Tato nová evropská norma vyžaduje čistší spalování parafinových naftových paliv, která mohou být synteticky vytvořena ze surovin, jako je zemní plyn, biomasa nebo uhlí případně hydrolýzou rostlinných olejů. Hlavním přínosem používání parafínového paliva je jeho environmentální udržitelnost z hlediska obnovitelné energie a snížení emisí skleníkových plynů. Parafínové palivo může být použito buď jako náhrada standardní nafty, nebo smícháno s motorovou naftou bez jakéhokoli omezení.
Výhody parafínových paliv
Motory FFT Industrial NEF a Cursor (Euro VI Krok C) jsou kompatibilní s parafínovými palivy, které splňují specifikace EN 15940 bez negativního dopadu na výkon, intervaly údržby a životnost motoru, ani na ATS (Aftertreatment System) včetně DOC (Diesel Oxidation Catalyst), DPF (Diesel Particulate Filter) a SCR (Selective Catalytic Reduction).
Parafínová paliva jsou ideální pro snížení emisí motorů ve srovnání s běžnou naftou, protože neobsahují prakticky žádnou síru ani aromatické sloučeniny a umožňují účinnější spalování (mají vysoké cetanové číslo). HVO je nový způsob výroby vysoce kvalitních obnovitelných bioplynových motorových paliv prostřednictvím specializovaných procesů syntézy, které zajišťují významné snížení skleníkových plynů bez kompromisů motorů, zařízení pro následnou úpravu výfukových plynů nebo emisí výfukových plynů. Splnění specifikací EN 15940 je povinné pro parafínové palivo, které se bude používat v naftových motorech, protože je to jako záruka požadovaných technických vlastností paliva.
Parafínová motorová nafta je podobná standardní naftě, kromě toho může být smíchána se zimním palivem v různých procentech, čímž se zachovávají vysoce kvalitní vlastnosti motorové nafty.