Profibagr.cz - Náhradní díly pro stavební a zemědělskou techniku
Dnes je 5.5. – svátek slaví Klaudie

Jeřáby Liebherr na veletrhu INTERMAT 2006

Zveřejněno: 22. 8. 2006

Společnost LIEBHERR představila na Mezinárodním veletrhu INTERMAT 2006 řadu nových strojů. Mezi ně bezesporu patřily jeřáby. Konkrétně šlo o terénní jeřáb s 72 metrovým teleskopickým ramenem LTM 1200-5.1, věžový jeřáb EC-B Flat-Top, 100 tunový teleskopický a zvolna se pohybující jeřáb LTR 1100 a v neposlední řadě rychlostavitelný jeřáb 42 K.1. O něm více.

Nový rychlostavitelný jeřáb 42 K.1 má mnoho konstrukčních předností

Nově vyvinutý rychlostavitelný jeřáb Liebherr 42 K.1 v porovnání se svým předchůdcem 42 K přináší u stejného špičkového zatížení v rámci celé křivky zatížení vyšší zatěžovací moment. Při vývoji 42 K.1 byla zvláštní pozornost věnována těmto oblastem: kinematika kloubového vybavení, manipulace při montáži a vzdušná montáž výložníku.


Jeřáby Liebherr na veletrhu INTERMAT

Schopnost vertikálního a horizontálního přizpůsobení

42 K.1 je extrémně přizpůsobivý. Na výběr je sedm výšek háku mezi 12 a 26 m – čtyř výšek do 20 m je dosaženo vyložením standardní věže a tří dalších použitím dodatečných dílů. S teleskopickou výškou háku jen 12 m může být tento rychlostavitelný jeřáb snadno použit i pod dálkovým vedením nebo jinými nízkými překážkami. Nový jeřáb je také se čtyřmi různými délkami vyložení mezi 25,5 m a 36,0 m maximálně variabilní i v horizontálních polohách. K tomu se přidává příkré postavení výložníku 30° a vyhýbací poloha výložníku 45°.

Pojízdný ve stojaté poloze na úzkých staveništích

V novém provedení je tento jeřáb pojízdný ve stojaté poloze a bez zvláštních pomocných prostředků může s přímo postavenou věží vjet na úzká staveniště. Tak může jeřáb 42 K.1 plně využít svůj akční potenciál prakticky v každé situaci na staveništi. Ovládání jeřábu ve stojaté poloze je podporováno úhlem natočení přední nápravy 90° a krátkým rozvorem.


Nový rychlostavitelný jeřáb 42 K.1

Rychlá a snadná montáž

S novou, komfortní kinematikou kloubového vybavení se jeřáb 42 K.1 samočinně pomocí transportních os zvedne na vřetena. Mnoho osvědčených detailů bylo převzato ze stavební řady TT, k tomu patří poloautomatické ústrojí s protizávažím a automatické centrování protizávaží, rovněž i rychlé spojení a rychlá kinematika kloubového vybavení.

Efektivní vzdušná montáž výložníku

Velká pozornost byla u nové konstrukce věnována úzkému průběhu křivky vzdušné montáže. Na velmi úzkých staveništích může být trojnásobně sklopný výložník o délce 36,0 m po montáži dílů věže ve velké výšce vyložen nad možné překážky.

Podvozek s vlastním pojezdem

Pro těžký terén je možno použít rychlostavitelný jeřáb Liebherr 42 K.1 na zvolna se pohybujícím pásovém podvozku. Přemístění se na různá místa i přes nejrůznější překážky, nečiní této variantě žádné problémy.

Od podzimu roku 2004, kdy přišla první objednávka na Liebherr 42 K.1, opustilo výrobu v Biberach již více než 100 těchto jeřábů a jsou stále častěji používány především na stavby mostních konstrukcí a obytných domů.


1 Z tiskových podkladů společnosti LIEBHERR a za odborné konzultace s Radkem Kovalíčkem přeložila Mgr. Helena Hejhálková
Autor: Mgr. Helena Hejhálková
Foto: Archiv firmy
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

ZANDT cargo představil inovace na veletrhu MAWEV 2024

Zveřejněno 3.5. Na veletrhu MAWEV, který se konal v první polovině dubna v Rakousku, představila firma ZANDT cargo hned osm exponátů. Na výstavní ploše 400 m² byly k vidění přívěsy a návěsy pro těžké náklady, zemní práce, likvidaci a manipulaci s materiálem. celý příspěvek

Profesionální světlo pro profesionální práci

Zveřejněno 25.4. Investice do kvalitních přídavných světlometů se v podobě zvýšené produktivity a efektivity práce mnohonásobně vrátí. Při setmění se práce nemusí nutně zastavit a v klidu lze dodržovat termíny 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. celý příspěvek

Variantné modulárne riešenia kompaktného nakladača Valet 150 a jeho prídavných zariadení

Zveřejněno 3.4. Kompaktný nakladač Valet 150 vznikol v rámci vývojového projektu na Ústave automobilového inžinierstva a konštruovania Strojníckej fakulty Slovenskej Technickej Univerzity v Bratislave. Postupne vznikali variantné riešenia tohto mobilného pracovného… celý příspěvek