Dnes je 7.5. – svátek slaví Stanislav

Česká premiéra novinek automobilky DAF

Zveřejněno: 12. 10. 2006

DAF využil brněnského AUTOTECu k představení nových generací řad LF a CF a špičkového modelu XF105, včetně nových motorů PACCAR FR, GR a MX splňujících normu Euro 4 a Euro 5.

Provozovatelé osobních, užitkových i nákladních vozidel vyžadují automobily výkonné, bezpečné, trvanlivé, s jednoduchým a komfortním ovládáním, které mají nízké provozní náklady a vysokou užitnou hodnotu. Obecným požadavkem je co nejmenší zátěž životního prostředí. DAF samozřejmě tyto požadavky zná a hledá cestu, jak jim co nejlépe vyhovět.

DAF XF105

Od ledna 2006 je vyráběn nový model nejvyšší řady XF105. Oproti modelu XF95 byl změněn nejen vzhled exteriéru a interiéru, ale i konstrukce podvozku. XF105 pohání nový motor PACCAR MX o objemu 12,9 l, který je osazován i do nové modelové řady CF. Model XF105 získal 1. místo v anketě Truck sezóny 2006 - pořádané časopisem Trucker a 1. místo v soutěži o titul Baby truck - pořádané Veletrhy Brno a.s.


Vlajková loď automobilky DAF - model DAF XF105

Nová generace LF a CF

Vzhledové i konstrukční změny poznamenaly i novou generaci řad LF a CF. Pro tyto řady jsou k dispozici nové motory PACCAR FR a GR. Tyto čtyř- a šestiválce splňují normu Euro 4. Řada CF disponuje i motory PACCAR PR a MX, které splní i normu Euro 5, která bude platit od října 2009.


Technologie DAF SCR DeNOx v praxi – motor PACCAR MX 12,91

Technologie DAF SCR

Nové vozy jsou vybaveny systémem Selective Catalytic Reduction (selektivní katalytická redukce - SCR), aby vyhověly přísným podmínkám hodnot emisí norem Euro 4 a Euro 5. Technologie SCR je jednoduchá, spolehlivá a účinná. SCR je systém následného zpracování spalin ve výfukovém potrubí. To umožňuje účinnější spalování v motoru. Technologie DAF SCR v nové řadě motorů PACCAR je technologií inteligentního vstřikování bez nutnosti použití zvláštního částicového filtru. Díky optimalizovanému spalování je dosaženo nižší spotřeby, vyššího výkonu, životnosti a spolehlivosti. S tím souvisí nízké provozní náklady a vysoká hodnota použitých vozů. Právě proto většina výrobců nákladních vozidel v Evropě volí SCR.

Autor: Ing. Petr Volf
Foto: Archiv firmy DAF Trucks CZ, s.r.o.
 

Nové

Inovace v podání METSO: Speciální sklápěcí korba pro vozidla v lomech

Zveřejněno 5.5. Podíváme se do německé společnosti Röhrig Granit, která se dlouhodobě zabývá těžbou a zušlechťováním přírodního kamene a minerálů. Společnost řešila, jak optimalizovat náklady v lomech při odvozu odstřelené horniny na korbách dumperů a rozhodla se… celý příspěvek

Představujeme GNSS Nivel Point 3

Zveřejněno 29.4. Zajímáte se o to, jak zpřesnit a zrychlit průběh stavebních prací a dosáhnout tak špičkové efektivity? Potřebujete všestranný a výkonný GNSS přijímač, který vám umožní změřit nebo vytyčit bod či vlastnickou hranici? Nivel Point 3 od společnosti 3gon… celý příspěvek

Systém Digga HALO: vychytávka zpřesňující vrtání

Zveřejněno 24.4. Při vrtání ovlivňuje lidský faktor zásadním způsobem finální výsledek. Pro dokonalý vrt je potřeba nejenom vrták dobře nasměrovat na začátku, ale též v průběhu práce si musíme dát pozor na odklon od kolmice. Jednoduché a zároveň velice efektivní… celý příspěvek