projektu na Ústave automobilového inžinierstva a konštruovania Strojníckej fakulty Slovenskej Technickej Univerzity v Bratislave. Postupne vznikali variantné riešenia tohto mobilného pracovného… celý příspěvek