AsBud: Nová generace strojů Yanmar
Dnes je 3.7. – svátek slaví Radomír

Expanze opravárenského závodu použité techniky Jungheinrich

Zveřejněno: 5. 5. 2008

Společnost Jungheinrich AG provozuje od roku 2006 v Klipphausenu poblíž Drážďan ústřední opravárenský závod pro použité vysokozdvižné vozíky. Počet repasovaných strojů ve středisku použité techniky v Drážďanech se od zahájení výroby výrazně zvýšil a vyžádal si ztrojnásobení počtu zaměstnanců. K 1. lednu 2008 byla uvedena do provozu druhá etapa výstavby.

Jungheinrich provádí v Klipphausenu repasy vlastních vysokozdvižných vozíků pro evropský trh. Důvodem pro zřízení vlastního opravárenského závodu byl rostoucí počet navracených výrobků – tedy manipulačních vozíků, které jsou po skončení smluv o financování vzaty společností Jungheinrich zpět. Dnes je totiž zhruba každý třetí vozík pronajímán nebo poskytnut na leasing. „Navíc jsme se chtěli vyhnout zadávání smluv o repasování cizím firmám a snížit zatížení vlastních dílen v našich odbytových organizacích”, sděluje Ronald Ohlrogge, který u společnosti Jungheinrich řídí úsek pronájmu, použité techniky a servisních a opravárenských dílen.

Středisko použité techniky Gebrauchtgeräte-Zentrum Dresden GmbH & Co. KG bylo založeno 1. června 2006. Do konce roku 2006 dokázalo 25 zaměstnanců v jednosměnném provozu repasovat celkem 600 strojů. V roce 2007 vzrostl počet zaměstnanců na 75 a v částečně dvousměnném provozu bylo repasováno přibližně 2 800 strojů.

1. ledna 2008 byla uvedena do provozu druhá etapa výstavby. Došlo k rozšíření výrobní a skladovací plochy z 5 000 na 11 500 metrů čtverečních. „Pro tento rok počítáme se zhruba 4 500 stroji”, tolik Ohlrogge.

Jak se repasování vysokozdvižných vozíků provádí

Repasování se provádí na principu flexibilní linkové výroby, vozíky s elektrickým a spalovacím motorem se zpracovávají zvlášť. Dovezené vozíky projdou vstupní kontrolou. Poté jsou rozloženy na jednotlivé konstrukční skupiny, které se opraví, díly relevantní pro bezpečnost se vymění. Vozidlo je pak znovu sestaveno s použitím originálních náhradních dílů Jungheinrich. Následuje lakování vozíku v kvalitě pro automobily. „Dokonce i odborník”, pokračuje Ohlrogge, „jen těžko pozná rozdíl mezi novým vysokozdvižným vozíkem a takovým, který byl repasován v našem závodě.”

Společnost Jungheinrich patří v celosvětovém měřítku k předním poskytovatelům manipulačních vozíků, skladové techniky, logistických systémů a služeb pro kompletní vnitropodnikovou logistiku. Na trhu v ČR je firma Jungheinrich již devátým rokem jedničkou na trhu.

Foto: Archiv firmy
 

Nové

Bobcat na Bauma 2025: Show, která brala dech

Zveřejněno 2.7. Pravidelné demo show Bobcat pořádané v rámci Baumy se letos zúčastnili čtyři strojníci, z toho tři z České republiky – Zdeněk Brůžek, Tomáš Mrkvička a Radek Mach. Se Zdeňkem a Tomášem, kteří tvořili jádro celé show, jsme na místě hovořili a… celý příspěvek

Výhody spojení Rototiltu a nivelace NOVATRON

Zveřejněno 30.6. V moderním stavebnictví už nehraje hlavní roli jen síla stroje. Rychlost, přesnost a efektivita práce jsou dnes klíčem k úspěchu – a právě spojení tiltrotátoru ROTOTILT a nivelace NOVATRON posouvá schopnosti klasického bagru na zcela novou úroveň. celý příspěvek

Develon na veletrhu Bauma 2025 představil novou řadu „-9“ pásových rypadel

Zveřejněno 27.6. Jak už jsme zmínili v minulém čísle Stavební techniky, Develon se na veletrhu Bauma zaměřil na inovace a hlavním tahákem se stala nová modelová řada pásových rypadel s označením „-9“. Pásové rypadlo DX230LC-9 o provozní hmotnosti 23 tun bylo… celý příspěvek