Dnes je 23.3. – svátek slaví Ivona

Hutnící stroj AV 70-2 poprvé prodaný v České republice

Zveřejněno: 6. 5. 2008

Dne 11. března jsme se sešli s novopečenými majiteli hutnícího stroje AV 70-2, pány Jaromírem Mičulkou a Milošem Moskvou v jejich firmě v Ostravě. Zde jsme s nimi pohovořili nejen o hutnícím stroji AV 70-2, ale i o tom, proč stroj koupili právě od společnosti WAY MORAVA, s.r.o. Zajímavý byl i jejich pohled na vývoj stavebnictví na Ostravsku.

O hutnícím stroji AV 70-2 jsme psali v minulém čísle Stavební techniky1), kde nám byl představen společností AMMANN, která ho vyrábí a chystá se ho vystavovat na Stavebních veletrzích v Brně. Pro redakci tak bylo velmi zajímavé tento stroj vidět a zjistit, jaké zkušenosti s ním mají jeho uživatelé.


Před tandemovým válcem AV 70-2 stojí na dvoře svojí firmy novopečení majitelé stroje – zleva pan Jaromír Mičulka a Miloš Moskva

Co Vás vedlo k tomu, abyste si pořídili hutnící stroj AV 70-2?

Rozšiřují se nám zakázky, kde je třeba práce menšího rozsahu, plochy jsou často členité. A právě tandemový válec AV 70-2 ukázal, že tyto zakázky dobře zvládá a doplnil náš vozový park.

Základní parametry válce jsou srovnatelné s konkurenčními výrobky a jsou optimalizovány pro vysoký hutnící výkon na asfaltových vrstvách včetně hůře hutnitelných modifikovaných asfaltů. Průměr běhounu 1150 mm, šířka běhounu 1450 mm a rovnoměrné zatížení na přední a zadní běhoun 3475 kg. To dává dobré předpoklady pro tvorbu kvalitního hutněného povrchu s vysokou rovinností a bez rizika příčných trhlin.

Proč jste stroj koupili právě přes WAY MORAVA, s.r.o. a rozhodli se pro stroj od společnosti AMMANN?

Se společností WAY MORAVA, s.r.o. pracujeme již několik let, koupili jsme od ní stroje různých značek a máme s ní velmi dobré zkušenosti. I v případě hutnícího stroje AV 70-2 nám vyšli vstříc. Nejdříve jsme měli jeden měsíc stroj k užívání a mohli si ho odzkoušet. Splňoval přesně ty požadavky, které jsme potřebovali. Výrobců hutnících strojů je samozřejmě více, ale pro nás je při rozhodování o koupi stroje velmi důležitý záruční a pozáruční servis. V případě stroje AMMANN je zajištěn v Ostravě Porubě(10 km od sídla firmy). A co více? Nemusíme se strachovat, že nás, v případě odstávky stroje, což se samozřejmě může stát a obyčejně se stává v nejméně vhodnou dobu, nechají na holičkách. Na dobu opravy nabídnou stroj jiný. Prostě dostali jsme velmi dobré podmínky.


Strojník tandemového válce AV 70-2 na dvoře majitelů

Kdo a jak se bude o stroj starat?

Stroj má již svého hlavního strojníka. V případě, že by nemohl na stroji pracovat, máme připraveny dva náhradníky. A co se týká starosti o stroje, tak to byste se divili. Chlapi se u nás o stroje starají jako o své. Dokonce v nich, když je po směně, vytřou. To víte, tráví v nich mnoho hodin. Jinak tento stroj čeká standardní servis po 50 a 500 moto hodinách.

Jak se Vám jeví stavební situace na Ostravsku?

V letech 1998–99 zakázky na Ostravsku pořádně nebyly. Ostravsko stagnovalo. Byly to šílené roky. Dokonce jsme uvažovali, že firmu zavřeme. Nyní je situace jiná. Práce přibývá. Není však dostatek kvalifikovaných lidí. Výjimkou není, že nám zakázky přijíždějí zhotovit firmy z Polska. To víte, ti lidé, co nechtějí dělat, tak prostě dělat nebudou. Dále se v novinách píše a v televizi neustále mluví o průměrné mzdě, ale velmi málo se někdo doví, že na tuto super hrubou mzdu dosáhne jen 1/3 obyvatelstva.

Také si zaměstnanci často myslí, že jsou málo placeni. Je dobře, že konečně na pásce vidí super hrubou mzdu. Mnohem více si uvědomují, kolik na jejich výplatu zaměstnavatel musí mít a kolik se vlastně odvádí do státní pokladny.Dost nás také zlobí zvyšování cen pohonných hmot. V okolních zemích je cena již nižší. Dolar jde v ČR dolů, koruna posiluje, takže by automaticky cena za ropu měla jít rovněž dolů, ale u nás se děje pravý opak. Někdo z nás neustále dělá hlupáky a vytahuje z lidí zbytečně peníze, aby měl ještě větší zisky, než má. Takže na Ostravsku se většinou vydělává jen na vlastní spotřebu.


Strojník tandemového válce AV 70-2 předvádí tzv. Krabí chod

Krátce o společnosti MIČULKA-MOSKVA údržba vozovek

Tato společnost sídlí v Ostravě a působí zde, ale i v mnoho dalších městech a vesnicích Moravskoslezského kraje, již od roku 1991 a v současné době zaměstnává okolo 40 lidí. V počátku se zaměřila zejména na zámečnické a údržbářské práce a částečně i na opravy komunikací. Postupně se však výhradně specializovala na výstavbu a opravu komunikací, zpevněných ploch a chodníků, na inženýrské sítě, ale také na jejich čištění a údržbu v létě i zimě. Neustále rozšiřuje svůj vozový park, o čemž svědčí i nákup hutnícího stroje AV 70-2, a to je jedna z cest, která jí napomáhá ke zkvalitnění úrovně práce.

1 Ing. Luboš Doležal: Premiéra sedmitunových vibračních válců bude v Brně na IBF 2008, Stavební technika 1/2008.
Autor: Helena Hejhálková
Foto: Helena Hejhálková

Nové

Volvo Trucks přináší další vylepšení pro úsporu paliva

Zveřejněno 22.3. Modernizované vznětové motory D11 a D13 od Volvo Trucks pro vozidla Volvo FH, FM a FMX splňují nové předpisy Euro 6 Step D a přinášejí řadu vylepšení, díky nimž dopravci sníží náklady na palivo. jít na článek

Extrémní podmínky i výška. To je servis jeřábů Liebherr při stavbě nejvyššího mrakodrapu v Evropě

Zveřejněno 13.3. Nejvyšší mrakodrap Evropy a Ruska, Lakhta Center, nacházející se v Petrohradu ve čtvrti Lakhta na břehu Finského zálivu, je budova o výšce 462 metrů a mající 87 pater. Byla postavena mezi roky 2012 až 2018 pomocí speciálních jeřábů Liebherr. Máme… jít na článek

Od Poclainu k Dháčkům. Výroba prvních rypadel v Martině

Zveřejněno 12.3. Ve spolupráci se externím redaktorem Tomášem Straňákem a jeho týmem jsme pro vás připravili exkluzivní seriál na pokračování, ve kterém vám postupně představíme celou historii výroby populárních československých hydraulických rýpadel (tzv. „déháček“… jít na článek