Renomag.cz - Díly náhradní pro stavební stroje
Dnes je 5.10. – svátek slaví Eliška

DEUTZ – spolehlivý partner v oblasti stavebních a zemědělských strojů

Zveřejněno: 27. 9. 2018

DEUTZ dodržel svůj slib a jeho motory byly celosvětově jako první označeny certii kátem pro emisní normu EU ETAPA V. Ve spolupráci s i rmou Liebherr rozšířil svůj výrobní program o čtyři nové silnější a výkonnější motory. Neusíná však ani v oblasti elektrii kace motorů. A co to znamená pro zákazníky? Jistotu v plánování, nejvyšší míru l exibility a také to, že vsadili na silného a spolehlivého partnera.

DEUTZ je první světový výrobce motorů, který v září 2017 obdržel certifikát od Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) pro emisní předpis ETAPA V (STAGE V), jenž začne platit od roku 2019. Tímto se DEUTZ stal pyšným držitelem certifikátu s číslem „0001”. S certifikací motorů EU ETAPA V dostál DEUTZ svému slibu, který dal svým zákazníkům již čtyři roky před platnosti nové normy. Navíc se ukázal i jako ekologicky orientovaný výrobce motorů.

Emisní norma EU ETAPA V

Nadcházející emisní norma EU ETAPA V je velkou výzvou pro výrobce motorů, zejména kvůli nově zavedenému limitu počtu pevných částic, protože toho lze dosáhnout pouze filtrem pevných částic (DPF). Pro spalování pevných částic-sazí shromážděných v DPF je zapotřebí inteligentní „Heat Management”. DEUTZ proto vyvinul takzvaný „Heat Mode” pro cílené zvýšení teploty výfukových plynů, což zajišťuje bezpečný provoz stroje. Provoz DPF vyžaduje hluboké know-how, protože v závislosti na tom, v jakém zařízení je motor používán, jsou zcela odlišné profily zátěže.

Společnost DEUTZ má více než deset let zkušeností s používáním technologie DPF a již ji používá ve své standardní produktové řadě TCD. Aktuální sortiment dieselových motorů DEUTZ tedy zůstává vhodnou volbou (s ohledem na velikost zařízení zákazníka) a pro zákazníka to znamená, že při změně úrovně emisí nebude potřebovat žádné úpravy.

Více síly a výkonu

DEUTZ od letošního roku spoléhá na silné řadové motory a rozšiřuje svůj výrobní program. S TCD 9.0 čtyřválcem a novým TCD 12.0 / 13.5 a 18.0 šestiválci dosáhne nyní výkonu až na 620 kW. Právě včas pro EU ETAPA V, neboť čtyři nové jednotky otevírají zcela nové možnosti pro zákazníky v rozmezí od 200 do 620 kW.

V současnosti je nejvýkonnějším řadovým motorem DEUTZ TCD 7.8 s výkonem 250 kW. Čtyři nové modely o výkonu 300 kW (TCD 9.0), 400 kW (TCD 12.0), 450 kW (TCD 13.5) a 620 kW (TCD 18.0) jsou zaměřeny zejména na těžké stavební a zemědělské stroje s vysokými nároky na spotřebu energie. Krouticí moment je až 1700/2 500/2 800 a impozantní 3 600 Nm.

Čtyři nové řadové motory pocházejí ze spolupráce uzavřené v srpnu roku 2017 s výrobcem stavebních strojů Liebherr. DEUTZ má celosvětové distribuční a servisní práva v různých aplikacích. Motory budou v každém ohledu hladce integrovány pod známým produktem DEUTZ TCD. Dokumentace k motorům je k dispozici prostřednictvím vlastní databáze SerPic společnosti DEUTZ. Zákazníci se mohou spolehnout na veškeré služby včetně dodávky náhradních dílů v obvyklé kvalitě výrobku DEUTZ.

Známé motory DEUTZ do V, TCD 12.0 V a 16.0 V, s šesti a osmi válci, jsou i nadále součástí produktového portfolia, ale vzhledem k jejich konstrukci jsou používány ve speciálních aplikacích jako např. v tahačích na letištích, kde je DEUTZ lídrem na trhu v pohonných jednotkách a motory do V představují technickou referenční hodnotu.

Elektrifikace motorů

Dieselový motor v oblasti Off-Highway ještě nadlouho nedoslouží, ale dostane podporu. V rámci své E-strategie přebírá DEUTZ specialistu na elektro firmu Torqeedo a rozjíždí tím iniciativu k elektrifikaci motorů (lodní elektromotory Torqeedo mají garantovanou životnost 6–10 let).

Hybridní a elektricky poháněné systémy jsou již zavedeny v mnoha oblastech mobility – pokud je hmota, která má být přemístěna, relativně malá a je k dispozici vhodná infrastruktura. To však často není případ v oblasti off-road. Těžké zemědělské a stavební stroje se obvykle pohybují na okraji městských oblastí nebo tam teprve vytvářejí svoji infrastrukturu. Proto je počet úspěšných řešení v této oblasti zatím stále nepatrný. Díky své strategii E-DEUTZ začíná DEUTZ v počátečním stadiu vývoj technicky vyspělých a ekonomických řešení elektrifikace.

Cílem „mírné” hybridizace kompaktního čtyřválce DEUTZ je dosažení stejného výkonu v zákaznické aplikaci odpovídající většímu spalovacímu motoru. V prvním kroku nyní DEUTZ nastavil TCD 2.9 s výkonem 55 kW plus špičkový výkon elektromotoru až do 20 kW. Tato redukce díky hybridní technologii především šetří palivo a snižuje emise CO2 – první simulace ukazují, že je možné snížit emise CO2 o deset až dvanáct procent. Zákazník tak šetří náklady na pořízení a provoz a současně zlepšuje ekologickou rovnováhu svého stroje. Nižší výkon spalovacího motoru o výkonu 55 kW má další výhodu. Vzhledem k nenaplnění mezní hodnoty 56 kW není vyžadován žádný systém SCR ani v platné etapě EU IV ani ve fázi EU V od roku 2019. To opět šetří náklady a instalační prostor. Díky lepšímu zatížení motoru dosahuje rychleji ideální provozní teplotu a vyšší teploty výfukových plynů, což kromě jiného činí provoz filtru pevných částic ještě bezpečnějším. Použití menšího motoru také poskytuje hmotnostní výhodu.

Foto: Archiv DEUTZ
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Velké jeřáby Peiner v Československu, díl II

Zveřejněno 30.9. V našem putování za jeřáby na stavbách někdejšího Československa si tentokrát představíme modely Peiner SN 500-08, Peiner MK 630 a Peiner MK 900. První z nich se objevil například při výstavbě papíren Štětí nebo petrochemičky v Litvínově, zbylé dva… celý příspěvek

S čistotou provozu pomáhá v lomu Budislav myčka MobyDick

Zveřejněno 27.9. Už dlouho jsme v redakci zamýšleli zpracovat reportáž z provozu myčky nákladních vozidel švýcarského výrobce Frutiger AG, který má hlavní výrobní závod v Týništi nad Orlicí. Od zástupců firmy Frutiger CZ, s.r.o. jsme nedávno dostali tip na jednu… celý příspěvek

Seznamte se s tiltrotátory a příslušenstvím značky MRT

Zveřejněno 25.9. Nějak jsme si v posledních letech zvykli, že se na českém trhu v oblasti příslušenství objevuje záplava neznámých značek. Často mají společné to, že jsou podezřele levné, podezřele vypadají, nemají žádné reference a nikdo k nim nechce poskytovat… celý příspěvek