Dnes je 7.5. – svátek slaví Stanislav

ATLAS COPCO NA VELETRHU IBF 2005

Zveřejněno: 28. 7. 2005

Ve dnech 19. – 23. 4. 2005 probíhal v Brně veletrh IBF. Firma Atlas Copco zde představila novinky ze svého sortimentu. Jednalo se o hydraulické závěsné demoliční nůžky (CC 3300), nově koncipovaná lehká hydraulická kladiva (SB 200) a novou generaci motorových bouracích kladiv Cobra.

I přes nepřízeň počasí v průběhu prvních dnů, byl o expozici Atlas Copco ze strany zákazníků velký zájem. Jako tradičně, i letos jste Atlas Copco mohli najít na volné ploše R1 podle žlutých exponátů – hydraulických kladiv a demoličních nůžek a drtičů, mobilních kompresorů, ručních pneumatických, motorových a hydraulických bouracích kladiv a příslušenství.

Veletrh je, jako každým rokem, dobrou příležitostí pro jakéhokoli výrobce představit zákazníkům novinky z výrobního sortimentu. Nejinak tomu bylo i v případě společnosti Atlas Copco. Byla představena nová řada hydraulických závěsných demoličních nůžek (CC 3300), nová koncepce lehkých hydraulických kladiv (SB 200) i nová generace motorových bouracích kladiv Cobra.

CC – DEMOLIČNÍ NŮŽKY

Aby bylo možno vyhovět všem požadavkům na výrobky tohoto typu, byly nůžky těžké CC-řady vyvinuty ve dvou modifikacích. Univerzální nůžky (U) jsou určeny pro práce s betonem a armováním. Kombinace nožů a zubů si s těmito materiály hravě poradí. Šrotové nůžky (S) jsou zkonstruovány pro stříhání různých ocelových profilů a mají pouze stříhací nože.

Pro obě varianty platí: úzké rameno stříhá proti/mezi rameno široké. Tím je vždy dosaženo optimální pozice mezi nůžkami a zpracovávaným materiálem.

Obzvláštní schopnost výkonu velkých typů nůžek je dána dvěma hydraulickými válci, které zaručují optimální průběh síly během celého pracovního procesu a navíc jsou maximálně šetrné k nosnému stroji. K tomu ještě přispívají urychlovací ventily, které zkracují dobu otevírání a zavírání nůžek a opotřebitelné díly jako zuby a nože, které jsou rychle a bezproblémově vyměnitelné.

CC – demoliční nůžky jsou tak dobře vybaveny proto, aby s nimi bylo možno s co nejvyšší dokonalostí provádět částečné demolice a vytloukání, při jednom pracovním procesu zvládat beton, armatury i ocelové nosníky a současně minimalizovat nežádoucí vlivy na člověka, stroj a životní prostředí, díky odhlučněnému a antivibračnímu provedení.

Řada malých CC-nůžek je určena pro aplikaci na minibagry a uplatňuje se převážně při demolicích ve stísněných prostorách. Jejich vlastnosti je činí ideálním přídavným zařízením pro toto použití: jsou lehké, ale přitom výkonné a masivní.

Těžká CC-řada je určena pro nosiče od 15 do 50 tun. Pro ně platí motto: rychlé, silné a modulační, aby se mohly ideálně přizpůsobit všem běžným demoličním operacím.

Demoliční nůžky CC 3300 – start do nové generace

Demoličními nůžkami nového typu CC 3300 byl před nedávnem představen první typ nové generace nůžek. Nejnápadnější změnou je uložení obou čelistí na jednom hlavním centrálním čepu. Předností tohoto konceptu je stabilní uložení a výrazně kratší montážní doba při výměně čelistí.

Díky systému CAPS (k patentu přihlášený nový úchytný systém) je možno obě ramena montovat a demontovat jako kompletní jednotku a zůstávají i po demontáži pohromadě. Tím je možno výměnu čelistí provést v ještě kratší době.

Další novinkou je větší průměr hydraulických vedení a zvýšení pracovního tlaku na 350 barů. Důsledkem toho je vyšší drtící síla plně korespondující s požadavky nejmodernějších nosičů.

Osvědčené prvky řady CC zůstaly samozřejmě i u tohoto typu nůžek zachovány:

  • dva různé typy ramen: univerzální ramena se zuby a noži a ramena pro stříhání oceli, která jsou opatřena pouze noži
  • opotřebitelné díly se nechají rychle a bezproblémově vyměnit
  • kombinace jednoduché a zdvojené čelisti těchto ramen zaručují maximální stabilitu
  • hydraulická nekonečná otoč, atd.

Jsou určeny hlavně pro demolice budov a průmyslových objektů, stříhání kovových profilů, vydrcování a separaci materiálu.

Další novinkou ve výrobním programu je nové superodhlučněné kladivo lehké řady SB 200, které je robustnější než kdykoliv předtím.

Předností tohoto nového typu kladiva je především jednodušší obsluha, manipulace a údržba.

Hydraulické kladivo SB 200 tluče rychleji a výkonněji, je tišší a má tlumené vibrace a zárověň je produktivnější. Kladivo je nyní vyráběno v kompaktnějším provedení, má zabudovaný omezovací tlakový ventil a patentované uchycení pracovního nástroje, které umožňuje jeho rychlejší výměnu.

V neposlední řadě naši zákazníci uvítají zjednodušení údržby kladiva. Kladivo obsahuje malé množství komponentů, má zabudovaný tlakový zásobník a výměna pracovního nástroje je mnohem rychlejší a snadnější.

Druhá generace ručních motorových kladiv COBRA mk1 & COBRA TT

V roce 1997 uvedla na trh firma Atlas Copco Construction Tools nové motorové bourací kladivo COBRA mk1 jako nástupní model předchozího COBRA FB60.

COBRA mk1 nabízí jeden z nejlepších výkonů vzhledem ke své hmotnosti se srovnatelnými motorovými bouracími kladivy, které jsou na trhu. Vysoká úderová energie v kombinaci s mimořádně nízkými vibracemi činí COBRU mk1 mimořádným vysokovýkonným motorovým kladivem.

COBRA TT je variantou kladiva COBRA mk1, které bylo vyvinuto speciálně k podbíjení kolejnic. Pracuje s relativně vysokým počtem úderů, přičemž byla současně optimalizována úderová energie, aby se zabránilo pulverizaci železničního štěrku.

Od listopadu 2004 je k dostání na trhu již druhá generace kladiv COBRA mk1 a COBRA TT.

Pro zlepšení kvality a zvýšení spokojenosti zákazníků byla do sériové výroby zařazena detailní vylepšení, plynoucí ze sedmiletých zkušeností firmy s produktem.

Lepší startování

Některým zákazníkům se startování zdálo příliš komplikované a návod k němu nesrozumitelný. Také se nepoužívalo dekompresního ventilu, v důsledku čehož se startovací lanko rychle opotřebovávalo. Aby se zjednodušilo startování, byl návod umístěn přímo na kladivo, aby obsluha jednoduše postupovala podle něho. Vodící kovové pouzdro startovacího lanka bylo nahrazeno výměnným vodícím pouzdrem z umělé hmoty, které výrazně prodlouží životnost startovacího lanka. Při opotřebení pouzdra se dříve musel měnit celý startér. Dnes se pouzdro vyměňuje samostatně.

Správná pohonná směs

Pro zdůraznění správného poměru směsi benzín/olej byl vedle tankovacího víčka umístěn nápadný žlutý štítek. Doporučujeme použití našeho vlastního syntetického dvoutaktního oleje, neboť byl řádně odzkoušen a zaručujeme jeho kvalitu. Krom toho je potřeba zohlednit, že olej je ekologický, biologicky odbouratelný a zaručuje ochranu životního prostředí. Dalším detailem, který byl vylepšen, je otočná zátka, kterou je víko vzduchového filtru upevněno na motoru. Dříve se šroubení příležitostně uvolňovalo, pokud byl závit poškozen přílišným utahováním. Nyní je víčko umístěno přímo na filtru a otočná zátka opatřena mezním omezovačem utažení, aby obslužný personál nemohl víčko utáhnout více, než je nezbytně nutné, a nedocházelo ke stržení závitu.

Ochranný kryt kladiva

Na mnoho uživatelů udělala stabilita a pevnost plastového krytu velký dojem. Velkou předností je, že plastový materiál je mnohem elastičtější než kov a proto také odolnější proti pádu, aniž by se poškodil. Slabinou toho kladiva byl dříve kryt větráku. Někdy, v případě pádu kladiva, se stávalo, že rukojeť poškodila kryt větráku. Z tohoto důvodu byla na pravou rukojeť umístěna zarážka, která zabraňuje otočnému pohybu a zachycuje přímý náraz. Také kryt větráku byl vyroben ze silnějšího materiálu.

Dříve byly rukojeti vodorovně i svisle nastavitelné. V případě častého přestavování rukojetí se stávalo, že se lanko natáhlo a kladivo šlo na plný plyn, aniž by si to obsluha kladiva přála. Proto byly přidány kvůli omezení pohybu rukojetí dva sváry jako zarážky, jeden nad a druhý pod rukojetěmi. Též byl změněn přední kryt kladiva kvůli optickému odlišení od předchozí generace. Nový design ještě více připomíná podobu s kobrou.

Autor: Hana Domkařová
Foto: Archiv firmy
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Centrum Brna má svou dočasnou dominantu: věžové jeřáby Liebherr

Zveřejněno 6.5. Blížíte-li se k hlavnímu železničnímu nádraží v Brně, nemůžete je přehlédnout. Řeč je o věžových jeřábech Liebherr, které tu byly v loňském roce postaveny v souvislosti s pokračující výstavbou a rozšiřováním byznysového centra Titanium a výstavbou… celý příspěvek

ZANDT cargo představil inovace na veletrhu MAWEV 2024

Zveřejněno 3.5. Na veletrhu MAWEV, který se konal v první polovině dubna v Rakousku, představila firma ZANDT cargo hned osm exponátů. Na výstavní ploše 400 m² byly k vidění přívěsy a návěsy pro těžké náklady, zemní práce, likvidaci a manipulaci s materiálem. celý příspěvek

Profesionální světlo pro profesionální práci

Zveřejněno 25.4. Investice do kvalitních přídavných světlometů se v podobě zvýšené produktivity a efektivity práce mnohonásobně vrátí. Při setmění se práce nemusí nutně zastavit a v klidu lze dodržovat termíny 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. celý příspěvek