Profibagr.cz - Náhradní díly pro stavební a zemědělskou techniku
Dnes je 17.5. – svátek slaví Aneta

Moderní super kompaktní midirýpadla KOMATSU

Zveřejněno: 18. 10. 2008

Značka KOMATSU dlouhodobě zaujímá na celosvětovém trhu první místo v produkci pásových rýpadel, minirýpadel a kompaktních rýpadel. Na loňském veletrhu Bauma 2007 představila dva nové modely super kompaktních rýpadel PC88MR-6 a PW98MR-6. Díky společnosti KUHN – Bohemia, výhradnímu dovozci do České republiky – můžete tyto stroje najít i na českém trhu. Současně se nově objevuje i menší model PC80MR-3.

Značka KOMATSU již léta patří k průkopníkům kompaktního pojetí rýpadel, minirýpadel a nyní i midirýpadel a to ve třídě 8–9 tun hmotnosti. Stroje ve hmotnostní třídě blízké populárním rýpadlo-nakladačům nabízí nesporné přednosti 100% rýpadla s otočí 360°, vysokého výkonu, přesnosti a univerzálnosti.

Kolové provedení strojů či pásové na gumových pásech či tzv. road linerech umožňují bezproblémový pohyb na hotových vozovkách bez nebezpečí jejich poškození. Vývoj na západoevropských trzích jasně ukazuje tendenci orientace trhu na takovéto stroje.

Výkonný nízkoemisní motor

Midirýpadla KOMATSU jsou osazena přeplňovanými motory KOMATSU, které zajišťují požadovaný výkon při minimální spotřebě paliva. Pokroková technologie umožňuje splnění nejnáročnějších požadavků na minimální hluk a emise.


Midirýpadlo KOMATSU typ PW98MR-6

Pokrokový hydraulický systém

Stroje využívají vynikajícího osvědčeného systému CLSS (Closed Load Sensing Systém), který uzavřeným vnitřním hydraulickým okruhem se systémem Load Sensing, hnaný hlavním hydraulickým čerpadlem s proměnlivým průtokem, poskytuje hladký a perfektně synchronizovaný průběh všech kombinovaných operací. Tento systém garantuje maximální produktivitu při minimální spotřebě paliva.


Midirýpadlo KOMATSU typ PW98MR-6 – kolový podvozek

Pohodlí obsluhy

Minirýpadla KOMATSU jsou navržena s ohledem na všechny, i ty nejmenší detaily. Pozice řidiče poskytuje maximální pracovní pohodlí. Snadná přístupnost, pohodlí, ergonomicky uspořádané ovládací prvky, efektivní zobrazení všech důležitých funkcí a vynikající výhled. Kabina poskytuje vysoký stupeň pohodlí obsluhy a vynikající výhled do pracovního prostoru stroje. Nový netradiční posuvný systém otevírání dveří u obou modelů slibuje snadné operace i ve stísněných prostorách přičemž minimalizuje možnost poškození otevřených dveří.


PPC proporcionální ovládání

Jednoduchost obsluhy charakterizuje midirýpadla KOMATSU jako stroje, jež nutně nevyžadují jen zkušeného řidiče. Jednoduché a jasné ovládání ve všech ohledech je snadno pochopitelné a ergonomicky uspořádané. Hladké a pravidelné reakce hydraulického systému a vynikající výhled do pracovního prostoru jsou rysy určující maximální výkon i v nejnáročnějších operacích.


Typ PC88MR-6 – pásový podvozek

Univerzální použití a snadná údržba

Díky velké tažné síle mohou stroje pracovat snadno v jakýchkoliv požadovaných podmínkách. Široký úhel natočení výložníku poskytuje obsluze možnost pracovat bez problémů v přítomnosti různých překážek či podél zdi. Zkrácená záď zakončená zadním protizávažím chrání tělo stroje před nejrůznějším poškozením a poskytují stroji velkou stabilitu během práce.

Běžná údržba trvá pouze několik málo minut, je jednoduchá a nevyžaduje použití žádného speciálního nářadí. Konstrukce strojů umožňuje provádění údržbových prací po otevření dvou krytů, které mohou být otevřeny i v omezených prostorech.


Midirýpadla se zkrácenou zádí typu MR

Oba nové modely jsou řešeny v duchu minirýpadel Komatsu řady MR se zkrácenou zádí otočného svršku stroje. Tyto stroje jsou konstrukčně řešeny tak, aby mohly pracovat v bezprostřední blízkosti různých překážek a záď otočného svršku prakticky nepřesahuje přes průjezdní šíři pásů stroje.

Stroje mohou být vybaveny přídavným protizávažím, které ještě zvýší jejich nosnost. Obsluha stroje se proto nemusí obávat o poškození zadní části otočného svršku a může se plně věnovat práci podkopového zařízení.


Menší model PC80MR-3 – pásový podvozek

Volba podvozku

Všestrannost midirýpadel je zvýrazněna možností volby několika typů podvozků. Základní rozdělení na kolové a pásový se promítá již do označení typu strojů (PW – kolové a PC – pásové stroje). Stroje s kolovým podvozkem jsou obvykle pro náš český trh vybaveny dvoumontáží kol, řiditelnými oběma nápravami včetně funkce krabího chodu, přední radlicí a zadními opěrami. Čtyři rychlostní stupně umožňují pojezdovou rychlost až 30 km/h.

Stroje na pásovém podvozku jsou standardně vybaveny přední radlicí a dávají možnost volby ocelových pásů šíře 450 a 600 mm, či pryžových pásů či moderních silničních pásů tzv. road linerů, jež spojují předností obou předešlých koncepcí.

Stroje mohou být vybaveny jedno- či dvoudílným výložníkem, násadami různých délek a přídavnými okruhy pro celou řadu pracovního zařízení. Tato rýpadla tak mohou sloužit i jako universální nosiče nářadí a ve spojení s rychloupínákem jsou neocenitelnými pomocníky především pro práce ve městech či v omezeních prostorech.

Foto: Archiv firmy
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Inspirujících 30 let společnosti NorWit. Z garážové firmy k respektovanému dodavateli stavební techniky

Zveřejněno 17.5. Společnost NorWit, s.r.o., která patří k zavedeným tuzemským dodavatelům stavební techniky, oslaví brzy 30 let na trhu. Její historie je příběhem o tom, jak se z garážové firmy založené na počátku devadesátých let postupně stala respektovaná… celý příspěvek

Za novinkami JCB do předváděcího centra v Anglii

Zveřejněno 15.5. Světoznámý výrobce stavebních strojů JCB letos ohlásil uvedení hned několika produktových novinek na trh. Jejich premiéru pro média pojal ve slavnostním stylu, když do svého továrního předváděcího centra v Anglii pozval novináře z celého světa. Ve… celý příspěvek

Přivítejme řadu F-LINE. Černý kůň v segmentu nákladních vozidel pro stavebnictví vstupuje na trh

Zveřejněno 13.5. V České republice prostřednictvím oficiálního importéra značky Ford Trucks, společnosti F TRUCKS a.s., začíná prodávat dlouho očekávaná řada nákladních vozidel F-LINE. Nové modely budou dostupné jako silniční nákladní vozidla, vozidla pro… celý příspěvek