TECHBUD - Generální zástupce John Deere Power Systems
Dnes je 5.9. – svátek slaví Boris

Honda – spolehlivost bez kompromisů

Zveřejněno: 24. 6. 2005

Honda je největším výrobcem spalovacích motorů světě. Setkáváme se s nimi prakticky na každém kroku. A už je to v automobilech, motocyklech, lodích nebo jiné technice, vždy je jim společný jeden rys. Nekompromisní požadavky na kvalitu z nich udělaly dokonalé a spolehlivé pomocníky člověka.

HONDA je největší výrobce spalovacích motorů na světě. Automobily, motocykly a hlavně techniku, jak stavební, tak i zahradní, můžete dnes spatřit prakticky na každém kroku. Zakladatel firmy, pan Sóičiró Honda, celý život vkládal do vývoje svého konstruktérského ducha a energii, jež přinesly lidstvu nejedno překvapení a úžas nad dokonalostí konstrukce výrobků. Všechny úspěchy, vynálezy a technické „finesy“ jsou okamžitě ověřovány v extrémních podmínkách. To zajišťuje vývojové středisko „Honda Research & Development“ patřící k nejlepším na světě.

Pan Honda se rozhodl v roce 1953 oslovit zákazníka výrobky z oblasti technického a účelového zboží. Vývojem malých průmyslových spalovacích motorů a elektrocentrál začala továrna v Hamamatsu rozvoj třetí divize Honda, tzv.„POWER EQUIPMENT“ (motorových strojů).

Honda dnes hraje na trhu jednoznačně vedoucí roli v oblasti pohonných jednotek pro malou stavební techniku jako jsou elektrocentrály, čerpadla, vibrační desky, pěchy, řezačky betonu a celá řada jiných průmyslových zařízení. Motory Honda si získávají zákazníky především svým výkonem, kvalitou, nízkou spotřebou paliva, dnes již zcela nezbytným a velice důležitým šetrným přístupem k životnímu prostředí, ale hlavně svou spolehlivostí a odolností při provozu v těžkých podmínkách stavebnictví. Díky těmto vlastnostem a dlouholeté zkušenosti s výrobou automobilů a motocyklů se Honda snaží dostát slibu ve svém sloganu „THE POWER OF DREAMS – SÍLA SNŮ“.

Historie průmyslových spalovacích motorů Honda sahá do roku 1953. V tomto roce začala sériová výroba prvního motoru Honda typ H pro všeobecné účely.

Společný vývoj motocyklových i automobilových motorů nutně vedl k inovaci a díky tomu vznikaly nové konstrukce malých spalovacích motorů. V roce 1964 se začal vyrábět motor označený jako G32, u kterého byl použit systém rozvodového mechanizmu s bočními ventily (SV). (HONDA typ G/GV). Rok 1965 byl rokem výroby první přenosné elektrocentrály na světě pod označením HONDA E300.Motory s rozvodovým mechanizmem SV prošly během své výroby celou řadou modifikací, ale zastaralá konstrukce nebyla schopna plnit ekologické, ekonomické a hlukové normy a v roce 1999 byla jejich výroba zcela zrušena. Od roku 1983 se do profesionální techniky Honda montují moderní motory s rozvodovým mechanizmem OHV (HONDA typ GX/GXV), které do dnešní doby tvoří páteř výrobního programu pohonných jednotek a jsou nejpoužívanějším motorem na trhu s malou stavební technikou.



Autor: Ing. Zdeněk Novák
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Novinka u STAVTECH CZ: Příslušenství CM má velký potenciál

Zveřejněno 6.8. V nabídce společnosti STAVTECH CZ, vyhledávaného dodavatele stavebních strojů, příslušenství a náhradních dílů, nově nalezneme sortiment italské firmy CM s.r.l. Rozšíření nabídky cílí na zákazníky, kteří potřebují proměnit běžnou stavební techniku v… celý příspěvek

Nová mobilní aplikace STROJNICAK nabízí komplexní informace pro obsluhy strojů

Zveřejněno 28.7. Praktický pomocník v kapse nejen pro všechny profesionální obsluhy strojů – to je nová mobilní aplikace s názvem STROJNICAK, kterou na trh uvedla společnost Lektorská činnost. V přehledně zpracovaném uživatelském prostředí se zájemce může… celý příspěvek

Komatsu přináší na staveniště mobilní megawattovou nabíječku

Zveřejněno 25.7. Společnost Komatsu ve spolupráci s kalifornskou firmou Dimaag představila na veletrhu bauma 2025 v Mnichově mobilní nabíjecí systém s názvem Mobile Megawatt Charging System (MWCS). Tento systém je navržen pro rychlé nabíjení elektrických stavebních… celý příspěvek