Profibagr.cz - Náhradní díly pro stavební a zemědělskou techniku
Dnes je 25.4. – svátek slaví Marek

DAF Trucks rozšířil nabídku

Zveřejněno: 29. 12. 2017

Společnost DAF Trucks přidala do své nové řady 11 konfigurací náprav tahačů a podvozků; osm provedení 2-, 3- a 4nápravových podvozků a tři provedení 3- a 4nápravových tahačů.

Nová vozidla nabízí až o 7 % nižší spotřebu paliva, jsou až o 100 kg lehčí, což umožňuje zvýšit užitečné zatížení, mají integrované moduly pro instalaci a montáž nástaveb a poskytují nejnižší provozní náklady. Společnost DAF nyní pro své zákazníky zkompletovala řadu nejlepších užitkových vozidel ve své třídě a je hrdá, že jim může nabídnout nejlepší řešení šitá na míru pro jejich potřeby. Vše představila odborným novinářům z celé Evropy, a to včetně jízdních testů, na pobřeží Středozemního moře nedaleko Barcelony.

Mezi hlavní vlastnosti nových tahačů a konfigurací náprav podvozků patří:

  • Až o 7 % nižší spotřeba paliva.
  • Nová kompaktní jednotka EAS (filtr pevných částic a katalyzátor).
  • Užitečné zatížení vyšší o 100 až 250 kilogramů.
  • Nová elektrohydraulicky řízená zadní vlečená náprava.
  • Nové zadní vlečené nápravy s dvojmontáží.
  • Nové tandemové nápravy s redukcemi v nábojích kol.
  • Nové lehké podvozky 8×4 pro domíchávače betonu.
  • Nové podvozky CF a XF, které jsou pro výrobce nástaveb nejvhodnější.
  • Inovativní systém monitorování energie akumulátoru (BEM).
  • Nové motory PACCAR MX-11 a MX-13.
  • Nová převodovka TraXon
  • Nové poháněné zadní nápravy
  • Vylepšené funkce softwaru motoru a převodovky.

Začátek léta patřil prezentaci vybraných konfigurací nových modelů CF a XF pro dálkovou přepravu. Začátek podzimu pro změnu byl rezervován jak „malému” modelu LF, tak hlavně představení kompletní řady vícenápravových vozidel a podvozků.

Všechna nová vozidla DAF nabízí nyní až o 7 % nižší spotřebu paliva. To je výsledkem dokonale integrovaných a zcela nových poháněcích soustav s nižšími otáčkami při provozní rychlosti vozidla. Podvozek těží z kompaktní jednotky EAS nových modelů CF a XF. Systém EAS lze nyní instalovat jako celek (to znamená jako jednu jednotku) mezi první a druhou nápravu nebo za 2. přední nápravu (u modelu 8×4 FAD). To umožňuje použít volný prostor pro přidání stojin jeřábu, skříní na nářadí nebo přídavných (palivových) nádrží. Výsledkem je více možností pro uspořádání komponent na rámu a vyšší užitečné zatížení, protože nová kompaktní jednotka EAS je o 50 kg lehčí. Nejnovější řada vícenápravových tahačů a podvozků je také vybavena poháněcími soustavami, které jsou v průměru až o 100 kg lehčí. Díky tomu nabízí zákazníkům vyšší užitečné zatížení. Nové nápravy přispívají ke snížení hmotnosti až o 250 kg také u modelu CF FAD 8×4 pro použití ve stavebnictví.

Souprava s vanovým návěsem DAF CF 530 FTT 6×4
Souprava s vanovým návěsem DAF CF 530 FTT 6×4

Jednou z nejdůležitějších inovací nových modelů CF a XF je zadní náprava

V rámci programu programu nových modelů CF a XF je nová zadní vlečená náprava u tahačů a podvozků jednou z nedůležitějších inovací, neboť zajišťuje maximální manévrovatelnost stroje. Zadní řízená vlečená náprava je vybavena zcela nově vyvinutým systémem elektrohydraulického řízení (EHS), který je o 30 kg lehčí a dále tak zvyšuje užitečné zatížení. Řízení je velmi přesné, protože systém EHS na základě úhlu natočení předních kol a rozvoru náprav nepřetržitě počítá optimální úhel natočení kol zadní vlečené nápravy. Největší výhody tohoto řešení vyniknou zejména při jízdě v městských oblastech a při manévrování vozidlem ve stísněném prostoru. Minimalizace ztrát třením pneumatik o vozovku a fakt, že se čerpadlo řízení aktivuje pouze při natočení volantu, vedou ke snížení spotřeby paliva o další 1 %. Při rychlostech nad 40 km/h se náprava zajistí v přímém směru a zaručí tak maximální stabilitu vozidla a úsporu paliva. Systém řízení vlečené nápravy navíc obsahuje mnohem méně součástí, což zajišťuje prvotřídní robustnost a spolehlivost. Nová řízená vlečená náprava je určena nejen pro podvozky a tahače 6×2, ale také pro speciální konfigurace podvozků 8×2.

Systém EHS je u vozidel 6×2 CF a XF FAN doplněn pneumatickým odpružením. To umožňuje rychle snížit výšku podvozku o 90 milimetrů a zdvihnout o 185 milimetrů pro rychlou a spolehlivou nakládku a vykládku výměnných nástaveb.

Společnost DAF rovněž představila 10tunovou vodicí nápravu s dvojmontáží, která má statickou nosnost minimálně 34 tun. To je zvláště důležité při nakládání a vykládání těžkých kontejnerů, kdy je většina hmotnosti právě na zadní nápravě. Nová náprava má o 25 kg nižší vlastní hmotnost. V kombinaci s ostatními sníženími hmotnosti modelů CF a XF to vede k celkovému zvýšení užitečného zatížení až o 125 kg. Novou vlečenou nápravu s dvojmontáží lze objednat na tahače a podvozky 6×2 a podvozky 8×2. Pro vozidla, která často jezdí v terénu, představuje společnost DAF zcela novou tandemovou nápravu s kolovými redukcemi (HR1670T). Nosným prvkem této nápravy je litinová skříň nápravy, která umožňuje další snížení hmotnosti o 60 kg.

DAF XF 530 FAT s nástavbou pro svoz dřeva
DAF XF 530 FAT s nástavbou pro svoz dřeva

Aby bylo možné dosáhnout nejvyšší možné úspory paliva, jsou k dispozici ještě rychlejší stálé převody (3,46, 3,61 a 3,76:1). Tyto převody umožňují snížit provozní otáčky motoru. Pro zajištění nejnižších možných provozních nákladů byly intervaly výměny oleje u nových tandemových náprav prodlouženy na 3 roky nebo 450 000 kilometrů.

Nová tandemová náprava s kolovými redukcemi je určena pro tahače a podvozky 6×4 a 8×4 pro náročné aplikace s provozem ve středně těžkém terénu. Tato řada zahrnuje podvozek FAD 8×4 s dvěma řízenými předními nápravami, běžně používanými při přepravě stavebních materiálů, písku a štěrku. U tohoto modelu již není jednotka SCR integrována ve svislé výfukové trubce. Namísto toho se nachází v jednotce EAS, kterou bylo díky kompaktním rozměrům možné celou umístit mezi obě přední nápravy.

Ve výrobě je nyní i mimořádně lehký podvozek pro domíchávač betonu CF FAD 8×4, vybavený 19tunovou tandemovou nápravou (SR1132T) a dvěma 7,1tunovými předními nápravami. Tento podvozek, který kombinuje robustnost a nízkou hmotnost, se osvědčil ve Velké Británii a vstupuje i na trhy kontinentální Evropy. Díky optimalizaci systému řízení a odpružení, použití kotoučových brzd a nové kompaktní jednotce EAS se svislým výstupem výfuku je pohotovostní hmotnost vozidla pouhých 9 150 kg. Unikátní podvozek pro domíchávač se dodává s novým motorem PACCAR MX-11 s výkony od 270 do 330 kW (370 až 450 k).

Autor: Mgr. Jiří Krenar
Foto: Archiv autora

Tématické tagy

Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Variantné modulárne riešenia kompaktného nakladača Valet 150 a jeho prídavných zariadení

Zveřejněno 3.4. Kompaktný nakladač Valet 150 vznikol v rámci vývojového projektu na Ústave automobilového inžinierstva a konštruovania Strojníckej fakulty Slovenskej Technickej Univerzity v Bratislave. Postupne vznikali variantné riešenia tohto mobilného pracovného… celý příspěvek

Těžba v arizonských dolech bude automatizovaná

Zveřejněno 1.4. Ve významné arizonské těžební lokalitě Bagdád bude předán celý proces těžby dálkově řízeným strojům. Klíčovým prvkem inovace je systém Cat MineStar Command for Hauling, který přináší zásadní změny v oblasti bezpečnosti, produktivity i efektivity. celý příspěvek

Hutnicí techniku Bomag nyní pořídíte s extra slevou a rozšířenou výbavou

Zveřejněno 29.3. Společnost NorWit, oficiální distributor ručně vedené hutnicí techniky Bomag, připravila pro letošní stavební sezonu cenovou akci na vybrané stroje tohoto výrobce. celý příspěvek