Profibagr.cz - Náhradní díly pro stavební a zemědělskou techniku
Dnes je 27.4. – svátek slaví Jaroslav

DEUTZ – spolehlivý partner v oblasti stavebních a zemědělských strojů

Zveřejněno: 27. 9. 2018

DEUTZ dodržel svůj slib a jeho motory byly celosvětově jako první označeny certii kátem pro emisní normu EU ETAPA V. Ve spolupráci s i rmou Liebherr rozšířil svůj výrobní program o čtyři nové silnější a výkonnější motory. Neusíná však ani v oblasti elektrii kace motorů. A co to znamená pro zákazníky? Jistotu v plánování, nejvyšší míru l exibility a také to, že vsadili na silného a spolehlivého partnera.

DEUTZ je první světový výrobce motorů, který v září 2017 obdržel certifikát od Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) pro emisní předpis ETAPA V (STAGE V), jenž začne platit od roku 2019. Tímto se DEUTZ stal pyšným držitelem certifikátu s číslem „0001”. S certifikací motorů EU ETAPA V dostál DEUTZ svému slibu, který dal svým zákazníkům již čtyři roky před platnosti nové normy. Navíc se ukázal i jako ekologicky orientovaný výrobce motorů.

Emisní norma EU ETAPA V

Nadcházející emisní norma EU ETAPA V je velkou výzvou pro výrobce motorů, zejména kvůli nově zavedenému limitu počtu pevných částic, protože toho lze dosáhnout pouze filtrem pevných částic (DPF). Pro spalování pevných částic-sazí shromážděných v DPF je zapotřebí inteligentní „Heat Management”. DEUTZ proto vyvinul takzvaný „Heat Mode” pro cílené zvýšení teploty výfukových plynů, což zajišťuje bezpečný provoz stroje. Provoz DPF vyžaduje hluboké know-how, protože v závislosti na tom, v jakém zařízení je motor používán, jsou zcela odlišné profily zátěže.

Společnost DEUTZ má více než deset let zkušeností s používáním technologie DPF a již ji používá ve své standardní produktové řadě TCD. Aktuální sortiment dieselových motorů DEUTZ tedy zůstává vhodnou volbou (s ohledem na velikost zařízení zákazníka) a pro zákazníka to znamená, že při změně úrovně emisí nebude potřebovat žádné úpravy.

Více síly a výkonu

DEUTZ od letošního roku spoléhá na silné řadové motory a rozšiřuje svůj výrobní program. S TCD 9.0 čtyřválcem a novým TCD 12.0 / 13.5 a 18.0 šestiválci dosáhne nyní výkonu až na 620 kW. Právě včas pro EU ETAPA V, neboť čtyři nové jednotky otevírají zcela nové možnosti pro zákazníky v rozmezí od 200 do 620 kW.

V současnosti je nejvýkonnějším řadovým motorem DEUTZ TCD 7.8 s výkonem 250 kW. Čtyři nové modely o výkonu 300 kW (TCD 9.0), 400 kW (TCD 12.0), 450 kW (TCD 13.5) a 620 kW (TCD 18.0) jsou zaměřeny zejména na těžké stavební a zemědělské stroje s vysokými nároky na spotřebu energie. Krouticí moment je až 1700/2 500/2 800 a impozantní 3 600 Nm.

Čtyři nové řadové motory pocházejí ze spolupráce uzavřené v srpnu roku 2017 s výrobcem stavebních strojů Liebherr. DEUTZ má celosvětové distribuční a servisní práva v různých aplikacích. Motory budou v každém ohledu hladce integrovány pod známým produktem DEUTZ TCD. Dokumentace k motorům je k dispozici prostřednictvím vlastní databáze SerPic společnosti DEUTZ. Zákazníci se mohou spolehnout na veškeré služby včetně dodávky náhradních dílů v obvyklé kvalitě výrobku DEUTZ.

Známé motory DEUTZ do V, TCD 12.0 V a 16.0 V, s šesti a osmi válci, jsou i nadále součástí produktového portfolia, ale vzhledem k jejich konstrukci jsou používány ve speciálních aplikacích jako např. v tahačích na letištích, kde je DEUTZ lídrem na trhu v pohonných jednotkách a motory do V představují technickou referenční hodnotu.

Elektrifikace motorů

Dieselový motor v oblasti Off-Highway ještě nadlouho nedoslouží, ale dostane podporu. V rámci své E-strategie přebírá DEUTZ specialistu na elektro firmu Torqeedo a rozjíždí tím iniciativu k elektrifikaci motorů (lodní elektromotory Torqeedo mají garantovanou životnost 6–10 let).

Hybridní a elektricky poháněné systémy jsou již zavedeny v mnoha oblastech mobility – pokud je hmota, která má být přemístěna, relativně malá a je k dispozici vhodná infrastruktura. To však často není případ v oblasti off-road. Těžké zemědělské a stavební stroje se obvykle pohybují na okraji městských oblastí nebo tam teprve vytvářejí svoji infrastrukturu. Proto je počet úspěšných řešení v této oblasti zatím stále nepatrný. Díky své strategii E-DEUTZ začíná DEUTZ v počátečním stadiu vývoj technicky vyspělých a ekonomických řešení elektrifikace.

Cílem „mírné” hybridizace kompaktního čtyřválce DEUTZ je dosažení stejného výkonu v zákaznické aplikaci odpovídající většímu spalovacímu motoru. V prvním kroku nyní DEUTZ nastavil TCD 2.9 s výkonem 55 kW plus špičkový výkon elektromotoru až do 20 kW. Tato redukce díky hybridní technologii především šetří palivo a snižuje emise CO2 – první simulace ukazují, že je možné snížit emise CO2 o deset až dvanáct procent. Zákazník tak šetří náklady na pořízení a provoz a současně zlepšuje ekologickou rovnováhu svého stroje. Nižší výkon spalovacího motoru o výkonu 55 kW má další výhodu. Vzhledem k nenaplnění mezní hodnoty 56 kW není vyžadován žádný systém SCR ani v platné etapě EU IV ani ve fázi EU V od roku 2019. To opět šetří náklady a instalační prostor. Díky lepšímu zatížení motoru dosahuje rychleji ideální provozní teplotu a vyšší teploty výfukových plynů, což kromě jiného činí provoz filtru pevných částic ještě bezpečnějším. Použití menšího motoru také poskytuje hmotnostní výhodu.

Foto: Archiv DEUTZ
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Profesionální světlo pro profesionální práci

Zveřejněno 25.4. Investice do kvalitních přídavných světlometů se v podobě zvýšené produktivity a efektivity práce mnohonásobně vrátí. Při setmění se práce nemusí nutně zastavit a v klidu lze dodržovat termíny 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. celý příspěvek

Variantné modulárne riešenia kompaktného nakladača Valet 150 a jeho prídavných zariadení

Zveřejněno 3.4. Kompaktný nakladač Valet 150 vznikol v rámci vývojového projektu na Ústave automobilového inžinierstva a konštruovania Strojníckej fakulty Slovenskej Technickej Univerzity v Bratislave. Postupne vznikali variantné riešenia tohto mobilného pracovného… celý příspěvek

Těžba v arizonských dolech bude automatizovaná

Zveřejněno 1.4. Ve významné arizonské těžební lokalitě Bagdád bude předán celý proces těžby dálkově řízeným strojům. Klíčovým prvkem inovace je systém Cat MineStar Command for Hauling, který přináší zásadní změny v oblasti bezpečnosti, produktivity i efektivity. celý příspěvek