Profibagr.cz - Náhradní díly pro stavební a zemědělskou techniku
Dnes je 17.5. – svátek slaví Aneta

Jungheinrich se dvěma novými elektrickými vysokozdvižnými vozíky s protizávažím

Zveřejněno: 14. 10. 2008

V létě 2008 uvedla firma Jungheinrich na trh dvě nové konstrukční řady elektrických vysokozdvižných vozíků s protizávažím. Na veletrhu CeMAT byly tyto vozíky představeny s bočním přístupem k baterii, elektrickým řízením a novým konceptem obsluhy.

Nejnovější generace třífázové techniky zajišťuje při konstantně nízké spotřebě velmi vysoký výkon překládky nových elektrických vysokozdvižných vozíků s protizávažím Jungheinrich.

Čelní vozík konstrukční řady EFG 213-220 (tříkolový) a čelní vozík konstrukční řady316-320 (čtyřkolový)

Jungheinrich představil na veletrhu CeMAT 2008 mezinárodní odborné veřejnosti dva nové elektrické vysokozdvižné vozíky s protizávažím. Jedná se o čelní vozík konstrukční řady EFG 213-220 (tříkolový) a 316-320 (čtyřkolový), které byly následně v létě 2008 uvedeny na trh. Vysokozdvižné vozíky mohou zvedat náklad do hmotnosti 2.000 kg do výšky až 6.500 mm. Špičková rychlost vozíků je 17 km/h.

Díky nasazení nejnovější generace ekologické technologie třífázové techniky Jungheinrich mají elektrické vozíky velmi dobrou účinnost při konstantně nízké spotřebě.

Nízké náklady na energii jsou díky rekuperaci při brždění ještě dále sníženy, takže výměna baterie u většiny aplikací není nutná v průběhu dvou směn.

Management baterie v jedno a dvousměnném provozu

Firma Jungheinrich vyvinula pro jedno a dvousměnný provoz profesionální management baterie. Tak je např. možné po otevření bočních dvířek po směně baterii jednoduše dobít nebo doplnit vodu. Pomocí ručního vidlicového vozíku je možno bočně vysunout až na doraz, a tak zpřístupnit pro jednoduchou údržbu. Speciální pojistka baterie znemožní pojezd s nezajištěnou baterií.

Integrovaný nabíjecí přístroj s řídicí jednotkou, tzv. „integrovaný nabíjecí přístroj”, kontroluje mj. stav elektrolytu a teplotu baterie. Při poruše funkce vysílá výstrahu. Tento integrovaný nabíjecí přístroj umožňuje flexibilní a šetrné nabíjení kdekoliv. „To značně prodlužuje životnost baterie”, uvádí Dr. Tobias Harzer, vedoucí produktového managementu a marketingu vysokozdvižných vozíků s protizávažím Jungheinrich, „a šetří tak uživateli peníze!

Management baterie ve třísměnném provozu

Pokud při intenzivním nasazení, zvláště ve třísměnném provozu, je nutno ve vozíku vyměnit baterii, je tato výměna díky flexibilnímu bočnímu vyjímání rychlá a bezpečná. Jednoduchou aintuitivní výměnu je možno realizovat ručním vidlicovým nebo elektrickým nízkozdvižným vozíkem, jeřábem nebo vysokozdvižným vozíkem s vynaložením malé síly. Vlastní vedení, příslušné dorazy a pojistky v koncových polohách zajišťují bezpečné vyjímání baterie.

Ergonomie pro celý obor

Téma ergonomie je při vývoji vozíků Jungheinrich psáno velkým písmem. Poprvé u těchto vozíků použité elektrické řízení zaručuje příjemnější obsluhu vozíku. Díky odstranění hydraulických komponentů v oblasti kolen získává řidič více prostoru pro nohy. U sloupku řízení je možno plynule nastavit výšku i sklon, takže každý řidič může jeho polohu přizpůsobit svým osobním potřebám.

Výrazně zlepšená ergonomie u konstrukčních řad EFG 213-220 a 316-320 se vyznačuje nižšími ovládacími silami, menším počtem otáček volantu a menším volantem. „Naše vysokozdvižné vozíky této generace přesvědčují nejen značně zvýšeným výkonem překládky”, uvádí pan Harzer dále, „ale svým celkovým konceptem jsou příkladem ergonomie pro celý obor!

Kompletně nový koncept obsluhy pákami SOLO – nebo MULTI-PILOT

Nové elektrické vysokozdvižné vozíky s protizávažím Jungheinrich mají kompletně nový koncept obsluhy, volitelně pákami SOLO- nebo MULTI-PILOT. Tyto páka jsou integrovány do loketní opěrky s nastavitelnou délkou a výškou. SOLO-PILOT je vybaven pouze jednou, jedním prstem ovladatelnou pákou (fingertip control). Společně s přepínačem směru pojezdu je SOLO-PILOT umístěn v ovládání hydrauliky. MULTI-PILOT, u kterého jsou v jednom joysticku integrovány všechny obslužné prvky, byl pro obě řady vyvinut kompletně nově. Řidič může navíc volit z 5 pracovních programů. Vozík lze tak individuálně nastavit téměř na každou aplikaci.

Tzv. „Floating Cab” je modul řidiče, uložený pružně v rámu. Toto uložení absorbuje rázy, vzniklé nerovností podlahy. Díky tomu je dosaženo nízké úrovně vibrací el. vysokozdvižného vozíku s protizávažím Jungheinrich, což prospívá hlavně řidiči.

Bezpečný provoz elektrických vysokozdvižných vozíků s protizávažím Jungheinrich

Vozíky EFG 213-220 resp. 316-320 se vyznačují robustní konstrukcí. Uzavřený rám i pod baterií přináší zřetelné zvýšení stability vozíku. Velmi dobrá stabilita proti překlopení vozíku EFG 316-320 je podpořena vysoko uloženou kyvnou nápravou. Díky vysokému uložení nápravy v protizávaží se snižuje přirozené boční naklápění vozíku. To podstatně přispívá k bezpečnému ovládání vozíku. Kromě konstrukčně podmíněných bezpečnostních hledisek zajišťují přidané funkce pocit bezpečnosti řidiče el. vysokozdvižného vozíku s protizávažím Jungheinrich. Standardem je snížení rychlosti jízdy dle úhlu řízení (Curve Control) a indikace rychlosti pojezdu.

Tři asistenční systémy řidiče dále zvyšují bezpečnost obsluhy vozíku. Např. Access Control je systém, který aktivuje vozík teprve po určité sekvenci bezpečnostních mechanizmů (sepnutý spínač sedačky, bezp. pás). Systém Drive Control je založen na systému Curve Control, který je u el. vozíků Jungheinrich úspěšně integrován již cca 10 let. Zároveň s omezením rychlosti v zatáčce je rychlost pojezdu omezována od definované výšky zdvihu. Asistenční balík Lift Control pro bezpečnou manipulaci s nákladem navíc redukuje rychlost naklápění od definované výšky zdvihu, integrovaný boční posuv se v případě potřeby přesune do předprogramované střední polohy a je zobrazen sklonu sloupu.

Foto: Jungheinrich (ČR) s.r.o.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Inspirujících 30 let společnosti NorWit. Z garážové firmy k respektovanému dodavateli stavební techniky

Zveřejněno 17.5. Společnost NorWit, s.r.o., která patří k zavedeným tuzemským dodavatelům stavební techniky, oslaví brzy 30 let na trhu. Její historie je příběhem o tom, jak se z garážové firmy založené na počátku devadesátých let postupně stala respektovaná… celý příspěvek

Za novinkami JCB do předváděcího centra v Anglii

Zveřejněno 15.5. Světoznámý výrobce stavebních strojů JCB letos ohlásil uvedení hned několika produktových novinek na trh. Jejich premiéru pro média pojal ve slavnostním stylu, když do svého továrního předváděcího centra v Anglii pozval novináře z celého světa. Ve… celý příspěvek

Přivítejme řadu F-LINE. Černý kůň v segmentu nákladních vozidel pro stavebnictví vstupuje na trh

Zveřejněno 13.5. V České republice prostřednictvím oficiálního importéra značky Ford Trucks, společnosti F TRUCKS a.s., začíná prodávat dlouho očekávaná řada nákladních vozidel F-LINE. Nové modely budou dostupné jako silniční nákladní vozidla, vozidla pro… celý příspěvek