Dnes je 16.2. – svátek slaví Ljuba

Splnění normy i očekávání. Nové kolové rypadlo DX57W-7 Doosan

Zveřejněno: 19. 3. 2021

Společnost DOOSAN uvedla na trh nové 5tunové kolové rypadlo DX57W-7, které nejenom splňuje emisní normy Stage V při naprostém zachování všech skvělých vlastností jeho předchůdce, ale nabízí také několik novinek, které potěší.

Vynikající stabilita a zvedací kapacita modelu DX57W-7 umožňuje použití rypadla pro aplikace, jako je nakládka a vykládka nákladních vozidel či přesun potrubí a materiálů.

Mezi novinky patří například motor, jenž přináší obsluze větší komfort, pohodlí a konektivitu, a to při současném zachování optimálního výkonu, životnosti a palivové účinnosti, nebo to, že rypadlo již ve standardní výbavě disponuje nejnovějším systémem DoosanCONNECT pro správu telematiky.

Další vylepšení

K dalším standardním prvkům patří stereofonní systém integrovaný v přístrojové desce (s funkcí streamování přes Bluetooth), spolu s USB nabíječkou v kabině. V rámci volitelného příslušenství najdeme novou všesměrovou kameru zajišťující 360° výhled kolem stroje a ultrazvukovou detekci překážek pro zvýšení bezpečnosti při provozu.

V kabině se výrobce opět postaral také o vylepšení komfortu a pohodlí. Volant lze nastavit tak, aby vyhovoval obsluze. Jeho polohu, sedák či konzoli je možné nastavit nezávisle na sobě. Opěradlo sedadla a bederní opěrka disponují nastavením, jaké najdete v luxusních vozech. Vyhřívání sedadla je samozřejmostí.

Volitelně je k dispozici konfigurace se zdvojenými pneumatikami.

Široký rozsah použití

Kromě běžných prací v oblasti hloubení výkopů a zemních prací umožňuje vynikající stabilita a zvedací kapacita modelu DX57W-7 použití rypadla pro aplikace, jako je nakládka a vykládka nákladních vozidel či přesun potrubí a materiálů. Pro maximální bezpečnost při všech činnostech zahrnujících zvedací práce je nový model vybaven zařízením pro výstrahu při přetížení a bezpečnostními ventily v hydraulických systémech výložníku a dozerové radlice.

Podvozek se skládá z pevného, svařovaného rámu, který zajišťuje vynikající odolnost. Díky trasám hydraulických vedení, ochraně převodovky a nápravám pro vysoké zatížení je podvozek ideální pro aplikace s využitím kolových rypadel.

Pár nejdůležitějších čísel na závěr

Nový model kolového rypadla DX57W-7 pohání motor Doosan D24 Stage V s výkonem 42,5 kW (57 k). Provozní hmotnost tohoto modelu je 5,88 tuny (včetně pneumatik a lžíce o objemu 0,175 m³) a maximální rychlost 30 km/h.

Autor: Pavel Svoboda
Foto: Doosan
 

Nové

S MB Crusher až na vrchol. Příklady nasazení příslušenství v extrémních horských podmínkách

Zveřejněno 7.2. Nejen zkušení horolezci mohou zdolávat ty největší vrcholy. Tentokrát se podíváme na několik náročných projektů ve vysoké nadmořské výšce, ve kterých sehrálo příslušenství italského výrobce MB Crusher zásadní roli. Díky němu byly vůbec tyto projekty… celý příspěvek

Demoliční stroje Develon jsou v České republice stále populárnější

Zveřejněno 5.2. Odvětví likvidace starých budov je v České republice důležitým oborem. V řadě měst a obcí existují různé „brown fieldy“ z dob minulých – ať již se jedná o pozůstatky průmyslové či zemědělské výroby, již nepoužívané obecní budovy či velké soukromé… celý příspěvek

Jedenáctá generace velkých nakladačů Komatsu

Zveřejněno 3.2. Velké čelní kolové nakladače japonského výrobce Komatsu v hmotnostní kategorii 25–29 tun se po pěti letech dočkaly nové modelové řady. Nové stroje s typovým označením WA475-11E0 a WA485-11E0 vstupují na podzim tohoto roku oficiálně do prodeje. Do… celý příspěvek