Dnes je 19.2. – svátek slaví Patrik

Nové 36tunové rypadlo Doosan dostalo vylepšené řízení hydrauliky

Zveřejněno: 21. 1. 2020

Bagr nesoucí označení DX350LC-7 je prvním modelem splňujícím požadavky Stage V, který je vybaven inovativní technologií řízení hydraulických systémů. Ta obsluze poskytuje vyšší produktivitu a nižší spotřebu paliva na motohodinu a dále také plynulejší ovládání.

Obsluha může volit ze 4 režimů výkonu (P+, P, S nebo E)
Přidat na Seznam.cz Přidat na Google News

Stejně jako v případě nedávno uvedeného 30tunového modelu DX300LC-7 navazuje také rypadlo DX350LC-7 na velmi úspěšnou konstrukci předchozí šestkové generace. Novinka přináší kromě vyššího výkonu a úspor nákladů spjatých s technologií D-ECOPOWER také významná vylepšení v oblasti pohodlí obsluhy, provozuschopnosti a návratnosti investic. Při vývoji byl kladen důraz na nízkou spotřebu paliva, zvýšený výkon, robustnost a všestrannost.

Technologie Doosan D-ECOPOWER

Technologie D-ECOPOWER je spjata s hydraulickým systémem a podobně jako další použité komponenty stroje má za cíl maximálně zefektivnit využití paliva. Využívá elektronické tlakem řízené čerpadlo v hydraulickém systému s uzavřeným středem. Hlavní regulační ventil minimalizuje tlakové ztráty, zatímco elektrické tlakem řízené čerpadlo účinněji řídí a optimalizuje výkon motoru. Výsledkem je zvýšení produktivity až o 26 % a snížení spotřeby paliva až o 12 % (v závislosti na zvoleném režimu).

Systém D-ECOPOWER používá devět snímačů k stanovení hydraulického výkonu potřebného k provedení konkrétního úkonu a přesně řídí požadované množství oleje, namísto nepřetržitého vhánění fixního množství, čímž se zvyšuje účinnost systému. Hydraulický systém a výkon motoru jsou plně optimalizovány a synchronizovány, což dále snižuje ztráty v systému.

Vylepšená zpětná vazba (prostřednictvím joysticku, poznámka redakce) obsluze ve výsledku dovoluje nejen přesnější ovládání stroje, ale též snižuje únavu operátora. Práce je plynulejší, což se projeví především při opakovaných pohybech otoče nebo podkopu.

Technické parametry rypadla Doosan DX350LC-7
Technické parametry rypadla Doosan DX350LC-7

Nová generace motoru Doosan DL08 Stage V

Aby byly splněny emisní předpisy pro motory Stage V, je nové rypadlo DX350LC-7 poháněno dieselovým motorem Doosan DL08 nejnovější generace, který poskytuje výkon 209 kW při 1800 ot./min. Motor přináší nové řešení překračující požadavky předpisů emisní normy Stage V bez recirkulace výfukových plynů (EGR). Díky tomu má více vzduchu během spalování, vyšší teplotu procesu a výrazně nižší množství produkovaných pevných částic. To je kombinováno s vysoce účinnou technologií následného zpracování DOC/DPF+SCR, která zajišťuje minimální emise.

Díky nové technologii byla potřeba údržby filtru pevných částic (DPF) výrazně omezena, přičemž prakticky není nutná, dokud stroj nedosáhne 8000 provozních hodin.

Modelem DX350LC-7 se společnost Doosan pokouší zajistit, aby produktivita a ochrana životního prostředí šly ruku v ruce. Zvýšená „palivová účinnost” motoru DL08 v kombinaci s novým hydraulickým hlavním ventilem a novou generací inteligentního řízení výkonu SPC3 přináší ve srovnání s předchozí generací stroje celkové zvýšení palivové účinnosti o 10 % v režimu S a o 6 % v režimu P+.

Jedná se o dva z celkem čtyř režimů výkonu, které jsou u modelu DX350LC-7 k dispozici. To pomáhá zjednodušit obsluhu nového rypadla ve srovnání s komplexnějším výběrem osmi režimů výkonu a kombinací SPC u předchozí generace stroje. Obsluha může nastavit režim výkonu (P+, P, S nebo E) v jednosměrném i obousměrném pracovním režimu.

Zvýšené pohodlí a ovladatelnost

Nová kabina modelu DX350LC-7 – kromě toho, že vyniká prostorností a ergonomií – vylepšuje pohodlí obsluhy a snadnost ovládání na dosud nevídanou úroveň. Inovovaná kabina je vybavena kvalitním sedadlem a standardně nabízí více funkcí než jiné stroje na trhu, což zajišťuje vynikající ovladatelnost a vysokou přesnost při veškerých aplikacích.

Klíčové nové funkce v kabině

  • Nový 8palcový dotykový barevný LCD panel na přístrojové desce, který poskytuje více informací prostřednictvím o 30 % větší obrazovky.
  • Integrovaný stereo systém.
  • Inteligentní systém bezklíčkového startování (volitelně).
  • Vylepšený design interiéru kabiny.
  • Ultrazvuková zvuková detekce překážek (volitelně).
  • LED světla (volitelně).
  • Boční ochrana (volitelně).
  • Vzduchový kompresor (volitelně).

360° kamery standardně poskytují plnou viditelnost kolem rypadla a umožňují obsluze pozorovat oblast v okolí stroje z ptačí perspektivy. Pole kamer zahrnuje přední kameru, dvě postranní kamery a zadní kameru. Displej kamery je oddělen od měřicího panelu.

Na novém modelu DX350LC-7 je už z výroby nainstalován nejmodernější bezdrátový systém pro sledování vozového parku DoosanConnect. Tento systém nabízí webové rozhraní pro správu vozového parku, které je velmi užitečné pro sledování výkonu, zabezpečení strojů a preventivní údržbu. Je k dispozici jako standardní funkce u všech nových rypadel Doosan (od 14 tun), u všech nových kolových nakladačů a kloubových damprů Doosan.

Autor: Pavel Svoboda, Jiří Hejhálek
Foto: Doosan

Oborové členění

Nové

Letem světem z DEMO Tour 2020. Terex, Kobelco, McCloskey, Renomag, Mercedes-Benz a jiné...

Zveřejněno 18.2. I kvůli stále teplejšímu počasí letos začaly předváděcí akce poněkud s předstihem, ale nám v redakci to nevadí. Naopak. Pokud se sejde kvalitně připravený program se zajímavým produktem, pak u toho nesmíme chybět. Přesně takovou akcí byla předváděcí… jít na článek

Stroje CASE v té nejlepší formě, soutěže strojníků, zabijačka. To bylo rodeo!

Zveřejněno 17.2. Kdo v pátek 24. ledna míjel areál firmy AGROTEC v Hustopečích na Moravě, nemohl si nevšimnout, že tady se něco děje! Více než desítka malých i velkých strojů CASE v pohybu, vozidla IVECO i Fiat, spousta návštěvníků – zkrátka pořádné hemžení. Důvodem… jít na článek

Projekt bezpečného stavebního vozidla. Londýn následují další metropole

Zveřejněno 29.1. Velká evropská města se potýkají s problémy, které s sebou nese stavební boom posledních let. Nevyhnutelnou součástí staveb jsou velké přesuny stavebních hmot a doprava materiálu na stavbu. To se děje převážně s pomocí nákladních vozidel, která se… jít na článek