AsBud: Nová generace strojů Yanmar
Dnes je 1.7. – svátek slaví Jaroslava

Česká premiéra novinek automobilky DAF

Zveřejněno: 12. 10. 2006

DAF využil brněnského AUTOTECu k představení nových generací řad LF a CF a špičkového modelu XF105, včetně nových motorů PACCAR FR, GR a MX splňujících normu Euro 4 a Euro 5.

Provozovatelé osobních, užitkových i nákladních vozidel vyžadují automobily výkonné, bezpečné, trvanlivé, s jednoduchým a komfortním ovládáním, které mají nízké provozní náklady a vysokou užitnou hodnotu. Obecným požadavkem je co nejmenší zátěž životního prostředí. DAF samozřejmě tyto požadavky zná a hledá cestu, jak jim co nejlépe vyhovět.

DAF XF105

Od ledna 2006 je vyráběn nový model nejvyšší řady XF105. Oproti modelu XF95 byl změněn nejen vzhled exteriéru a interiéru, ale i konstrukce podvozku. XF105 pohání nový motor PACCAR MX o objemu 12,9 l, který je osazován i do nové modelové řady CF. Model XF105 získal 1. místo v anketě Truck sezóny 2006 - pořádané časopisem Trucker a 1. místo v soutěži o titul Baby truck - pořádané Veletrhy Brno a.s.


Vlajková loď automobilky DAF - model DAF XF105

Nová generace LF a CF

Vzhledové i konstrukční změny poznamenaly i novou generaci řad LF a CF. Pro tyto řady jsou k dispozici nové motory PACCAR FR a GR. Tyto čtyř- a šestiválce splňují normu Euro 4. Řada CF disponuje i motory PACCAR PR a MX, které splní i normu Euro 5, která bude platit od října 2009.


Technologie DAF SCR DeNOx v praxi – motor PACCAR MX 12,91

Technologie DAF SCR

Nové vozy jsou vybaveny systémem Selective Catalytic Reduction (selektivní katalytická redukce - SCR), aby vyhověly přísným podmínkám hodnot emisí norem Euro 4 a Euro 5. Technologie SCR je jednoduchá, spolehlivá a účinná. SCR je systém následného zpracování spalin ve výfukovém potrubí. To umožňuje účinnější spalování v motoru. Technologie DAF SCR v nové řadě motorů PACCAR je technologií inteligentního vstřikování bez nutnosti použití zvláštního částicového filtru. Díky optimalizovanému spalování je dosaženo nižší spotřeby, vyššího výkonu, životnosti a spolehlivosti. S tím souvisí nízké provozní náklady a vysoká hodnota použitých vozů. Právě proto většina výrobců nákladních vozidel v Evropě volí SCR.

Autor: Ing. Petr Volf
Foto: Archiv firmy DAF Trucks CZ, s.r.o.
 

Nové

Výhody spojení Rototiltu a nivelace NOVATRON

Zveřejněno 30.6. V moderním stavebnictví už nehraje hlavní roli jen síla stroje. Rychlost, přesnost a efektivita práce jsou dnes klíčem k úspěchu – a právě spojení tiltrotátoru ROTOTILT a nivelace NOVATRON posouvá schopnosti klasického bagru na zcela novou úroveň. celý příspěvek

Develon na veletrhu Bauma 2025 představil novou řadu „-9“ pásových rypadel

Zveřejněno 27.6. Jak už jsme zmínili v minulém čísle Stavební techniky, Develon se na veletrhu Bauma zaměřil na inovace a hlavním tahákem se stala nová modelová řada pásových rypadel s označením „-9“. Pásové rypadlo DX230LC-9 o provozní hmotnosti 23 tun bylo… celý příspěvek

Veletrh Bauma 2025: fakta a dojmy

Zveřejněno 26.6. Letošní veletrh Bauma 2025, který se konal od 7. do 13. dubna na mnichovském výstavišti, se opět stal impozantním, a to jak s pohledu statistiky, tak také z pohledu a názorů vystavovatelů a návštěvníků. A protože jsme byli – coby novináři – jeho… celý příspěvek