Dnes je 16.12. – svátek slaví Albína

Komatsu uvádí na trh nový pevný dumper HD1500-8

Zveřejněno: 9. 10. 2018

Pevný sklápěč Komatsu HD1500-8 kombinuje nové, vylepšené a špičkové vlastnosti s originálním designem Komatsu a nejnovějšími technologiemi, které zákazníkům přinášejí bezkonkurenční hodnotu. Díky nízké spotřebě paliva, prvotřídnímu komfortu obsluhy, vylepšeným bezpečnostním prvkům dosahuje nový HD1500-8 nejvyšší úrovně produktivity, spolehlivosti a bezpečnosti.

Předcházející verze dumperu (HD1500-7), ilustrační foto

Klíčové komponenty, jako je řídicí jednotka, převodovka a zadní náprava, byly navrženy podle nejnovějších technologií a standardů, které majitelům umožňují snížit náklady na opravy a provoz.

Komatsu také využil nejnovějších poznatků v oblasti informačních technologií (ICT), aby dále zlepšoval spolehlivost modelu HD1500-8, zvýšil bezpečnost operátora, produktivitu a efektivitu.

Jsme hrdí na to, že jsme představili model Komatsu HD1500-8 a s potěšením oznamujeme, že tento pevný dumper má certifikaci CE a je nyní k prodeji v Evropě,” říká Jeroen De Roeck, produktový manažer společnosti Komatsu Europe. „Jedná se o zcela nový stroj, který byl znovu navržen s použitím principů vyvinutých Earth Moving Equipment Safety Round Table (EMESRT) za účelem zajištění nejvyšších bezpečnostních standardů.

Nejnovější telematika KOMTRAX Plus umožňuje rozšířené sledování vozového parku prostřednictvím satelitu a bezdrátové sítě LAN. Uživatelé mohou analyzovat data stroje včetně stavu komponentů ze vzdáleného místa. Díky tomu, že jsou tyto důležité informace snadno dostupné, je KOMTRAX Plus účinným nástrojem pro maximalizaci produktivity a snížení provozních nákladů.

Ve standardní výbavě nechybí systém Komatsu KomVision. Systém obsahuje 6 kamer s vysokým rozlišením a na monitoru v kabině lze sledovat stroj z ptačí perspektivy. Odstraňuje tak mrtvé úhly na zadní a boční straně stroje.

Výkon a spotřeba paliva

Model HD1500-8 pohání šestnáctiválcový výkonný motor Komatsu SDA16V159-3, jehož jmenovitý výkon je 1 175 kW/1 576 HP při 1 900 ot./min. Motor poskytuje lepší zrychlení a vyšší jízdní rychlost. Nejnovější energeticky úsporné technologie společnosti Komatsu „On Demand”, jako jsou například variabilní olejová čerpadla pro řízení stroje a zvedání korby, také snižují spotřebu paliva a udržují vysokou produktivitu. K dispozici je též nově navržená sedmistupňová automatická převodovka s volitelným převodovým poměrem. Operátor může snadno přepínat mezi provozními režimy, v závislosti na podmínkách a profilech silničního provozu je vybrána volba „Power” nebo „Economy” a světelná signalizace úspory paliva ECO na monitoru v kabině dále napomáhá přehledu operátora o úsporném provozu.

Efektivita motoru je kombinována s elektronicky řízenými technologiemi navrženými pro optimalizaci provozu.

K-Atomics převodovka s plně automatickým řazením optimálního rychlostního stupně v závislosti na rychlosti, otáčkách a zvoleném rychlostním stupni optimalizuje záběr spojky pro hladší posun k dalšímu – nejvhodnějšímu rychlostnímu stupni bez ztráty točivého momentu. Komatsu Automatic Retard Speed Control (ARSC) umožňuje obsluze snadno nastavit rychlost jízdy při sjezdu nebo stoupání.

Spolehlivost a životnost

Komponenty v kritických oblastech hlavního rámu jsou vyrobeny z lité oceli. Systém PLM (Payload meter) sleduje váhu a objem naloženého materiálu. Naložená hmotnost se zobrazuje v reálném čase, a to jak na monitoru v kabině, tak i na vnějších svítilnách, čímž je informován operátor nakládacího stroje o množství naloženého materiálu. Tento systém pomáhá snížit provozní náklady a prodloužit životnost pneumatik, brzd a dalších komponentů.

Pohodlná údržba a servis

Odpojovač baterií je umístěn na levé straně vozidla a je přístupný z úrovně země. Servisní místa se pohodlně nachází na spodní části stroje, usnadňují výměnu motorového oleje, chladicí kapaliny, převodového oleje, oleje pro údržbu řízení a oleje pro chlazení brzd. Umístění filtrů je centralizované a systém centrálního mazání automaticky dodává mazivo na každý bod po uplynutí předem stanoveného časového úseku. Napnutí hnacího řemenu ventilátoru chlazení motoru je udržováno pomocí kladky automatického napínání v závislosti teplotě chladicí kapaliny.

Pohodlnost a bezpečnost

Komatsu HD1500-8 disponuje nově ergonomicky navrženou prostornou kabinou poskytující pohodlné ovládání stroje a příjemné prostředí pro operátora. Vzduchem odpružená vyhřívaná sedačka potažená příjemnou látkou je nastavitelná podle hmotnosti a výšky obsluhy. Tlumí vibrace přenášené z podlahy kabiny a pomáhá snížit únavu obsluhy. Vibrace eliminuje také uložení kabiny na velkých viskózních tlumičích a zavěšení předních kol typu McPherson vzpěr s hydropneumatickými tlumiči.

Tyto funkce, kombinované se zpětnou vazbou, systémy monitorování, centralizovanými místy údržby, činí stroj HD1500-8 bezpečný pro provoz, údržbu a práci.

Autor: Milan Jedlička, přeloženo z TZ
Foto: Komatsu

Oborové členění

Nové

Budoucnost úklidových technologií má jméno COMAC. Mimořádně účinný zametač CS 140 T EU6 si poradí bez vody

Zveřejněno 14.12. Společnost MTM Tech s.r.o. uvádí na český trh dvě novinky předního výrobce úklidové techniky COMAC, které zcela jistě zaujmou odbornou i laickou veřejnost. Důvodem očekávaného zájmu je patentovaná technologie pro čištění komunikací TwinAction System… jít na článek

Dotační program na stavební techniku

Zveřejněno 13.12. Chystáte se pořídit novou stavební techniku anebo o těchto investicích uvažujete? Českomoravská záruční a rozvojová banka (ČMZRB) a Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) nabízí dotační program na podporu rozvoje malých a středních podnikatelů. Řadě… jít na článek

Traktorbagr Cat 444F s úpravami, nad kterými zůstává rozum stát

Zveřejněno 11.12. Na konci roku jsme pro vás v časopise Stavební technika připravili hned několik novinek. Jednou z nich je nová rubrika Vaše technika, kde bychom rádi představovali zajímavé stroje našich čtenářů. První stroj, který vám dnes představíme, je rýpadlo… jít na článek