Novinky v nabídce plzeňské firmy BC Stavo
Zveřejněno: 10. 8. 2004Na stránkách časopisu STAVEBNÍ TECHNIKA seznamujeme čtenáře se sortimentem plzeňské firmy BC Stavo. Co je zde nového nyní?
Firma poté, co uvedla na trh malý recyklační čelisťový drtič GUIDETTI, vhodný i pro menší stavební firmy, přichází s další novinkou, a tou je DRTICÍ LŽÍCE MB. Princip tohoto zařízení spočívá v čelisťovém drtiči, montovaném namísto lžíce rypadla. Touto speciální lžicí se nabírá materiál k recyklaci, který se předrcuje na zrno maximální velikosti volitelně do 20 až 130 mm. Drcený materiál padá na haldu, na korbu vozidla či přímo do stavební konstrukce (obsýpané potrubí apod.). Pro nesení je zapotřebí hydraulického rypadla hmotnosti alespoň 21 tun s přídavným okruhem hydrauliky. Výhodou je jednoduchost zařízení a jeho přepravy, nulové požadavky na instalaci na místě nasazení, snadná vyměnitelnost za jiné nástroje (lžíce apod.) na rypadle. Objem lžíce je asi 0,7 m3, který je předrcen dle charakteru materiálu asi za 1 minutu. Při recyklačním drcení se zpravidla nelze vyhnout vzpříčení různých nadměrných nebo tvarově obtížných prvků v násypce nebo v drtiči. Výhodou drticí lžíce je její osazení na rypadle, čímž je možné dosud nepředrceným jejím obsahem v případě problému snadno zatřást a tím docílit jeho uvolnění, nebo nakonec opět snadno jej vysypat a znovu nabrat.
Nikoli poslední výhodou je přijatelná cena, zajímavá i pro firmy které se na recyklaci nespecializují. Dále s recyklací a bouráním souvisejí.
OŠKRTY PADRE TIREM A ITALPUNTE PRO BOURACÍ KLADIVA.
Nekvalitním, tupým nástrojem nikdy nelze docílit kvalitní a ekonomický výsledek. Platí to v nemenší míře i pro oškrty a jiné nástroje nesených hydraulických bouracích kladiv. Obecně se tyto nástroje považují za drahé, a tak je mnoho uživatelů využívá až do úplného konce, kdy je postup prací velmi pomalý a k tomu vztažená značná spotřeba nafty a opotřebení kladiva i nosného stroje. Plzeňská firma BC Stavo je si této situace plně vědoma a tak dodává na trh kvalitní a cenově přijatelné oškrty specializovaných výrobců pro prakticky veškerá bourací kladiva na trhu (s výjimkou řady HRK), umožňující efektivní a kvalitní práci. Kromě základních konických a jehlanových tvarů lze dodat podélné i příčné ostří, tupé nástroje pro rozbíjení balvanů i speciální hlavice pro zatloukání profilů, svodidlových sloupků apod.
Pro doplnění nabídky v této oblasti jsou v sortimentu i alternativní ostatní náhradní díly na různá kladiva pro umožnění jejich úspornější opravy.
ZUBOVÝ SYSTÉM KINGMET
firmy Metalogenia představuje špičku v tomto oboru. Důkazem toho je i značné rozšíření tohoto systému na vystavených strojích na letošním veletrhu Bauma v Mnichově. Zajímavé je, že pro systém KingMet se jako pro prvotně dodávaný zubový systém na svých strojích nově rozhodla i firma Volvo. Samozřejmě lze rypadlo nebo nakladač osadit zuby levnějšími. Nelze pak ale u nich očekávat tutéž službu, jako u zubů systému KingMet. BC Stavo tak nabízí promyšlený systém s jednoduchou výměnou, kde je veliká mnohostranně zakřivená styčná plocha adaptérů s korunkou zaručující pevnost a odolnost i při náročných situacích namáhání, široký sortiment velikostí a tvarů pro rypadla a nakladače od ministrojů až po důlní a lomové speciály.
To vše samozřejmě při vysoce jakostním materiálu. Je škoda, že kvalitní, moderní a silné stroje bývají někdy osazovány lžicemi se zastaralými zubovými systémy, neumožňujícími plně vyniknout kvalitám strojů. KingMet od Metalogenie se osvědčil i v náročných aplikacích demolic, lomů, na kráčejících rypadlech a všude tam, kde klasické šroubované zuby či běžné zubové korunky na adaptérech mají limitované použití.
Jisticí prvek systému KingMet je dokonale chráněn v tělese korunky, pevně jistí korunku na adaptéru po celou dobu její životnosti a při práci a jejím otírání a ztenčování nedochází k nežádoucímu prodření ovlivňujícímu spoj. Firma BC Stavo dodává prvky systému KingMet podobně jako ostatní otěrové díly výrobcům lžic, konečným provozovatelům strojů a neznačkovým i značkovým servisům stavebních strojů.
Nové
Velké jeřáby Peiner v Československu, díl II
Zveřejněno 30.9. V našem putování za jeřáby na stavbách někdejšího Československa si tentokrát představíme modely Peiner SN 500-08, Peiner MK 630 a Peiner MK 900. První z nich se objevil například při výstavbě papíren Štětí nebo petrochemičky v Litvínově, zbylé dva… celý příspěvek
S čistotou provozu pomáhá v lomu Budislav myčka MobyDick
Zveřejněno 27.9. Už dlouho jsme v redakci zamýšleli zpracovat reportáž z provozu myčky nákladních vozidel švýcarského výrobce Frutiger AG, který má hlavní výrobní závod v Týništi nad Orlicí. Od zástupců firmy Frutiger CZ, s.r.o. jsme nedávno dostali tip na jednu… celý příspěvek
Seznamte se s tiltrotátory a příslušenstvím značky MRT
Zveřejněno 25.9. Nějak jsme si v posledních letech zvykli, že se na českém trhu v oblasti příslušenství objevuje záplava neznámých značek. Často mají společné to, že jsou podezřele levné, podezřele vypadají, nemají žádné reference a nikdo k nim nechce poskytovat… celý příspěvek