e-shop RENOMAG
Dnes je 13.12. – svátek slaví Lucie

Dron na palivové články získal hned dvě ocenění v soutěži CES 2020 Awards

Zveřejněno: 1. 3. 2020

Nové drony od společnosti Doosan získaly ocenění dokonce ve dvou kategoriích v soutěži CES 2020 Innovation Awards. Porotu zaujal jak jejich bezpilotní systém, tak systém napájení využívající palivové články.

Drony společnosti Doosan jsou poháněné vodíkovými palivovými články. Skládají se z napájecího zdroje, miniaturizovaného, odlehčeného systému palivových článků, který maximalizuje pohyblivost využitím technologie PEMFC (palivové články s protonovou membránou), a rámu dronu, který využívá napájecí zdroj jako svůj hlavní zdroj energie. Na veletrhu CES byl konkrétně představen model napájecího zdroje s názvem DP30 a rám dronu s názvem DS30.

Dron společnosti Doosan na palivové články s dlouhou výdrží (DS30 s DP30) získal ocenění Best of Innovation Award v kategorii Drony a bezpilotní systémy. Mobilní napájecí zdroj DP30 s palivovými články také získal cenu Honoree Award v kategorii Udržitelnost, ekologický design a inteligentní energie. Dron společnosti na vodíkové palivové články významně rozšiřuje použití dronů prodloužením doby letu na více než 2 hodiny; pro srovnání bateriové typy dronů létají na jedno nabití obvykle pouze 20 až 30 minut.

Prezentace i v Evropě

Doosan Infracore Europe bude vystavovat nové drony na mezinárodním veletrhu Samoter v Itálii v březnu 2020. Předvede jejich význam pro sledování výkonu strojů, respektive pro zvášení efektivity provozu na stavbách, v dolech a lomech.

Díky schopnosti létat až dvě hodiny na jedno nabití mohou tyto drony poháněné palivovými články s dlouhou výdrží pokrýt během jednoho letu i velké oblasti. Použití dronů může také zvýšit bezpečnost pracovníků a předcházet nehodám pomocí skenování ze vzduchu namísto riskantního pohybu v terénu.

Společnost Doosan využije veletrh Samoter také k propagaci své vize Concept-X, rozsáhlého konceptu zahrnujícího vše od automatizovaného řízení pracoviště pomocí dronů a ICT technologií až po plně automatizované řízení strojů.

Autor: Pavel Svoboda
Foto: Doosan
 

Nové

Poslední jízda? Naopak. Pásové rypadlo Liebherr R 901 z roku 1968 se vrátilo na scénu

Zveřejněno 11.12. Na staveništi v regionu Münsterland se nedávno odehrál výjimečný moment: vedle sebe se tam potkala dvě pásová rypadla Liebherr, která dělí více než půl století technického vývoje. Na jedné straně pečlivě zrenovovaný Liebherr R 901 z roku 1968… celý příspěvek

Praktická všestrannost příslušenství MB Crusher

Zveřejněno 5.12. Letní období na mnoha místech světa přineslo nejen dlouhé dny a příznivé počasí, ale také časté odstávky při náročných stavebních projektech. Příslušenství MB Crusher však našlo využití i během těchto horkých letních dnů. Díky své robustní… celý příspěvek

KH-KIPPER: Světoznámá značka made in Europe

Zveřejněno 3.12. Vozidla s nástavbami KH-KIPPER vozí materiály nezbytné při výstavbě silnic, staví energetické sítě, přepravují komunální odpad, zemědělské plodiny, stroje na podvalníkách. Často ve skutečně sparťanských podmínkách. Obrovská prašnost, nepřetržité… celý příspěvek