Profibagr.cz - Náhradní díly pro stavební a zemědělskou techniku
Dnes je 19.5. – svátek slaví Ivo

Česká premiéra novinek automobilky DAF

Zveřejněno: 12. 10. 2006

DAF využil brněnského AUTOTECu k představení nových generací řad LF a CF a špičkového modelu XF105, včetně nových motorů PACCAR FR, GR a MX splňujících normu Euro 4 a Euro 5.

Provozovatelé osobních, užitkových i nákladních vozidel vyžadují automobily výkonné, bezpečné, trvanlivé, s jednoduchým a komfortním ovládáním, které mají nízké provozní náklady a vysokou užitnou hodnotu. Obecným požadavkem je co nejmenší zátěž životního prostředí. DAF samozřejmě tyto požadavky zná a hledá cestu, jak jim co nejlépe vyhovět.

DAF XF105

Od ledna 2006 je vyráběn nový model nejvyšší řady XF105. Oproti modelu XF95 byl změněn nejen vzhled exteriéru a interiéru, ale i konstrukce podvozku. XF105 pohání nový motor PACCAR MX o objemu 12,9 l, který je osazován i do nové modelové řady CF. Model XF105 získal 1. místo v anketě Truck sezóny 2006 - pořádané časopisem Trucker a 1. místo v soutěži o titul Baby truck - pořádané Veletrhy Brno a.s.


Vlajková loď automobilky DAF - model DAF XF105

Nová generace LF a CF

Vzhledové i konstrukční změny poznamenaly i novou generaci řad LF a CF. Pro tyto řady jsou k dispozici nové motory PACCAR FR a GR. Tyto čtyř- a šestiválce splňují normu Euro 4. Řada CF disponuje i motory PACCAR PR a MX, které splní i normu Euro 5, která bude platit od října 2009.


Technologie DAF SCR DeNOx v praxi – motor PACCAR MX 12,91

Technologie DAF SCR

Nové vozy jsou vybaveny systémem Selective Catalytic Reduction (selektivní katalytická redukce - SCR), aby vyhověly přísným podmínkám hodnot emisí norem Euro 4 a Euro 5. Technologie SCR je jednoduchá, spolehlivá a účinná. SCR je systém následného zpracování spalin ve výfukovém potrubí. To umožňuje účinnější spalování v motoru. Technologie DAF SCR v nové řadě motorů PACCAR je technologií inteligentního vstřikování bez nutnosti použití zvláštního částicového filtru. Díky optimalizovanému spalování je dosaženo nižší spotřeby, vyššího výkonu, životnosti a spolehlivosti. S tím souvisí nízké provozní náklady a vysoká hodnota použitých vozů. Právě proto většina výrobců nákladních vozidel v Evropě volí SCR.

Autor: Ing. Petr Volf
Foto: Archiv firmy DAF Trucks CZ, s.r.o.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Inspirujících 30 let společnosti NorWit. Z garážové firmy k respektovanému dodavateli stavební techniky

Zveřejněno 17.5. Společnost NorWit, s.r.o., která patří k zavedeným tuzemským dodavatelům stavební techniky, oslaví brzy 30 let na trhu. Její historie je příběhem o tom, jak se z garážové firmy založené na počátku devadesátých let postupně stala respektovaná… celý příspěvek

Za novinkami JCB do předváděcího centra v Anglii

Zveřejněno 15.5. Světoznámý výrobce stavebních strojů JCB letos ohlásil uvedení hned několika produktových novinek na trh. Jejich premiéru pro média pojal ve slavnostním stylu, když do svého továrního předváděcího centra v Anglii pozval novináře z celého světa. Ve… celý příspěvek

Přivítejme řadu F-LINE. Černý kůň v segmentu nákladních vozidel pro stavebnictví vstupuje na trh

Zveřejněno 13.5. V České republice prostřednictvím oficiálního importéra značky Ford Trucks, společnosti F TRUCKS a.s., začíná prodávat dlouho očekávaná řada nákladních vozidel F-LINE. Nové modely budou dostupné jako silniční nákladní vozidla, vozidla pro… celý příspěvek