Dnes je 1.5.

Nové 36tunové rypadlo Doosan dostalo vylepšené řízení hydrauliky

Zveřejněno: 21. 1. 2020

Bagr nesoucí označení DX350LC-7 je prvním modelem splňujícím požadavky Stage V, který je vybaven inovativní technologií řízení hydraulických systémů. Ta obsluze poskytuje vyšší produktivitu a nižší spotřebu paliva na motohodinu a dále také plynulejší ovládání.

Obsluha může volit ze 4 režimů výkonu (P+, P, S nebo E)

Stejně jako v případě nedávno uvedeného 30tunového modelu DX300LC-7 navazuje také rypadlo DX350LC-7 na velmi úspěšnou konstrukci předchozí šestkové generace. Novinka přináší kromě vyššího výkonu a úspor nákladů spjatých s technologií D-ECOPOWER také významná vylepšení v oblasti pohodlí obsluhy, provozuschopnosti a návratnosti investic. Při vývoji byl kladen důraz na nízkou spotřebu paliva, zvýšený výkon, robustnost a všestrannost.

Technologie Doosan D-ECOPOWER

Technologie D-ECOPOWER je spjata s hydraulickým systémem a podobně jako další použité komponenty stroje má za cíl maximálně zefektivnit využití paliva. Využívá elektronické tlakem řízené čerpadlo v hydraulickém systému s uzavřeným středem. Hlavní regulační ventil minimalizuje tlakové ztráty, zatímco elektrické tlakem řízené čerpadlo účinněji řídí a optimalizuje výkon motoru. Výsledkem je zvýšení produktivity až o 26 % a snížení spotřeby paliva až o 12 % (v závislosti na zvoleném režimu).

Systém D-ECOPOWER používá devět snímačů k stanovení hydraulického výkonu potřebného k provedení konkrétního úkonu a přesně řídí požadované množství oleje, namísto nepřetržitého vhánění fixního množství, čímž se zvyšuje účinnost systému. Hydraulický systém a výkon motoru jsou plně optimalizovány a synchronizovány, což dále snižuje ztráty v systému.

Vylepšená zpětná vazba (prostřednictvím joysticku, poznámka redakce) obsluze ve výsledku dovoluje nejen přesnější ovládání stroje, ale též snižuje únavu operátora. Práce je plynulejší, což se projeví především při opakovaných pohybech otoče nebo podkopu.

Technické parametry rypadla Doosan DX350LC-7
Technické parametry rypadla Doosan DX350LC-7

Nová generace motoru Doosan DL08 Stage V

Aby byly splněny emisní předpisy pro motory Stage V, je nové rypadlo DX350LC-7 poháněno dieselovým motorem Doosan DL08 nejnovější generace, který poskytuje výkon 209 kW při 1800 ot./min. Motor přináší nové řešení překračující požadavky předpisů emisní normy Stage V bez recirkulace výfukových plynů (EGR). Díky tomu má více vzduchu během spalování, vyšší teplotu procesu a výrazně nižší množství produkovaných pevných částic. To je kombinováno s vysoce účinnou technologií následného zpracování DOC/DPF+SCR, která zajišťuje minimální emise.

Díky nové technologii byla potřeba údržby filtru pevných částic (DPF) výrazně omezena, přičemž prakticky není nutná, dokud stroj nedosáhne 8000 provozních hodin.

Modelem DX350LC-7 se společnost Doosan pokouší zajistit, aby produktivita a ochrana životního prostředí šly ruku v ruce. Zvýšená „palivová účinnost” motoru DL08 v kombinaci s novým hydraulickým hlavním ventilem a novou generací inteligentního řízení výkonu SPC3 přináší ve srovnání s předchozí generací stroje celkové zvýšení palivové účinnosti o 10 % v režimu S a o 6 % v režimu P+.

Jedná se o dva z celkem čtyř režimů výkonu, které jsou u modelu DX350LC-7 k dispozici. To pomáhá zjednodušit obsluhu nového rypadla ve srovnání s komplexnějším výběrem osmi režimů výkonu a kombinací SPC u předchozí generace stroje. Obsluha může nastavit režim výkonu (P+, P, S nebo E) v jednosměrném i obousměrném pracovním režimu.

Zvýšené pohodlí a ovladatelnost

Nová kabina modelu DX350LC-7 – kromě toho, že vyniká prostorností a ergonomií – vylepšuje pohodlí obsluhy a snadnost ovládání na dosud nevídanou úroveň. Inovovaná kabina je vybavena kvalitním sedadlem a standardně nabízí více funkcí než jiné stroje na trhu, což zajišťuje vynikající ovladatelnost a vysokou přesnost při veškerých aplikacích.

Klíčové nové funkce v kabině

  • Nový 8palcový dotykový barevný LCD panel na přístrojové desce, který poskytuje více informací prostřednictvím o 30 % větší obrazovky.
  • Integrovaný stereo systém.
  • Inteligentní systém bezklíčkového startování (volitelně).
  • Vylepšený design interiéru kabiny.
  • Ultrazvuková zvuková detekce překážek (volitelně).
  • LED světla (volitelně).
  • Boční ochrana (volitelně).
  • Vzduchový kompresor (volitelně).

360° kamery standardně poskytují plnou viditelnost kolem rypadla a umožňují obsluze pozorovat oblast v okolí stroje z ptačí perspektivy. Pole kamer zahrnuje přední kameru, dvě postranní kamery a zadní kameru. Displej kamery je oddělen od měřicího panelu.

Na novém modelu DX350LC-7 je už z výroby nainstalován nejmodernější bezdrátový systém pro sledování vozového parku DoosanConnect. Tento systém nabízí webové rozhraní pro správu vozového parku, které je velmi užitečné pro sledování výkonu, zabezpečení strojů a preventivní údržbu. Je k dispozici jako standardní funkce u všech nových rypadel Doosan (od 14 tun), u všech nových kolových nakladačů a kloubových damprů Doosan.

Foto: Doosan
 

Nové

Představujeme GNSS Nivel Point 3

Zveřejněno 29.4. Zajímáte se o to, jak zpřesnit a zrychlit průběh stavebních prací a dosáhnout tak špičkové efektivity? Potřebujete všestranný a výkonný GNSS přijímač, který vám umožní změřit nebo vytyčit bod či vlastnickou hranici? Nivel Point 3 od společnosti 3gon… celý příspěvek

Systém Digga HALO: vychytávka zpřesňující vrtání

Zveřejněno 24.4. Při vrtání ovlivňuje lidský faktor zásadním způsobem finální výsledek. Pro dokonalý vrt je potřeba nejenom vrták dobře nasměrovat na začátku, ale též v průběhu práce si musíme dát pozor na odklon od kolmice. Jednoduché a zároveň velice efektivní… celý příspěvek

Novinky v ASbud Česká Republika. Rekonstrukce zázemí a partnerství s John Deere

Zveřejněno 23.4. Známý prodejce stavební techniky ASbud ze Zlínského kraje se může zkraje roku pochlubit hned několika novinkami. Tou nejvýznamnější je fakt, že společnost podepsala dohodu s celosvětově uznávaným výrobcem John Deere o výhradním zastoupení ve věci… celý příspěvek